Vijenac 316

Kazalište

TEATROSKOP

Brana u splitskom HNK

Brana u splitskom HNK

slika


Conor McPherson jedan je od najboljih mladih irskih dramatičara, čije se ime spominjalo i u vezi s takozvanom novom europskom dramom, iako su se mišljenja oko njegove pripadnosti tom trendu razlikovala. The Weir, komad kojim se proslavio nakon praizvedbe u londonskom Royal Courtu, vidjet će napokon i domaća publika, i to najprije ona koja se na Maloj sceni Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu nađe 18. travnja. U režiji Borne Armaninija i prijevodu Belmonda Miliše, Branu ili dramu o četvorici muškaraca u ruralnoj irskoj gostionici koji došljakinju pokušavaju zastrašiti izmišljenim pričama, ali ostaju zaista zgroženi kad im ona ispriča jednu istinitu i svoju, igraju Bruna Bebić Tudor, Nikola Ivošević, Vicko Bilandžić, Nenad Srdelić i Trpimir Jurkić.


Naj, naj, naj festival u Kazalištu Žar ptica


slika


Već šestu godinu Gradsko kazalište Žar Ptica publici daje besplatnu priliku za kazališnom umjetnošću ispunjene proljetne školske praznike, ali i priliku domaćim kazalištima za djecu da osvoje pokoju nagradu, jer je festival i natjecateljskoga karaktera. Od 18. do 23. travnja na Naj, naj, naj festival dolazi dvanaest kazališta za djecu iz cijele Hrvatske, bez obzira na njihov profesionalni status. Raspored predstava nalazi se na www.zar–ptica.hr.


16. Marulićevi dani u Splitu

Festival hrvatske drame i autorskog kazališta Marulićevi dani i ove će se godine, šesnaesti put, održati u Splitu u organizaciji splitskoga Hrvatskog narodnog kazališta i Književnog kruga Split. Od 21. do 28. travnja 2006. u kazališnom dijelu programa za nagrade Marul u devet kategorija natjecat će se deset predstava koje je odabrala teatrologinja Sanja Nikčević. Na Marulićevim danima bit će izvedene: Cvijeta Matka Sršena (Teatar &TD, Zagreb), Deus ex machina Vlatka Perkovića (Gradsko kazalište mladih Split), Fragile! Tene Štivičić (Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana), Francuzica Ilije Zovka (HNK Split), Kako ubiti predsjednika Mire Gavrana (Kamerni teatar ‘55, Sarajevo), Komšiluk naglavačke Nine Mitrović (Bosansko narodno pozorište, Zenica), Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja Ive Brešana (HKD Teatar, Rijeka), Sinovi umiru prvi Mate Matišića (DK Gavella, Zagreb), Žaba Dubravka Mihanovića (Teatar &TD, Zagreb) i Kraljevo Miroslava Krleže (Narodno pozorište, Sarajevo). Izbornici je zajednički nazivnik izbora povratak emociji ili priče koje nas se tiču. Na otvaranju Marulićevih dana Borisu Senkeru bit će svečano uručena i Nagrada Marin Držić, jer je njegovo (P)lutajuće glumište majstora Krona, prema sudu stručnoga povjerenstva ove nagrade, najbolji novi dramski tekst u prošloj godini. Prvonagrađeni uradak bit će tom prigodom i koncertno izveden ili, jednostavnije rečeno, pročitan. Kako program Festivala hrvatske drame i autorskog kazališta mora sadržavati i pokoji stručni razgovor, ove je godine za okrugli stol pronađena tema Položaj dramaturga u hrvatskom kazalištu.


Hasanaginica u zagrebačkom HNK


slika


Drama Hrvatskoga narodnog kazališta spojit će tradiciju s modernitetom 21. travnja, na premijeri Hasanaginice, koju je prema motivima drame u stihovima Milana Ogrizovića napisao i režirao Mustafa Nadarević. Tužnu sudbinu žene turskog age Nadarević provlači kroz prostorne i vremenske okvire, kako bi spojio kolektivno i pojedinačno sjećanje sa suvremenošću u ljubavnoj priči, koja nikako nije samo to. Reprezentativnu podjelu čine Alma Prica u naslovnoj ulozi, sam redatelj kao Hasanaga te Leona Paraminski, Mislav Ivaci, Marija Kohn, Siniša Popović, Milan Pleština, Olga Pakalović, Ivo Gregurević, Izet Hajdarhodžić, Borko Perić i Ivan Brkić. Autorski su tim scenografkinja Slavica Radović, kostimografkinja Diana Kosec–Bourek, dramaturginja Lada Kaštelan, skladatelj Ljupče Konstantinov i oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović.


Kazališni Queer Zagreb


slika


Festival Queer Zagreb, ove godine u kazališnoj inkarnaciji, održava se od 25. do 29. travnja, i u Zagreb dovodi neka od najvažnijih imena europske i svjetske plesne i kazališne scene. Raimund Hoghe, dugogodišnji dramaturg slavne Pine Bausch, otvorit će festival autorskim projektom Swan Lake, 4 acts, osebujnom reinterpretacijom baleta Čajkovskog, kojom autor promišlja društvene i estetske norme tijela. Američko–francuski koreograf Mark Tompkins, stalni gost najuglednijih europskih festivala, pokazat će predstavu naslova Song and Dance, koja se bavi borbom s HIV–om i percepcijom vlastitog tijela kao maske, koju je ponekad potrebno dodatno sakriti, a ponekad posve ogoljeti. Granice privatnosti propituje jedna od vodećih britanskih plesnih skupina Earthfall u komadu At Swim Two Boys, temeljenim na nagrađivanom istoimenom romanu Jamieja O’Neilla, dok će kontroverzni japanski vizualni umjetnik i performer Tadasu Takamine pokazati rad Kimura–san, što poništava stereotip izjednačavanja invalidnosti i aseksualnosti. Detalji programa nude se na adresi: www.queerzagreb.org


Igor Ružić

Vijenac 316

316 - 13. travnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak