Vijenac 317

Ples

ZKL: Ansambl apsolutnog pokreta, Postelja

Neujednačeni omnibus

ZKL: Ansambl apsolutnog pokreta, Postelja

Neujednačeni omnibus


slika


U Zagrebačkom kazalištu lutaka u nedjelju 23. travnja premijerno je izvedena predstava Postelja koju potpisuju Suzana Sliva, voditeljica Ansambla apsolutnog pokreta i gosti koreografi Rajko Pavlić i Igor Barberić. Vrlo je zanimljiva i rijetka ideja plesne predstave omnibusa, i šteta je da se nije više pozvanih autora uključilo u projekt, pa je predstava, nakon više odgađanja, ostala na tri vrlo neujednačena djela. Sliva je zadala temu postelje, što već samo po sebi nosi erotske konotacije, a kako je ples medij tjelesnog izražavanja, jasno je da je riječ o skliskom terenu, ali već odavna ne i scenskoj tabu-temi. (Niko se nije pozabavio produbljivanjem pojma postelje kao mjesta počinka, ili svetim višeznačnim središtem koje povezuje rođenje, ljubav i smrt....) No, dok je Pavlić, uz sjajne izvođačice Maju Kovač i Kristinu Bajza, vrlo duhovito, i u stilu svojih posljednjih projekata Nema boljeg businessa od show businessa i Domesticus vulgaris, iznevjerio sva očekivanja, kako ona vezana uz ples, tako ona vezana uz škakljivu temu seksa, Barberić je prilično razočarao kratkim, dramatičnim duetom koji su otplesali isto tako prenapeti Lidija Iveković i Zlatan Spiridonović. Treći dio, koreografija Suzane Sliva, potvrdila je autoričine interese, rječnik i sredstva, ali i slabosti. Ples bez suptilnosti i emocije, odnosno strasti, proizlazi iz neobična ustrajavanja na akrobatskoj tehnici (koja i nije u svih plesača na zavidnoj razini) i rekviziti. (U posljednjoj predstavi Neka tajna veza to su bili veliki metalni prstenovi, dok je ovaj put riječ o obliku spojenih motki koji asocira na krevet.) Izbjegavajući analizu većine dueta, od kojih su neki ostavili i mučan dojam, istaknula bih tek jedan, kao mogući uspješni uzorak koreografkinjine poetike. Ivana Topolovac i, u ovom slučaju u prvom planu, Ivica Bago, izveli su neobičan, gimnastičarski pas de deux, nešto što bi se moglo nazvati estetska akrobatika, koji je u čistoj mirnoći izvedbe dobio i poetsko, simboličko značenje. U Ansamblu apsolutnog pokreta plešu još Stela Gajski i Emil Kuzminski kao jači plesački par, te Karolina Barać, Ante Majić i Tomica Matacun.


Maja Đurinović

Vijenac 317

317 - 27. travnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak