Vijenac 323

Fotografija

U FOKUSU

Radnička klasa na moru

Radnička klasa na moru

slika


London Beach photography, izložba otvorena u White Space Gallery in St Peter’s, u Londonu, ujedinjuje rad osmorice poznatih fotografa koji su fotografirali radničku klasu na moru. Nema fotogra-fija egzotičnih lokacija, ali i bez bijeloga pijeska i zalazaka sunca na Karibima, čak i bez glamura, izlet na plažu ostaje — bijeg. Postoji neka univerzalnost u ljetnim izletištima radničke klase, prizorima zafrknutih traperica i kože boje pečenog krumpira koja ide prema račjoj crvenoj i ti uhvaćeni prizori uvijek su jednaki u Ukrajini, u Bugarskoj, u Engleskoj. Hiperealistični apsurd vidljiv je tako i na fotografijama Martina Parra, Johna Hindea, Tonyja Ray–Jonesa, Nicka Waplingtona, ali i na fotografijama autora iz bivšega Sovjetskog Saveza; Borisa Mihailova, Nikolaja Bahareva, Antanasa Sutkusa. Izložba ostaje otvorena do 22. srpnja.


Helsinška škola


slika


Bruxelles U Hôtel de ville de Bruxelles otvorena je izložba Helsinška škola — Finska fotografija 21. stoljeća. Helsinška škola više je od samo skupine umjetnika sa specifične lokacije i zastupa pristup izrastao iz povezana i obostrana procesa preda-vanja i učenja na Sveučilištu umjetnosti i dizajna u Helsinkiju, u kojem je težište na kritici, suradnji, razmjeni ideja, i na kojem teorija susreće realnost.

Helsinška fotografija ne može međutim biti lagano kategorizirana stilom, temom ili načinom izrade fotografija. Umjetničke osobne vizije, tehnike i načini prezentacije variraju. Izložba je dijalog između najnovijih radova autora izabranih u četirima generacijama studenata, poslijediplomaca, starijih studenata i učitelja.

Zahvaljujući helsinškoj školi, fotografija u Finskoj razvila se od dokumentarističke novinarske fotografije u konceptualnu umjetničku fotografiju, s visokom tehničkom i vizualnom kvalitetom i prerasla u umjetničku scenu koja je postala nešto što Finska s punim pravom može predstaviti kao kulturni izvoz. Izložba traje do 10. rujna.


Kultura, subkultura i identitet


slika


Newport Beach U muzeju Orange County Museum of Art, SAD poznata kalifornijska umjetnica Catherine Opie izložila je fotografije pod naslovom U i oko kuće. Izloženi su i rani radovi autorice iz razdoblja 1980, kada je fotografirala kuće u Kaliforniji, dajući time mikrokozmički pogled na američki identitet. U najnovijim radovima daje mali fotografski esej u prizorima uhvaćenim u Los Angelesu, pružajući opet i politički i osobni identitet kroz portrete u boji. Fotografirajući i gay–subkulturu u Americi istražuje polaritete različitih kultura, vrijednosti i identiteta. Fotografije klasične kompozicije ponekad pokazuju šokantne prizore, zadržavajući dokumentarnost, određenu tjeskobu, ali i veliki idealizam. Izložba ostaje otvorena do 3. rujna.


Cro art photo

Zagreb Četvrti po redu Cro art photo, otvoren u Galeriji Badrov, neke je vrsti revijalne izložbe, presjeka starije i novije hrvatske fotografije. Četrdeset i šest autora, svaki sa po jednom fotografijom, osim Marije Braut, čije su izložene dvije. Prikazani su potpuno različiti pristupi i različiti fotografski žanrovi, koji govore o namjeri izložbe ne da tematski ujedini ili na bilo koji način selektivno razvrsta, nego da jednostavno prikaže sve što se u Hrvatskoj fotografski stvaralo i stvara: od Toše Dabca, Marije Braut, preko Stanka Hercega, Josipa Klarice, Stanka Abadžića, Zlate Vucelić ili Luke Mjede do Damira Hoyke ili Stephana Lupina. Izložba je prodajna i trajala je do 15. srpnja (kada se Galerija Badrov zatvorila zbog kolektivnog odmora), a ponovno će biti otvorena 15. kolovoza i trajat će do 1. rujna.


Dina Ivan

Vijenac 323

323 - 20. srpnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak