Vijenac 317

Fotografija

U FOKUSU

Ruscha i Horsfield u Jeu de Paume

Ruscha i Horsfield u Jeu de Paume

slika


Pariz U organizaciji njujorškoga Whitney Museum of American Art predstavljen je u pariškom Musée nationale du Jeu de Paume fotografski rad Eda Rusche (1937), umjetnika koji počinje kao slikar pod utjecajem pop-arta, a nastavlja eksperimentirajući s raznim tehnikama, fotografijom, filmom, svjetlosnim projekcijama. Ipak, poznatiji kao slikar (na posljednjem je Venecijanskom bijenalu predstavljao SAD upravo svojim platnima), njegov je fotografski rad manje poznat i rjeđe je predstavljan. Ovom izložbom Whitney Museum napravio je pregled tog dijela Ruschina opusa od kasnih pedesetih do ranih devedesetih godina. Craigie Horsfield (1949), umjetnik okrenut multimediji i umjetnosti kao akciji unutar društvenoga konteksta, također je predstavljen retrospektivnom izložbom u Jeu de Paume. Na londonskoj sceni osamdesetih Horsfield postaje jedna od ključnih figura fotografske scene, dok je devedesetih godina bio pokretač razvoja socijalno usmjerene umjetnosti i raznih skupnih projekata. Koristeći se ponajprije fotografijom, ali i filmom, zvukom, grafikama i crtežima, stvara djela u kojima se bavi prije svega odnosima, kako društvenim tako i osobnim.


Amerikanac u Samoboru


slika


Samobor Andrew Phelps (1967), američki fotograf koji je u Salzburg došao iz Arizone na dodiplomski studij fotografije, te u Salzburgu ostao kao predavač na Salzburg Collegeu i Mozarteumu Salzburg, radeći također kao slobodni umjetnik od 1991, upravo gostuje izložbom Nature de Luxe u samoborskoj Foto galeriji Lang. Izloženo je tridesetak fotografija iz ciklusa koji je nastao 2001. i 2002, sniman po kampovima nekoliko srednjoeuropskih zemalja. Izložbom je došlo do razmjene između Galerije Fotohof i i Galerije Lang te će troje naših fotografa sljedeće godine biti prestavljeno u Salzburgu.


Akademija dramske umjetnosti

Internet Na stranicama Akademije dramske umjetnosti na www.snimanje.adu.hr postavljene su izložbe fotografija nekoliko bivših studenata, asistenata i profesora. Do sada su predstavljeni Tihomir Tunuković, Gordan Lederer, Pavao Urban, Predrag Dubravčić, Sandra Vitaljić i Enes Midžić. Posljednja je u nizu izložba Darija Petkovića, u sklopu koje možete vidjeti njegova četiri ciklusa: Cirkus, Jeruzalem, Karmelićanke i Lea.


Kamere u rukama mladih


slika


Bob Pletka, My So-Called Digital Life: 2000 Teenagers, 300 Cameras, and 30 Days to Document Their World, Santa Monica Press, 2005.

Zanimljiv projekt Boba Pletke, školskog administratora iz južne Kalifornije, zahvaljujući kojem je dvije tisuće kalifornijskih srednjoškolaca dobilo na uporabu tristo digitalnih kamera kako bi u roku od mjesec dana dokumentirali svoju svakodnevicu, kako snimkama tako i tekstom. Kao dio projekta neki su učenici bili premješteni u druge škole, mijenjajući tako u potpunosti okolinu iz grada u selo, iz predgrađa u grad. Svi su učenici mogli međusobno komunicirati putem interneta, razmjenjujući iskustva i fotografije. U projektu pomagali su im profesionalni fotografi i učitelji, a rezultat je autentičan pogled američkih djevojaka i mladića na vlastitu svakodnevicu, predstavljen u 350 odabranih fotografija uvrštenih u knjigu.


Tanja Masnec Šoškić

Vijenac 317

317 - 27. travnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak