SUNCE I OBLACI
Tragični junak besmislene egzistencije, vrijedna, no jednostavno nesretna osobnost, s životom u krizi — koji nikad ne kaže pravu riječ niti pronađe ispravnu gestu; koji je u neprestanu grču (uzaludna) truda, tužna individua bez samopouzdanja; bez prošlosti na koju bi se mogao osloniti (ugledni otac /dostojanstveno emotivno elegantan Michael Caine/ prešutno ga ne odobrava) ili budućnosti prema kojoj bi gledao (dvoje djece imaju probleme kojima kao da nije dorastao) glavni je junak Prognostičara. Ipak, duboka egzistencijalna praznina sredovječnog meteorologa Nicholasa Cagea nije nužno vezana uz njegovo zanimanje, ni uvjetovana njime (iako bi mu lijepo vrijeme dobro došlo), osim na alegorijskoj razini; no kako je manipuliranje vremenom nemoguće, jednako je, čini se, i s upravljanjem vlastitim životom. I samo naizgled uspješan na poslu, uspjehom i novcem ne može kupiti sreću, kako kazivaše davna krilatica. Pomalo morbidan izlet u umjetnost komercijalnoga Gorea Verbinskog (Mexican, Krug, Pirati s Kariba 1 i 2), svojom kombinacijom ganutljivo–nujna s neutješno–crnohumornim i trenucima britkih opservacijskih uvida ipak je teško smjestiti u određenu kategoriju. Njegova depresivnost, naime, Cageu kao zvijezdi usprkos, svakako je odbojna mainstreamskoj publici; Cage (dakle kao zvijezda) arthouse gledateljstvo pak može ponukati misliti kako film i nije toliko indie koliko bi bilo poželjno. Riječju, Prognostičar je mali, svjež film, ne i odveć originalan, a ni nezaobilazan, koji ipak zaslužuje gledanje.
Katarina Marić
Klikni za povratak