Vijenac 315

Fotografija

U FOKUSU

Krv, flomaster i fotopapir

Krv, flomaster i fotopapir

slika


Zagreb U Domu HDLU–a na Trgu žrtava fašizma otvorena je izložba Svena Stilinovića Fotokolaži 1974 – 2005. u organizaciji Instituta za suvremenu umjetnost i HDLU–a. Stilinović, umjetnik poznat po sudjelovanju u Grupi šestorice sredinom sedamdesetih godina, koji je od tada izveo brojne umjetničke akcije, performanse, instalacije, objekte, poznat je i po uporabi fotografije u umjetničkom izrazu od početka djelovanja. Kustosica izložbe Janka Vukmir sabrala je Stilinovićeve rado-ve u tehnici fotokolaža, ukupno trideset i šest, iz razdoblja 1974–76, 1984–86, 1993. i 1996, na kojima autor intervenira krvlju, tušem, flomasterom i na druge načine. Uz izložbu pripremljen je dvojezičan katalog s tekstom Mladena Lučića, uz četrdeset i šest reprodukcija. Izložbu možete vidjeti do 15. travnja.


Puno puncato u Lotršćaku

Zagreb U sklopu projekta Snapshot / Brzo okidanje u Kuli Lotršćak otvorena je izložba Igora Kuduza (1967) pod naslovom Polupuno. Iako je Likovnu akademiju završio na odsjeku grafike, Kuduz se od svojih najranijih radova služio fotografijom. Sada izložen ciklus Polupuno čini sedamdeset fotografija u boji (20 x 30 cm) snimljenih 2004. i 2005. Izvorište radova moglo bi se tražiti u opreci prema sadržajno i formalno ispražnjenim okvirima, koji posljednjih godina zauzimaju važno mjesto u svijetu fotografije. Polupuno je znakovit i poticajan naslov ciklusa, kako u smislu traženja značenja, tako i iščitavanja smisla, on je ključ za pretraživanje. Kuduz svijet ne promatra kao poluprazan, nego njegovu ispražnjenost promatra tek kao kontrapunkt punine, a što je zabilježio osvrćući se na svom putu možete vidjeti u galeriji Kule Lotršćak do 2. travnja.


Szarkowski kao fotograf


slika


New York John Szarkowski (1925), čuveni kritičar, kustos s područja fotografije i direktor odsjeka fotografije u njujorškom Museum of Modern Art od 1962. do 1991. ujedno je, što je manje znano, i vrstan fotograf. San Fran-cisco Museum of Modern Art organizirao je veliku retrospektivu njegova rada, koja se sada može vidjeti u njujorškoj Momi. Pod jednostavnim naslovom John Szarkowski: Photographs kriju se brojni radovi autora koji je rado slikao krajolike, ruralne i urbane, oslikavajući Ameriku na human i povijesno osviješten način. Izložbu prati katalog u kojem su, kao i na izložbi, kronološki predstavljeni njegovi radovi od najstarijih do najnovijih. Izložba ostaje otvorena do 15. svibnja.


Crno–bijeli eksperiment

Abelardo Morell, ogled Richarda B. Woodwarda, Phaidon Press, 2005.


slika


Abelardo Morell (1948), Kubanac koji je iz Havane u Ameriku prebjegao još kao mladić, odmah je upisao tečaj fotografije izučavajući i kombinirajući razne tehnike kako bi stvorio nadrealne efekte, koji ga zaokupljaju i danas. Školovanje je nastavio na Yale University, gdje je radio u tradiciji crno–bijele ulične fotografije Roberta Franka i Garryja Winogranda. Nova tematika za Morella dolazi s osnivanjem obitelji, gdje je zah-valjujući sinu po-čeo istraživati dječji svijet ponovno mu dajući nadrealne efekte pogleda djeteta iz donjega rakursa. Njegovo eksperimentiranje nastavlja se u mnogim drugim ciklusima, od kojih je onaj snimljen uz pomoć camera obscura jedan od najboljih. Opsežna knjiga donosi pregled Morellovih radova, a više njegovih fotografija možete vidjeti na njegovoj stranici www.abelardomorell.net.


Tanja Masnec Šoškić

Vijenac 315

315 - 30. ožujka 2006. | Arhiva

Klikni za povratak