Vijenac 319

Fotografija

U FOKUSU

World Press Photo

World Press Photo

slika


Split Ovogodišnji World Press Photo u Hrvatskoj započinje u Splitu u prostorima budućeg akvarija na Bačvicama. Na postavi od ukupno dvjesto fotografija, od kojih je 65 nagrađenih, prikazana su razaranja uragana, cuna-mija, potresa, terorističkih napada te portreti poznatih i običnih ljudi. Izložena je dakako i fotografija ovogodišnjega dobitnika prve nagrade, kanadskog foto-reportera Finbarra O’Reillyja, koja prikazuje majku i dijete u Tahoui u Nigeru. Nagrade za Svjetsku novinsku fotografiju dodjeljuje neovisna, neprofitna organizacija osnovana u Nizozemskoj 1955. Izložba je otvorena do 20. svibnja, a nakon Splita seli se u Zagreb, pa u Vukovar.


Portreti na mah


slika


Zagreb Damil Kalogjera priredio je fotografski performans u Galeriji Križić Roban. Fotografirao je posjetitelje uz jedan uvjet, morali su imati osmijeh na licu. Fotografije su odmah otisnute i posjetitelji su ih sami vješali po zidovima. Na taj je način omogućeno komuniciranje između ljudi, a portret je promatran kako ga je doživljavao Marc Auge, kao prikaz društvenih veza. Sve je sadržano u jednostavnu procesu koji se događa sada, u komunikaciji između fotografa i modela, a ujedno Damil Kalogjera prenosi atmosferu doga-đaja i pritom nastale emocije. Tako je na licu mjesta nastala izložba Osmijeh, koja se može pogledati do 26. svibnja.


Turska kupelj


slika


Samobor Izložba Hammam (Fea s, Maroko) Williama Betcha otvorena je u Galeriji Lang, u Samoboru. Fotografije su nastale u veljači 1979, kada je autor fotografirao muslimane koji su se došli oprati i opustiti u turskoj kupelji Moulay Idriss. Tijekom Domovinskoga rata William Betch boravio je u Hrvatskoj, a njegove fotografije objavili su »The New York Times«, »Sunday Times«, »Stern«. U Fea su boravio je kao suradnik UNESCO–a. Izložba ostaje otvorena do 4. lipnja.


Kleinova kuća lutaka


slika


Berlin U galeriji Camera Work izloženi su radovi Stevena Kleina Case Studies#13 i fotografije projekta Toma Forda Valley of the Dolls. Case Study # 13 priča je iz života obične američke obitelji, s time da su na fotografijama Angelina Jolie i Brad Pitt, koje vidimo kako plešu, piju, igraju se s djecom, svađaju. Valley of the Dolls, projekt Toma Forda, govori o modnoj industriji u kojoj ideal ljepote postaje blizak izgledu lutke. Modeli su izbrijani, muškarci bez brada i dlaka na prsima, žene s umjetnim usnicama i grudima. Tom Ford stoji među modelima u sredini svake fotografije i vidi se kao osobu koja manipulira konvencionalnom idejom ljepote, a sve je drastično naglašeno fotografijom Stevena Kleina. Izložba ostaje otvorena do 10. lipnja.


Projekcije Posljednjega suda


slika


Chicago Posljednji sud u svemiru naslov je djela Miaa Xiao-chuna izložena u Walsh Gallery u Chicagu. Miao Xiaochun napravio je 3D–model svojeg tijela, postavio ga u različite pozicije u virtualni prostor, oslanjajući se na kompoziciju Michelangelova Posljednjeg suda. Koristeći se softverom omogućio je tako virtualno putovanje unutar okvira i izvan okvira djela, a za cijeli projekt trebalo mu je, uz pomoć triju asistenata, šest mjeseci. Pitanje »što su na Posljednjem sudu Isus, Marija, anđeli i sveci vidjeli« postavlja Miao Xiaochun, ukazujući na istovremeno kaotičan i skladan trenutak spiritualnosti. Izložba ostaje otvorena do 2. lipnja.


Dina Ivan

Vijenac 319

319 - 25. svibnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak