Vijenac 327

Multimedija

TV: Zakon i red. Odjel za žrtve, HTV

Predanost lovu

Dinamično i ekonomičnom naracijom predočeni intrigantni i uznemirujući slučajevi koje istražuju predani detektivi njujorškog Odjela za žrtve svakako su vrijedni bdjenja uz mali ekran

TV: Zakon i red. Odjel za žrtve, HTV

Predanost lovu

slika

Dinamično i ekonomičnom naracijom predočeni intrigantni i uznemirujući slučajevi koje istražuju predani detektivi njujorškog Odjela za žrtve svakako su vrijedni bdjenja uz mali ekran

U moru repriznih sadržaja u kojima se gledatelj domaći obični kupa svakog ljeta tuzemne dalekovidnice (redovito HTV) nevoljnike koji sparne dane provode pred malim ekranom znaju iznenaditi i ponekim pravim zgoditkom. Lani su to bile legendarne Mućke (nepotrebno ih se opet reprizira i ovih mjeseci), a ljeta 2006. urednici s Prisavlja svima onima kojima je jadranska orijentacija u srpnju i kolovozu tek misaona imenica, i koji si odlazak na more i ispijanje trendovskog koktela pred hvarskim Carpe diem ne mogu priuštiti, ponudili su kultnu domaću seriju Kuda idu divlje svinje, Rowana Atkinsona u liku (priznajem, meni ovaj put dobrano zamorne) Crne Guje te realističnu i iznimno nasilnu i neugodnu sliku zatvorskoga svagdana zatočenika kaznionice Oz.

Premda je tijekom godine svakoga vikenda prikazivan i nagrađivani kriminalističko-sudski dramski serijal Zakon i red. Odjel za žrtve, pohvalno je što se i u ljetnoj HTV-ovoj shemi našao svakovečernji termin za reprizu dviju sezona dugovječnoga projekta Dicka Wolfa, scenarista serije Hill Street Blues i izvršnoga suproducenta Poroka Miamija. Istina, baš kao i za zimskih mjeseci, opet u vremenu rezerviranu za kasne ćukove il´ netopire, no ambiciozniji su gledatelji i filmofili već navikli da se svi kvalitetni i zanimljivi sadržaji (spomenuti Oz ili primjerice filmski ciklusi Claudea Chabrola, Aleksandera Sokurova i dijelom Alfreda Hitchcocka) prikazuju u doba rezervirano za neradnike, noćobdije ili osobe koje kronično pate od nesanice.

A dinamično i ekonomičnom naracijom predočeni intrigantni i uznemirujući slučajevi koje istražuju predani detektivi njujorškog Odjela za žrtve, te ih u suradnji s psihologom obrađuju i predaju u ruke sposobne pomoćnice okružnog tužitelja, svakako su vrijedni bdjenja uz mali ekran. Odlučni bivši marinac Elliot Stabler (izvrsni Christopher Meloni, serijski ubojica Chris Keller iz Oza, nedavno nominiran za nagradu Emmy) i senzibilna Olivia Benson (Emmyjem i Zlatnim globusom nagrađena Mariska Hargitay) središnji su istražiteljski par, emotivci potpuno posvećeni poslu, ljudi praktički nepostojećih ili vrlo problematičnih privatnih života, gotovo amblematski nositelji muškog i ženskog principa koji se u radu savršeno nadopunjuju i zajedno simboliziraju kompletnu osobu. Njihova predanost lovu na psihopatske silovatelje, ubojice, pedofile, obiteljske nasilnike i zlostavljače djece graniči s fanatizmom, te ih donekle i same (osobito Stablera) pretvara u asocijalne tipove nesposobne za normalan život i zasnivanje skladne obiteljske zajednice. Uz očinski autoritarnoga kapetana Donalda Cragena, nekad alkoholičara koji u borbi protiv zločina pronalazi i iskupljenje za grijehe počinjene u mladosti, partneri su Oliviji i Elliotu cinični Odafin Fin Tutuola (markantni Ice-T) i John Munch, protagonist kultnog Odjela za umorstva koji se preselio u New York. Premda i sami prilično slojeviti karakteri oslikani tamnim tonovima, njih dvojica često funkcioniraju kao svojevrsni side-kickovi, koji ironičnim crnohumornim komentarima i one-linerima ublažavaju mrak i tjeskobu angažiranih, turobnih i fatalizmom obilježenih priča o incestu, slučajnom ili namjernom čedomorstvu ili ilegalnoj trgovini organima. Nakon što detektivi, redovito krećući se rubom zakona i morala, te nerijetko prelazeći granicu dopuštenog, uz suradnju psihologa Georgea Huanga (B. D. Wong, otac Mukada iz Oza, idealan za uloge blagih svećenika i liječnika) omoguće podizanje optužnice, na scenu stupa uporna i dosjetljiva pomoćnica okružnog tužitelja, koja slučajeve izvodi pred porotu da bi često, zajedno s istražiteljima, i sama svjedočila sporosti, neučinkovitosti i kratkoj ruci zakona.

Odjel za žrtve jedan je od tri odvjetka (neuspjelo Suđenje pred porotom također trenutno gledamo) izvornog Zakona i reda, serije koja je već zašla u sedamnaestu sezonu emitiranja. Valja se nadati da će HTV u dogledno vrijeme početi prikazivati hvaljene Zločinačke namjere.


Josip Grozdanić

Vijenac 327

327 - 28. rujna 2006. | Arhiva

Klikni za povratak