Vijenac 316

Kazalište

Kazalište Mala scena, Zagreb, Ivica Šimić, Padobranci, red. Ivica Šimić

Na oblaku mašte

Kazalište Mala scena, Zagreb, Ivica Šimić, Padobranci, red. Ivica Šimić

Na oblaku mašte


slika


Većina padobranaca slaže se s tvrdnjom da su najljepši trenuci te vještine oni kada se slobodno jedri beskrajnim prostorom koji uglavnom pripada pticama. Koji su najljepši kazališni trenuci poznato je pak većem broju ljudi. Rijetki su to i dragocjeni događaji kada kazališna čarolija prijeđe rampu i obuhvati cijelu dvoranu. Užitak koji pruža gledanje Padobranaca u Maloj sceni približio se toj magičnoj granici. Padobranci su praizvedeni početkom ožujka na festivalu Visioni di futuro, visioni di teatro u talijanskoj Bologni i odmah su očarali teatarske znalce Italije, ali i Finske, Velike Britanije i Švicarske, kamo su pozvani na gostovanja. U čemu je tajna? Neverbalni teatar, dvoje izvođača čija gipka tijela prkose gravitaciji, domišljata početna ideja ili njezina inteligentna i dinamična razrada? Sinergija tih elemenata stvara cjelinu koja je mnogo više od pukoga zbroja vrsnih sastojaka. Jakost međumolekulskih sila očituje se u neodvojivosti pojedinih elemenata, a čvrstoća cjeline rezultirala je dojmom lakoće. Sve to rezultat je zajedničkoga rada svih sudionika u zahtjevnu kreativnom procesu. Redatelj Ivica Šimić okupio je probranu ekipu; uz dramaturginju Nanu Šojlev tu je i Alen Kraljić čija se pomalo nekonvencionalna glazba odlično uklopila u cjelinu. Veliki prinos konačnom izgledu predstave dali su i izvođači, ujedno i koreografi, Larisa Lipovac i Damir Klemenić. Premda su Padobranci namijenjeni najmlađima (od tri do osam godina) ni oni stariji zasigurno se neće dosađivati, jer svaki naraštaj gledatelja može interpretirati predstavu na svoj način i pritom neće pogriješiti. Padobranci (ili o umjetnosti padanja) progovaraju o iskustvu, emocionalnim padovima, ali i usponima koji oplemenjuju život. Larisa Lipovac i Damir Klemenić, Ona i On, dvoje su stranaca koji ispituju okoliš izvan kutije koja štiti, ali i ograničava njihove svjetove. Puštanje pokusnih balona ovdje nije samo stilska figura, nego i stvarna radnja. Pravo istraživanje svijeta moguće je započeti tek otvaranjem kutije, a ono što ih čeka izvan nje nije uvijek lijepo, no važno je proživjeti to iskustvo jer je neprocjenjivo. Obogaćeni iskustvima Ona i On vratit će se u kutiju, a posjetitelji zadovoljni napustiti kazališnu kutiju.


Goran Ivanišević

Vijenac 316

316 - 13. travnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak