Vijenac 321

Kazalište

46. festival hrvatskih kazališnih amatera i 2. međunarodni festival amaterskih kazališta, Grad Kastav, 25 – 30. svibnja

Srce za kazalište

Još se jednom potvrdila istina da razlika između amaterskoga i profesionalnoga teatra nije kvalitativna, a najjača potvrda za to bila je predstava Kokoške umiru od ljubavi Mirjane Ojdanić u režiji Svetlane Patafte Dramskoga studija EHO

46. festival hrvatskih kazališnih amatera i 2. međunarodni festival amaterskih kazališta, Grad Kastav, 25 – 30. svibnja

Srce za kazalište


slika


Još se jednom potvrdila istina da razlika između amaterskoga i profesionalnoga teatra nije kvalitativna, a najjača potvrda za to bila je predstava Kokoške umiru od ljubavi Mirjane Ojdanić u režiji Svetlane Patafte Dramskoga studija EHO


»Pitanje scene pitanje je slobode«, kazao je već prvi dan član žirija Jakša Fiamengo glumcima amaterima okupljenima oko okrugloga stola, po završetku prve trećine 46. festivala hrvatskih kazališnih amatera koji se s Visa ovoga proljeća preselio u Kastav, grad koji je prije stotinu i pedeset godina bio preporodno žarište i svjetionik političkoga i kulturnog života Istre. Na 46. izdanju Festivala hrvatskih kazališnih amatera nastupilo je trinaest teatarskih družina, koje je od 124 prijavljene predstave izabrala selektorica Festivala, ugledna hrvatska redateljica Ranka Mesarić. Dvanaest predstava izabrali su žiriji na županijskim smotrama, a redateljica Mesarić je, kako kaže, napravila »uži izbor koji je obuhvaćao osamnaest projekata koji nas izravno dodiruju, koje obilježuje različitost i osobnost (...)«. Pučki teatar, istraživačke forme, kazalište sjena, odgojno kazalište, ples, dječji amaterizam, klasična dramska književnost, drame kućnih pisaca pojedinih družina, kombinacije profesionalnoga i amaterskoga — tek su neki od mogućih načina razvrstavanja bogate izričajne lepeze koje je domaći i inozemni dramski amaterizam raskrilio u pet dana trajanja Festivala. Ujedno, još se jednom potvrdila istina da razlika između amaterskoga i profesionalnoga teatra nije kvalitativna, a najjača potvrda za to bila je predstava Kokoške umiru od ljubavi Mirjane Ojdanić u režiji Svetlane Patafte Dramskoga studija EHO, koji djeluje pri Srpskome kulturnom društvu Prosvjeta u Zagrebu. Još jednu potvrdu glumačke vrijednosti dobila je i Lina Blažević, koja je kreacijom u Kljakovićevu Tastamentu u Vis odnijela nagradu za najbolju žensku glumicu. Sve farabutske Jade mladoga tajkuna, kastavskoj je publici dočarao iznimno darovit mladi Šibenčanin Jakov Bilić, dok je u Generalski Stol, zahvaljujući predstavi Stari svadbeni običaji našega kraja KUD-a Izvor — otišla nagrada za njegovanje baštine. Pozornost publike i profesionalnih kazališta, izuzev nagrađenih predstava, itekako su privukli i mladi Hvarani predstavom Cvit u žepiću, potom romska Bajaška družina Paduri s Nukautom, splitski Tajni jezik Dramskoga studija mladih, 6 pod šeširom teatra Ikako–Nikako, Mojašev Herbarij noći u izvedbi kazališne skupine iz Sv. Filipa i Jakova. Nažalost, hrvatski kazališni amateri, zbog nedostatka novca, uglavnom nisu mogli ostati u Kastvu gledati radove drugih družina, odluka da članovi prosudbene komisije ujedno vode okrugi stol nije bila najsretnija ni najspretnija, ali dolazak izvrsnih amaterskih predstava iz Slovenije, Mađarske i Češke svakako je upotpunio i podigao razinu 46. festivala hrvatskih kazališnih amatera.


Dubravka Lampalov

Vijenac 321

321 - 22. lipnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak