Vijenac 320

Ples

Premijera: Niz izbora Nede Marović Turković

Izbori bez razloga

Trzaji i grčevi razvijaju se u kontinuirano kretanje, nadovezivanje jedne plesačice na drugu i izmjenjivanje pozicija unutar kruga

Premijera: Niz izbora Nede Marović Turković

Izbori bez razloga


slika


Trzaji i grčevi razvijaju se u kontinuirano kretanje, nadovezivanje jedne plesačice na drugu i izmjenjivanje pozicija unutar kruga


Plesna skupina Burka iz Samobora 26. svibnja u &TD–u, u okviru FAKI–a, premijerno je izvela predstavu Niz izbora. Autorica Neda Marović Turković uporabila je — uz tri plesačice: Višnju Cvetković, Anju Ivicu i Tatjanu Liktar — i lutke s kojima predstava započinje i završava, dok pano s tri pomične papirnate lutke neprekidno stoji u kutu pozornice. On služi i kao paravan za izlazak plesačica sa scene i kao predmet kojim se one u jednom trenutku bave, mijenjajući položaj lutki. Autor je vizualnog identiteta predstave, pa tako i lutaka, Zlatko Turković. Igranje lutkama na razini je upoznavanja s mogućnostima njihova pokreta, prebacivanje u različite položaje, hodanje scenom do samostalna stajanja, čime predstava završava. U međuvremenu, znači između prvog i posljednjeg pojavljivanja lutaka kojima se upravlja, stoji dugi niz pokreta plesačica bez istaknute strukture. Čini se da je ono što ih pokreće neki intuitivni, unutarnji impuls, ali ne izdvojen od međusobnih utjecaja. Prevladavajući kružni odnosi među njima nameću i svojevrsno cikličko, u početku gotovo mantrično kretanje. Trzaji i grčevi razvijaju se u kretanje bez prekida, nadovezivanje jedne plesačice na drugu i izmjenjivanje pozicija unutar kruga. Kada se razbija krug, nestaje i svaka mogućnost smisla, ali takva hermetičnost, koju i sama autorica ističe kao obilježje svoga rada, nema dovoljan nadomjestak u ekspresiji ili emotivnoj snazi izvođačica i samih zbivanja na sceni. Niz slobodnih pokreta, i samostalnih i grupnih, nema zajednička svojstva, nego je jednostavno nizanje, da bi se tek pri kraju oblikovala uvježbana sekvenca. Glazba jednako tako prati ideju pokreta. Iako vidno različita pristupa pokretu, šteta je što autorica nije naznačila o kakvu je nizu izbora riječ, između čega je izbor i zašto, kako bi napravila razliku između kaotična isplesavanja i razloga za kreiranje predstave.


Jelena Mihelčić

Vijenac 320

320 - 8. lipnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak