Vijenac 321

Kazalište

TEATROSKOP

20. Eurokaz

20. Eurokaz

slika


Slaveći dvadesetu godišnjicu, Festival novog kazališta Eurokaz okreće novu stranicu pa se ove godine od 27. lipnja do 3. srpnja predstavlja i pojačanom vlastitom produkcijom. Selektorica Gordana Vnuk prihvatila je činjenicu da je hrvatska kazališna javnost već dobila dovoljno informacija, pa sad smatra da refren Znamo za to! treba zamijeniti novim: Kušali smo to!

Tako ove godine Eurokaz najavljuje nekoliko vlastitih produkcijskih i koprodukcijskih uradaka. U mreži koprodukcijskih partnera, između ljubljanskog festivala Ex Ponto i zagrebačke Akademije dramske umjetnosti kao logistička potpora slovenskom redatelju Nicku Upperu, poznatijem i kao Niko Goršič, našao se i Teatar &TD. Upper u suradnji s hrvatskim glumcima, performerima i studentima priprema tragediju suvremenoga slovenskog autora Dane Zajca Grmače. U koprodukcijskom je planu 20. Eurokaza i nova predstava Bojana Jablanovca i njegove grupe Via Negativa, također već znanih gostiju festivala, koji će se ovaj put predstaviti suradnjom s Ope-rom zagrebačkog HNK u performansu nazvanu Viva Verdi. Pored dramaturga i redatelja Saše Božića, čiju je ispitnu predstavu naslova Sramota, u kojoj na novokazališni način spaja istoimeni roman nobelovca Johna Maxwella Coetzeea s filmom Ingmara Bergmana Krici i šaputanja, Eurokaz preuzeo u postprodukcijskoj fazi, nezaobilazan je dio programa i koprodukcija sa zvijezdom prošlogodišnjega festivala, mađarskim redateljem Belom Pinterom. Predstava koju radi ima prepoznatljiv naslov Korcsula, i bavi se kulturnim vezama između Mađarske i Hrvatske, i to u njihovoj specifičnoj, turističkoj manifestaciji, začinjenoj njegovim, po prošlogodišnjoj Seljačkoj operi prepoznatljivim, nadgradnjama etno melosa.

I s gostujućim predstavama 20. Eurokaz priprema svojevrstan kulturni šok. S obzirom da je prošle godine kao koncept imao povratak tradicionalnim formama, ove je godine odlučio prvi put u poviješću opterećenim kulturnim vezama između Beča i Zagreba u hrvatsku metropolu dovesti čuveni bečki Burgtheater, ali s predstavom koja sigurno nije plod klasičnog i tradicionalnog repertoarnog mišljenja. Riječ je o tekstu Babilon kontroverzne nobelovke Elfriede Jelinek, čiji je osnovni motiv propast civilizacije i kulture, a koje je jednako kontroverzno, kao grotesknu i mučnu analizu, režirao Nicolas Stemann. U nastavku programa on će ispričati i monološki komad Werther!, koji putem sudbine čuvenoga Goetheova patnika ispituje mogućnosti multimedijalne kazališne iluzije.

Iz Sjedinjenih Država dolazi kompanija slavnoga plesača i koreografa Johna Jaspersa, s predstavom naslova Ispruži se!, u kojoj publika i izvođači zamjenjuju mjesta kako bi iskusili sve perspektive scenskog umjetničkog čina. Na sličan način s publikom će se odnositi i zagrebački umjetnici okupljeni u grupi Bacači sjenki, čija realna i virtualna šetnja prostorima kompleksa bivše tvornice Gorica, nazvana Ex–pozicija (proces_grad 02), posjetiteljima nudi susret s vlastitim maštanjima u apokaliptičnom okruženju. Kako potencijalno populistički festival kakav je Eurokaz ne može zaobići i najveću temu ovih dana, Gordana Vnuk odlučila je u Zagreb dovesti i predstavu koju je producirala njezina hamburška kazališna tvornica Kampnagel — nogometno–plesnu predstavu Maracană brazilske koreografkinje Deborah Colker. Da bi šarenilo bilo potpuno, 20. Eurokaz ponovno će ugostiti i predstavu Branka Brezovca, koji se ovaj put, u suradnji nekoliko makedonskih kazališta, šokantno i spektakularno kao i uvijek, pozabavio Shakespeareovim Timonom Atenjaninom.

U sklopu radnog obilježavanja dvodesetljetnoga postojanja Eurokaz će predstaviti i knjigu o svojim dosadašnjim dostignućima.


3. riječke ljetne noći


slika


Projekt kojim se spajaju kraj kazališne i početak vrhunca turističke sezone u Rijeci, a koji je intendantica riječkog kazališta Ivana pl. Zajca Mani Gotovac ustanovila čim je došla na to mjesto, u trećem će ovogodišnjem izdanju trajati od 29. lipnja do 27. srpnja. Pored brojnih glazbenih izvedbi, među kojima će biti i vrhunskih gostovanja, festival će otvoriti australsko ulično kazalište Strange Fruit s predstavom Polje, koja je kombinacija spektakla, plesa i akrobatike za osam glumaca i plesača. U ostatku programa za 12. srpnja najavljena je koprodukcijska praizvedba koreodrame Vjetar u borovima, čiji je autor Zeami Motokiyo, redatelj Nenad Glavan a koreograf slavni Moe Yamamoto. Ničiji sin, treći dio Posmrtne trilogije Mate Matišića, praizvedbu će u Rijeci doživjeti 20. srpnja u režiji Vinka Brešana, čija će prošlosezonska uspješnica Mirisi, zlato i tamjan prema romanu Slobodana Novaka također reprizno igrati u sklopu Riječkih ljetnih noći.


Igor Ružić

Vijenac 321

321 - 22. lipnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak