Vijenac 322

Fotografija

U FOKUSU

Fotografije Ladislava Galete

Fotografije Ladislava Galete

slika


Zagreb U galeriji Croatphoto club bile su izložene crno–bijele fotografije Ivana Ladislava Galete pod naslovom Proširena fotografija. Multimedijalni umjetnik, gost predavač na nekoliko europskih sveučilišta, nekadašnji voditelj Multimedijalnoga centra, osnivač Filmoteke 16, poigrava se fotografijom rastavljajući je i sastavljajući kao igračku, u novoj konfiguraciji, koristeći se recimo višestrukom ekspozicijom ili kadrom kao korektivom naše percepcije vodoravnog i okomitog. Ponekad je prikazivao fotografiju kao muzejski eksponat nekog događaja, ali uvijek je efekt manipuliran komunikacijskim, odnosno medijskim alatima samo polazište, a nikako i konačna svrha, rezultat.


Kalogjerina orkestracija


slika


Zagreb U Parku skulpture Gliptoteke HAZU Damil Kalogjera bio je postavio fotografije pod naslovom Igre. Izbor trideset fotografija koje su zapisale povijest prošlogodišnjega festivalskog ljeta govore o na prvi pogled nevidljivim dijelovima teatra, viđenima iz bliskog kontakta, ispred ili iza pozornice, te pokazuju ljudskost razbarušenih kazališnih osobnosti. Sve fotografije bile su poslagane u krug na stalcima poput nota i na taj način ukazuju na zajednički rad na kazališnoj kreaciji poput velikog orkestra koji mora uigrano svirati kako bi melodija uspjela. Način kružnog izlaganja, uz činjenicu da su fotografije bile izložene u parku, davao je ujedno dojam da su fotografije koje pokazuju živost i stvaranje — oživjele.


Tabu u protoku vremena


slika


U klubu Fanatic (Ribnjak 26, Zagreb) Mio Vesović prikazao je gotovo samo jednu fotografiju pod naslovom Minimal Hardart. Riječ je o crno–bijeloj fotografiji s minimalnim pomacima u izrezu koji sugerira sličice na filmskoj traci, čime je naznačen protok vremena, a na kojima je performans umjetnice Oreet Ashery koji je prije tri godine izvela u Galeriji Matice hrvatske pod naslovom Okupacije, I, II, Slučaj Zeca. Performans se sastojao od masturbacije pod zečjom maskom u jednoj dvorani i prikaza onoga što kamera u njezinoj ruci vidi tijekom toga procesa, simultano prikazivana u drugoj dvorani galerije. Provocirajući tabu Vesović ujedno u cijeli prizor nameće sebe kao promatrača, svojim autorskim pogledom, do te mjere da je gotovo vidljiva njegova tjelesna prisutnost. Izložba je trajala jednu večer (27. lipnja), jednako kao i performans Oreet Ashery.


Obični i jedinstveni ljudi


slika


Zagreb U galeriji Rudolfinum u Pragu nizozemska fotografkinja Rineke Dijkstra izložila je portrete običnih ljudi s kojima je postigla svjetsku slavu. Koristeći se velikim formatima i nježnim bojama, udaljavajući se od stereotipa, Rineke Dijkstra težište stavlja na ljudske emocije i lica s utkanim sudbinama. Djevojke iz liverpoolskog Buzzcluba, izrealski vojnici, majka odmah nakon porođaja, neki su od Dijkstrinih modela, koje uvijek nalazi u trenutku kada najprirodnije žive svoj život. Nimalo ne manipulira fotografijom ni tijekom snimanja ni u obradi, ostvarujući kontakt s osobom koju fotografira, videći je istodobno ranjivo otvorenom i jedinstvenom. Izložba ostaje otvorenom do 27. kolovoza.


Dina Ivan

Vijenac 322

322 - 6. srpnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak