Vijenac 314

Fotografija

U FOKUSU

Bale viđene očima Marije Braut

Bale viđene očima Marije Braut

slika


Samobor Fotografije malog istarskog gradića Bale Marije Braut izložene su u Galeriji Lang. Jednostavnost, nepo-srednost i dokumentarnost, odlike te vjerne nasljednice Dabčeve škole, vidljive i na ovim njezinim fotografijama, govore o tome da one nisu tu da upozoravaju na propadanje jednog mjesta, da nije riječ o angažiranosti, nego o jednostavnu svjedočenju, fotografskom gledanju. Prošlost se u gradiću na fotografijama pojavljuje kao nostalgija, sadašnjost kao melankolija, a budućnost kao utopija, kao što piše Želimir Koščević, ali fotografije Marije Braut ponajprije pričaju o zrakama sunca, tišini i subjektivnom doživljaju trenutka. Izložba ostaje otvorena do 2. travnja.


Golemost i nepotrebnost


slika


Prag U Galeriji Rudolfinum Vaclav Jirasek, fotograf koji pripada srednjoj generaciji čeških umjetnika, izložio je fotografije pod zajedničkim naslovom Industrija. Velike tvorničke hale na fotografijama razvijene su na golemom formatu, od po dva metra dužine, što stva-ra dodatan dojam prostornosti i napuštenosti. Tvornički giganti tako ne dijeluju samo kao podsjetnik vremena slavljenja rada i industrije kao napretka, ideologije 19. stoljeća, ni kao posveta komunističkom razdoblju, kojem duguju svoje pojavljivanje, a raspadu sustava i nestajanje. Kao napušteni muzeji u propadanju, govore o općoj prolaznosti, ideologija, kao i stvari, vrijednosti, ukazujući na novu nadvrijednost, koja zrači nekim novim mirom. Odsutnost čovječnosti na Jirasekovim fotografijama stvara od tvorničkih hala nove šutljive svemire, koji govore da je sve prošlo i da je sve u redu. Izložbu možete posjetiti do 30. travnja.


Mrtva priroda


slika


Amsterdam David Renggli, fotograf koji radi i instalacije, izložio je fotografije mrtve prirode, ukazujući time na pitanja što je stvarno i što je istinito. Šalice na Rengglovim fotografijama razbijene su, s komadima koji su ipak na okupu, kruh je okrenut naopako. Uz humor i ambivalentnost Renggli pokazuje predmete svakodnevne uporabe, koji su sami po sebi lišeni bilo kakve provokativnosti. Običnost uniformnoga života suvremenosti tako na duhovit način konfrontira s nekadašnjim temama slikarstva mrtve prirode, ponekad se izravno i referirajući na pojedina djela. Ukazuje pritom i na činjenicu promjene vrijednosti tijekom povijesti, na to da su današnja vremena stvorila neke druge predmete, kao i da isti predmeti sadašnje masovne kulture imaju drugo značenje. Izložba ostaje otvorena do 9. travnja.


Soprano i Abadžić


slika


Rijeka U Muzeju grada Rijeke izlažu se fotografije pod naslovom Fernando Soprano / Fotografije 1944 –1974. uz odmak od tradicionalizma i poman izbor najnovijih tehničkih i stilskih inovacija. Izložba ostaje otvorena do 31. ožujka.

Karlovac Nakon Češke, Austrije, Portugala, Španjolske, Njemačke, Švicarske, Francuske i Slovenije, Abadžićeve fotografije In absentia izložene su i u Karlovcu. Crno–bijele fotografje, s jakim kontrastima svjetla i sjene, snimljene su između 1995. i 2002. u Pragu i ne govore toliko o prošlom vremenu, na koje se i načinom izrade i motivima referiraju, koliko o autorovu subjektivnom načinu da tako vidi stvari. Izložba se može pogledati do 29. ožujka.


Dina Ivan

Vijenac 314

314 - 16. ožujka 2006. | Arhiva

Klikni za povratak