Vijenac 320

Glazba, Kolumne

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Small House Brown

Small House Brown pokazao je veliku uigranost i zrelost izvođenja bluesa, odsviravši u jednom dahu zahtjevan program skladbi

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Small House Brown


slika


Small House Brown pokazao je veliku uigranost i zrelost izvođenja bluesa, odsviravši u jednom dahu zahtjevan program skladbi


Značajke su bluesa — od onog najstarijeg, kolokvijalno zvanog delta ili country–blues, preko urbanog, pa sve do klasičnog jazz–bluesa sa stručnog motrišta već definirane, pa slijedom toga pod tim nazivima i poznate. U zadnje vrijeme, i to ne samo u nas, češće se susrećemo i s pojavom rock–bluesa, jamačno najgorom verzijom izvođenja ukoliko se uopće radi o bluesu, pa i s takvim festivalima bluesa održavanima u Novigradu, Varaždinu, a u novije vrijeme i u Osijeku, u programima u kojima se do besmisla profanira način jednog od najvrijednijih i najtradicionalnijih fenomena crnačke glazbe, nastale još u drugoj polovini 19. stoljeća. Ne mogu se takvi sastavi, od kojih neki i u svojim nazivima imaju riječ blues, skrivati iza činjenice da su neki razvikani rock–sastavi, primjerice i slavni Rolling Stonesi, u svojim počecima pokušavali oponašati neke autentične američke obojene interprete bluesa, no ubrzo su shvatili koliko je to besmisleno, a o tome je već u ovoj rubrici bilo riječi. Dašak poštenja prema izvođenju bluesa pokazao je među prvima u nas, ali samo djelomično, gitarist i vokalist Tony Lee King, a potom i usni harmonikaš iz Zaboka Tomislav Goluban sa svojim sastavom Little Pigeon Forhill Blues, a valja se osvrnuti i na jedan stilski profiliran blues–sastav, koji istina svojim prilično napadnim načinom interpretacije i uporabom elektronike te djelomično i zbog utjecaja čikaške blues–škole podsjeća na rokere, iako je programski i po fakturi sasvim u sferi pravog bluesa. Ime je tog kvarteta Small House Brown, a na čelu mu je profesor hrvatskog jezika, blues gitarist i vokalist, Zagrepčanin podrijetlom iz Đakova — Stipe Subašić, poznat po prezimenu Brown, koji je sastav 1999. i osnovao. Uz njega treba naročito istaći izvrsnog usnog harmonikaša iz Oroslavlja Krešu Oremuša, koji u sebi nosi nevjerojatan blues osjećaj, te zvukovno i interpretativno predstavlja stup sastava. Svojom pojavom on potvrđuje zanimljivu i neočekivanu činjenicu da naši najbolji usni harmonikaši bluesa dolaze iz Zagorja! U ritam–sekciji sastava jesu bas–gitarist Vedran Žanko, djelatnik zagrebačkog Croatia filma i snažni bubnjar Marko Bosak, koji na nastupe putuje čak s izgradnje autoceste od Splita do Ploča. Uz njih je i američki vokalist Robert Lon Johnson. Nastupivši nakon američke turneje, tijekom koje su nastupali i s glasovitim Buddyjem Guyom, Small House Brown u sklopu 12. međunarodnog festivala tradicionalnog jazza održanog nedavno u Varaždinu, održao je na Podrumskoj sceni Zvonimir Rogoz zapažen koncert, pokazavši veliku uigranost i zrelost izvođenja bluesa, odsviravši u jednom dahu zahtjevan program skladbi američkih blues–klasika Muddyja Watersa, J. J. Calea, Willyja Dixona, Howlina Wolfa i Sonnyja Boya Williamsa. Potaknut tom svirkom, sastavu se pridružio sudionik festivalskog programa i jedan od posljednjih Mohikanaca autentičnog country–bluesa, američki gitarist i vokalist Philadelphia Jerry Ricks, pokazavši da je i izvrstan blues pjevač i da se vrlo dobro snalazi na električnoj gitari. Tako je neobavezan susret grupe Small House Brown s Philadelphijom Jerryjem Ricksom, Robertom Lonom Johnsonom te raspoloženim Krešom Oremušom prerastao u nezaboravni i neponovljivi blues session, koji bi nekima mogao biti dobra škola u raščišćavanju temeljnih pojmova bluesa.

Vijenac 320

320 - 8. lipnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak