Vijenac 322

Časopisi

»Op.a«

Učinkovita koncepcija

»Op.a«, kulturni magazin i katalog knjiga, ur. Valerij Jurišić, br. 2 (9), Faust Vrančić d.o.o, Krk, svibanj 2006.

Učinkovita koncepcija

slika


»Op.a«, kulturni magazin i katalog knjiga, ur. Valerij Jurišić, br. 2 (9), Faust Vrančić d.o.o, Krk, svibanj 2006.


»Život je kratak, čitajmo najbitnije«, slogan je koji se nalazi u jednoj od reklama objavljenih u časopisu, no lako se može primijeniti upravo na »Op.a«, magazin koji za čitatelja odrađuje sve zahtjevniji posao praćenja novih izdanja knjiga. Uredništvo nove serije časopisa vođeno je idejom »sve na jednom mjestu« i »zahtjevnim knjigoljupcima« žele pružiti kvalitetnu informaciju o svim novooizašlim knjigama. U skladu s tom zadaćom najveći se dio sadržaja i drugog broja »Op.a« odnosi na prikaze tih izdanja, čiji stil karakteriziraju spoj ležernosti i stručnosti, pristupačnost širem čitateljskom krugu te balansiranje između kritičkog ogleda i nakladničke preporuke, što je posljedica, kako je sam urednik definira, nakane »popularnog govorenja o knjigama i knjižnoj kulturi«. Unatoč tržišnoj usmjerenosti, ovaj magazin svojim konceptom nastoji ponuditi nešto više od privlačna i šarena reklamnog izdanja. Tako bi se kao njegova osnovna osobina mogla istaknuti izrazita težnja za uspostavom komunikacije među svim segmentima tržišta knjige, koja se očituje u usmjerenosti i nakladnicima i čitateljima, pritom posljednje ne tretirajući samo kao pasivne primatelje ponuđenog sadržaja, nego računajući na čitateljski feedback i pozivajući ih da sami pišu preporuke za njima omiljene knjige. Spomenuta komunikativnost vidljiva je i u usmjerenosti »Op.a« — tiskana nastavka projekta Knjižnog informacijskog sustava (KIS–a) — trenutno najživljem području pisanog izražavanja, takozvanoj blogosferi. Časopis prati zbivanja na hrvatskoj blogerskoj sceni, uzima u obzir stajališta blogera o jezičnim i književnim pitanjima te iz blogerske kvantitete i šarolikosti izdvaja ono kvalitetno, pa tako rubrika Moljac u mreži u ovom broju predstavlja blogere čije radove uskoro čeka i objavljivanje.

Preuzimanje internetskog načina komunikacije vidljivo je i u rubrici E–mail piscu, u kojoj se nakon pisma Houellebecqu ovaj put nalazi ono upućeno na e–mail adresu Viktora Pelevina. Nasuprot okrenutosti trendovima i novostima, u »Op.a« naći će se i ideja da se prava kvaliteta neke knjige može do kraja sagledati tek s određenim vremenskim odmakom, a nju promovira poziv na glasovanje za najbolju knjigu iz 1996. godine. U ovom se broju čitateljima na izbor nudi četrdesetak knjiga proze, a natječaj je zanimljiv eksperiment čija se vrijednost, bez obzira na konačni rezultat, nalazi u subverzivnu odnosu spram konzumerizma, kojem se velikim dijelom priklonilo i književno tržište, već zasićeno hit–izdanjima kratka daha. Uz nekolicinu manje ili više uspjelih kolumni, u središtu interesa drugoga broja nalazi se pitanje stanja i budućnosti hrvatskoga jezika, koji se nedavno u časopisu »New York Times« našao na popisu umirućih. O toj temi čitamo nekoliko zanimljivih priloga koji donose mišljenja naših jezikoslovaca, kao i popis simptoma umiranja, a na nju se dijelom nadovezuje i razgovor s Dubravkom Ugrešić, kratak, ali intrigantan susret s njezinim stajalištima o jeziku i komercijalizaciji književnosti. Mnoštvo informacija na jednom mjestu, privlačan izgled i jednostavna, ali učinkovita koncepcija »Op.a« čini kvalitetnim vodičem nakladničkim novitetima. Koliko će pak biti zanimanje čitatelja za ovakav tip časopisa, tek će se vidjeti.


Ljubica Anđelković

Vijenac 322

322 - 6. srpnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak