Vijenac 314

Kazalište

TEATROSKOP

SHAKEspeare na EXit u Teatru Exit

SHAKEspeare na EXit u Teatru Exit

slika


Dugo očekivan projekt Teatra Exit, kompilacija gotovo svega što je William Shakespeare napisao, napokon je završen i imat će premijeru 18. ožujka pod naslovom SHAKEspeare na EXit u režiji Matka Raguža. Gotovo četrdeset komada i pripadajućih više od tisuću likova na pozornici će, u manje od dva sata i u najboljoj maniri egzitovskoga glumačkog kazališta, odigrati Marko Makovičić, Živko Anočić i Jerko Marčić.


Amadeus i kazališni simpozij u Rijeci

Mozartovu godinu Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke obilježit će predstavom po hvaljenu i nagrađivanu tekstu britanskoga dramatičara Petera Shaffera Amadeus, prema kojem je Miloš Forman snimio Oscarom ovjenčan film. Komad koji iznosi dramatičnu ispovijed vodećih skladatelja druge polovice 18. stoljeća, Mozarta i Salierija, te otvara pitanje talenta i umjetničke slobode, kojoj mediokriteti pokušavaju odrediti granice, u riječkom će kazalištu režirati već dobro znani slovenski gost Tomi Janežič. Glavne uloge igrat će Alen Liverić, Daria Lorenci i Žarko Radić, dok u predstavi sudjeluju tri ansambla HNK Rijeka: Hrvatska drama, Opera i Balet. Premijera Amadeusa održat će se 17. ožujka, što znači da će na njoj biti i svi sudionici stručnoga razgovora što ga 17. i 18. ožujka organizira riječko kazalište s temom Nacionalna kazališta u 21. stoljeću. Gosti iz Slovenije, Austrije, Mađarske, Srbije i Crne Gore, kao i teatrolozi, muzikolozi i ravnatelji kazališta u Hrvatskoj, pokušat će odgovoriti što umjetnički pokreće nacionalno kazalište u 21. stoljeću, kako umjetnički surađuju različite grane kazališta, kako nacionalna kazališta funkcioniraju i kako se financiraju.


Ivana u Dubrovniku

Dubrovačko Kazalište Marina Držića za 18. ožujka najavljuje dugo očekivanu premijeru rock–bajke Ivana, autorskoga trojca Škrabe/Cvitanović/Štefančić. Riječ je o specifičnoj obradi biografije i djela Ivane Brlić–Mažuranić, s upletenim svijetom njezinih priča te mitološkoga nasljeđa iz kojega je crpla nadahnuće, ali kojem je i vratila dio duga, i to sve u povodu 130. obljetnice rođenja i 65. godišnjice smrti najveće hrvatske književnice. Ivanu, u kojoj naslovnu ulogu igra Glorija Šoletić, režira Vlado Štefančić, dirigent i glazbeni suradnik je Ivo Dražinić, scenografiju potpisuje Marin Gozze, a projekcije Deni Šesnić.


Ribica u Puli


slika


Komični monolog u jednom činu, kako je po nastanku opisana Ribica svestranog i kontroverznog Piera Paola Pasolinija, premijerno će 19. ožujka na Maloj sceni Istarskoga narodnog kazališta u Puli izvesti Lucija Šerbedžija, trenutno jedina glumica na angažmanu u tom kazalištu. Režiju te ispovijedi i autobiografske analize s laganim pomakom u sociološku fikciju, kojom autor iznosi ne samo svoju nego govori i o seksualnosti općenito, potpisuje Ivica Buljan.


Točka u KNAP–u

Vilim Matula ponovno će, nakon Münchhausena, sam stati na pozornicu, ali ovoga puta ne više u tako pripovjedačkom tonu, nego kao izvođač koji istražuje izvedbenu interpunkciju socijalnosti, kôd na osnovi kojega razumijemo neizgovorena raspoloženja, stajališta, lojalnosti, netrpeljivosti, bliskosti, otpore, strasti, strahove, namjere — drugih. Pretvaranje onoga što se čita između redaka svih vrsta socijalne komunikacije u izvedbeni čin Matula je nazvao Točka, i igra je premijerno u Kazalištu na periferiji, ili KNAP–u u Kulturnom centru Peščenica 22. ožujka.


Antuntun u Kazalištu Mala scena

Legendarni Antuntun, u kojega je malo neobičan um, naći će se na repertoaru Kazališta Mala scena 22. ožujka kao predstava za djecu sa zabavnim, ali i edukativnim potencijalom. Antologijsku pjesmu Grigora Viteza režira Ivica Šimić, s izvođačima već provjerenim u Maloj sceni: Ninom Kaić, Lanom Barić i Damirom Klemenićem.


Mama kao priča u Trešnji

Problem rastavljenih roditelja tema je nove predstave zagrebačkoga Gradskog kazališta Trešnja, koju prema višestruko nagrađivanom, prevođenom i diljem zapadne Europe izvođenu komadu istaknutoga danskog autora Michaela Ramloesea priprema njujorška redateljica Teresa Valada–Viars. Samohranog oca igra Saša Anočić, uglavnom nepostojeću majku Ivana Bakarić, dok su uloge djece, nakon audicije koju je Kazalište Trešnja organiziralo za ovu priliku, dobili Karlo Franić i Svebor Kamenski Bačun. Premijera Mame kao priče najavljena je za 24. ožujka.


Tri sestre u SEK–u


slika


Kultura promjene Studentskoga centra, u želji oživljavanja najboljih tradicija kulturnih prostora u Savskoj 25, ponovno otvara dvoranu Studentskog eksperimentalnog kazališta, ili SEK–a, pored Teatra &TD. Dogodit će se to 25. ožujka premijerom Čehovljeve Tri sestre u minimalističkom i nešto drukčijem čitanju mladoga redatelja Darija Harjačeka. Olgu, Mašu i Irinu ovaj će put igrati Jelena Miholjević, Barbara Nola i Nina Violić.


Blato Etre i KUFER–a

Studio za dramsku umjetnost ETRA i Kazališna radionica frustriranih redatelja predstavit će svoju koprodukciju, predstavu Blato, u Dvorani Miško Polanec Zagrebačkog kazališta mladih 27. ožujka. Tekst američke dramatičarke Marije Irene Fornes koji govori o borbama troje iznimno nesretnih običnih ljudi za bolji život i izlaz iz blata svakodnevice, sa Suzanom Nikolić, Rakanom Rushaidatom i Damirom Šabanom režira američki redatelj Scott Fielding, umjetnički ravnatelj Alchymia Theatrea i Michael Chekhov Actors Studija u Chicagu.


Igor Ružić

Vijenac 314

314 - 16. ožujka 2006. | Arhiva

Klikni za povratak