Vijenac 326

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Koršunovas – sam svoj festival

Koršunovas – sam svoj festival

slika

Vilnius Ljetni festivali nisu ni zatvorili vrata, a već kreće nova jesenska festivalska serija po svim kutovima Europe. I dok će Hrvatska u Zagrebu gledati Koršunovasova Romea i Juliju, u njegovu Vilniusu započinje festival Sirene, koji okuplja najbolje u nacionalnom kazalištu kako bi svoje produkcije predstavio brojnim producentima i selektorima. Sam Koršunovas skrenuo je u međuvremenu od Shakespearea u suvremene vode pa će biti prikazana njegova verzija Igranja žrtve braće Presnjakov (komad će u Virovitici ove sezone doživjeti i hrvatsku praizvedbu), jedne od svjetskih uspješnica ruske nove drame. Kako je Koršunovas već godinama glavni izvozni produkt Litve pokazat će se i radna verzija njegove skore premijere, Strindbergova Puta prema Damasku, a tek da se zna tko je glavni, tu je i njegova Make–Up Opera. Nema Nekrošiusa i Tuminasa, ali su tu ostali bitni predstavnici litavskoga kazališnog čuda Vaitkus, Giniotis, Šarka, Varnas, a glavni je inozemni gost zvijezda novog njemačkog kazališta Heiner Goebbels sa švicarskom produkcijom Hashirigaki, po tekstu Gertrude Stein. Festival traje od 21. do 30. rujna, a više možete doznati na www.sirenos.it.


Od Bejarta do Garcije

slika

Beograd Usporedno sa zagrebačkim traju festivali u susjednim zemljama, beogradski BITEF (15–30. rujna) obilježava četrdeset godina postojanja pa poziva brojne inozemne goste kojima planira pokazati najbolje stvari iz srbijanske produkcije i tako eventualno pomoći izvozu tamošnjeg kazališta. Maurice Bejart s Baletom za život, Rodrigo Garcia s Pričom o Ronaldu, klaunu iz Mc’Donaldsa, Dmitrij Černjakov s Dvostrukom nevjerom Marivauxa, Schilling s Galebom, Joseph Nadj (Posljednji krajolik) te Brook sa Sizwe Banzijem, kojega će vidjeti i Zagreb, glavne su međunarodne atrakcije festivala, na kojem će gostovati i Ivica Buljan s predstavom Jedna i druga, Botha Straussa koju je režirao u ljubljanskom Mladinskom gledališču.


U Sloveniji domaće snage

slika

Ljubljana Dan nakon BITEF–a i Festivala svjetskog kazališta Pašovićevim Hamletom započinje i slovenski Ex Ponto, a na njemu glavni su gosti poljski Teatr Werszalin (Sveti Edip u režiji Piotra Tomaszuka) te mađa-rski Katona teatar s režijom Viktora Bodoa Slomljen i izbrisan. Ex Ponto se ove godine više usredotočuje na vrlo zanimljivu slovensku scenu koju će predstaviti novi radovi Hrvatina, Jablanoveca (Viva Verdi, kao i Goršičeve Grmače gledali smo na Eurokazu), Barbare Novakovič Kolenc, Barbare Pie Jenič...


Skandali u fraku

slika

Edinburgh Premda su dva velika festivala u škotskoj prijestolnici završila još prije desetak dana, prašina koju su izazvali provokativnim predstavama još se nije slegla. I dok je tako nešto posve normalno za Fringe, gdje se u masi treba izdvojiti nekakvom posebnom atrakcijom, publika velikog Edin-burgh International Festivala više je navikla na frakove, a manje na provokacije. A Brian McMaster, fini škotski gospodin koji je nakon petnaest godina vođenja festivala otišao s toga mjesta, odlučio je to napraviti vrlo bučno. Majstorom provokacije i ovaj se put pokazao Michel Houellebecq, čija je Platforma adaptirana za pozornicu, a taj je kontroverzni roman adaptirao i režirao još jedan kontroverzni kazališni čudak, Katalonac Calixto Beito, isti onaj koji je u Hamleta prije tri godine uspio ubaciti scenu oralnog seksa. Suradnja dvaju majstora provokacije uzburkala je britansku kritiku, koja se osjetila uvrijeđenom, jer predstava vrijeđa gledateljsku inteligenciju. Publika, ipak, ne misli tako, no to je već poznata priča!


Jasen Boko

Vijenac 326

326 - 14. rujna 2006. | Arhiva

Klikni za povratak