Vijenac 315

Glazba, Kolumne

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Za zaljubljene

Riječ je o izvrsnu i za slušanje prihvatljivu glazbenom materijalu, poglavito zbog provjerene činjenice da su interpretacije balada svojevrsna osobna iskaznica svakog istinskog džezista

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Za zaljubljene


slika


Riječ je o izvrsnu i za slušanje prihvatljivu glazbenom materijalu, poglavito zbog provjerene činjenice da su interpretacije balada svojevrsna osobna iskaznica svakog istinskog džezista


Glasovita američka diskografska etiketa Verve, vlasnik koje je godinama bio jedan od najjačih svjetskih promotora jazza i utemeljitelj legendarnih koncerata Jazz At The Philharmonic, Norman Granz, tijekom godina stekla je golem fundus izvrsnih i neponovljivih snimaka jazza. Najveći je dio tih snimaka na brojnim izdanjima bio objavljen već prije, dok je drugi ostao u arhivima. Iz tog materijala sad neki selektori kreiraju nova tehnički za CD–e osvježena izdanja. Među njima je prema afinitetima tih novih selektora svjetlo dana ugledala 2002. i prva kompilacijska, programski profilirana kompaktna ploča iz serije umrlih velikana jazza, nazvana For Lovers. Bila je za početak ne bez razloga dijelom svog opusa odabrana pjevačica Billie Holiday. Slijedila su potom odgovarajuća izdanja iz 2003. s baladnim izborom snimaka Louisa Armstronga, Cheta Bakera i Sare Vaughan, a godinu poslije i s pjevačima Johnnyjem Hartmanom i Astrud Gilberto. Kako su ugovori s umrlim umjetnicima već istekli, a ni komercijalni uspjeh serije nije bio zanemariv, današnji vlasnik etikete The Verve Music Group a Division of UMG Recordings Inc., odlučio je nastaviti izdavačkom praksom objavljivanja takvih kvalitetnih snimaka. Tako su u povodu Valentinova, početkom ove godine, izdana i u prodaju puštena još dva seta od po tri diska, koje u nas promoviraju zagrebačka etiketa Aquarius Records, odnosno Cadeterija HR. I prvi i drugi set uključuju po dva već prije odvojeno objavljena izdanja, ali i neka nova. Od već ranije poznatih, sad se u luksuznoj opremi, primjerenoj darovima za Valentinovo, ponavljaju izdanja Billie Holiday, Sare Vaughan, Cheta Bakera, Johnnyja Hartmana, Louisa Armstronga i Astrud Gilberto, ali su kompleti sad upotpunjeni programski primjerenim izborima balada u izvedbi saksofonista Johna Coltranea, pijanista Billa Evansa te pjevačica Nine Simone i Elle Fitzgerald. Nešto staro nešto novo, ali zajedno upakirano u dar od tri CD–a. Budući da je u cjelini riječ o izvrsnu i za slušanje prihvatljivu glazbenom materijalu, vrijedi se na ta izdanja osvrnuti, poglavito zbog provjerene činjenice da su interpretacije balada svojevrsna osobna iskaznica svakog istinskog džezista. A to su nedvojbeno u ovim izdanjima sva navedena imena. Iako će možda neki zagriženiji slušatelji u tim izvedbama osjetiti i komercijalni trenutak, pa možda i neku vrst ustupka široj publici riskirajući zbog toga od čistunaca jazza i poneku kritiku, te diskove valja poslušati, kako zbog instrumentalnih, tako i zbog vrlo dobrih vokalnih izvedbi s tekstovima pretežito ljubavno–sentimentalne naravi. Ili pak samo kao neobveznu kvalitetnu zvučnu kulisu. No i za bolje će poznavatelje jazza biti tu nekih informacija, primjerice u imenima pojedinih sastava, ili u zanimljivoj činjenici koja je povezala dvojicu na prvi pogled stilski i po pristupu udaljenih Johna Coltranea i Johnnyja Hartmana, ili o Nini Simone, pjevačici ponekad neočekivanih reakcija, ili pak o Billu Evansu, nenadmašnom harmoničaru koji je i iz balada znao napraviti prava mala umjetnička djela. Iz tih, pa i tehničkih postignuća remasteriziranja starih snimaka, sve te diskove vrijedi, kako se to danas popularno kaže, staviti na player. Na kraju zanimljivo je reći da se u obranu autorskih prava tih diskova stavio i relativno novi odjel američkog FBI–a, što danas, u vrijeme sveopćih prženja i ilegalnih umnožavanja diskova, i nije bezrazložna mjera.

Vijenac 315

315 - 30. ožujka 2006. | Arhiva

Klikni za povratak