Vijenac 316

Fotografija

U FOKUSU

Jo Spence i fototerapija

Jo Spence i fototerapija

slika


Graz Izložba Jo Spence (1934–92), nazvana Beyond the Perfect Image, otvorena je u prostoru Camera Austria, Kunsthaus Graz, čiji kustoski tim i ovom izložbom nastavlja seriju projekata u kojima se fotografijom preispituju politički, socijalni i kulturni stereotipi. Ovom je izložbom dat presjek cjelokupnog opusa britanske autorice Jo Spence, od početka njezina aktivnog djelovanja sredinom sedamdesetih, kada se putem dokumentarne fotografije bavila političkim i edukativnim sadržajima, te osamdesetih, kada počinje dokumentirati vlastito tijelo i svoju borbu s karcinomom koristeći se fotografijom i kao vrstom terapije. Uz izložbu objavljen je opsežan katalog na engleskom jeziku (432 stranice, 359 fotografije), a izložbu možete pogledati do 25. lipnja.


Rasolovi vrtovi


slika


Zagreb U Galeriji Meandar Media na Opatovini 11 otvorena je izložba Vrtovi Jasenka Rasola. Riječ je o urbanim rješenjima iz prigradskih naselja, vrtovima koji nastaju na ničijoj zemlji uz nebodere i zgrade, kao ekonomska ili ekološ-ka rješenja, a koje je Rasol snimao izvan sezone sadnje, pokrivene, izvan funkcije. Fotografije je izložio u obliku knjige, kao veliki album, otisnute na finom hrapavom papiru, na kojem bismo očekivali crtež ili otisak grafike, uspostavljajući tako začudne odnose sadržaja i forme, slojevito slažući priču o socijalnom i likovnom, o zamišljenom i stvarnom, o međusvjetovima u kojima nespojivo opstaje. Izložbu možete prelistati do 29. travnja.


Pokretne slike Nike Radić


slika


Zagreb U Kuli Lotrščak otvorena je još jedna izložba iz ciklusa Snapshot, ovaj put bez brzog okidanja, ugostila je Niku Radić, kiparicu koja se izražava različitim medijima, videom, instalacijama. U Kuli Lotrščak predstavila se projekcijama koje su postavljene kao site–specific–radovi. Na tri kata galerijskog prostora ona ponavlja otvore na zidovima (dvoja vrata i prozor) rastvarajući krutu granicu koja odjeljuje jedan prostor — unutrašnji, od drugog — vanjskog. Projekcijama otvara nove prostore iz kojih nas promatraju ljudi iz drugog vremena i prostora, koji su, poput nas, samo prolaznici promatrači, ili netko promatra naš prostor kao njemu izvanjski, ili smo stavljeni u voajersku poziciju promatranja umjetnice postavljene kao objekt. Izložbu Vrata možete pogledati do 23. travnja.


Iz Magritteove kolekcije


slika


Magritte and Photography, Patrick Roegiers, Lund Humphries, Aldershot, 2005. Uz izložbu Renéa Magrittea, koja je prošle godine u Bruxellesu u Palais des Beaux–Arts predstavila fotografski opus i fotografsku kolekciju velikoga slikara nadrealizma, nedavno je objavljena i knjiga kustosa izložbe Patrika Roegiersa. Za izložbu je Roegiers uspio sakupiti više od 330 fotografija, uz nekoliko kratkih filmova koje je Magritte snimio preklapajući prikaze svojih slika i fotografija kako bi stvorio hibridnu umjetničku sliku u kojoj su pomaknute granice dvaju medija uporabom trećega. U knjizi je objavljeno oko 250 do sada nepoznatih fotografija koje su se našle i na izložbi, a kojima je potvrđena vrijednost Magritteova fotografskog rada, kojima Roegiers ukazuje na vezu između umjetnikova istraživanja novog medija i njegova slikarstva. Među fotografijama nalazi se niz snimaka drugih autora koji su dokumentirali Magritteov život, bliske prijatelje i suradnike te njegov rad. Knjigu možete naručiti na www.lundhumphries.com.


Tanja Masnec Šoškić

Vijenac 316

316 - 13. travnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak