Vijenac 313

Multimedija

TV: Kontraplan i Otvoreno, HTV

Merla i Hlo

Dok Hloverka dopušta da pojedine emisije odskližu do ruba šunda i estrade, Merlić sve konce Kontraplana zasad čvrsto drži u rukama

TV: Kontraplan i Otvoreno, HTV

Merla i Hlo


slika


Dok Hloverka dopušta da pojedine emisije odskližu do ruba šunda i estrade, Merlić sve konce Kontraplana zasad čvrsto drži u rukama


I tako su se, petnaestak godina nakon zajedničkoga vođenja HTV-ovih Vijesti na drugom početkom Domovinskog rata, Hloverka Novak-Srzić i Dubravko Merlić ponovno našli na istoj TV-postaji, u istom terminu i praktički na istom poslu. Dok Hloverka svakoga drugog tjedna od ponedjeljka do četvrtka, uz držanje stroge, pomalo ljutite i ne uvijek pravedne učiteljice, manje ili više uspješno vodi političku emisiju Otvoreno, Dubravko štafetnu palicu preuzima petkom, kada u Kontraplanu uz pomoć troje gostiju najčešće dodatno bistri neku temu koju je nekoliko dana prije načela temperamentna Hlo. A od Vijesti na drugom davne jeseni 1991. karijere dvoje voditelja išle su posve različitim, a ponekad i dijametralno suprotnim putovima. Dok je emisijom Slikom na sliku Merla tijekom ratnih devedesetih katedrali duha s Prisavlja osiguravao demokratskiji i manje propagandistički imidž, Hloverka je istodobno stigla upokojiti nekad ugledni tjednik »Danas« te nakon kratka zadržavanja u »Večernjem listu« na zagrebačkom OTV-u pokrenuti politički talk-show Opasne veze. Zahvaljujući usponu u hijerarhiji tada vladajuće stranke, gospođa Novak-Srzić sredinom se devedesetih vratila na HTV i ubrzo postala glavnom urednicom. Istovremeno s njezinim zasjedanjem u fotelju glodura, Merlić, Tihomir Ladišić i njihove liberalne kolege zaključuju da je stanje u medijima postalo neizdržljivo, i da bi u hrvatskoj medijskoj krčmi netko trebao upaliti svjetlo. Premda je osnivanje Foruma 21 u početku prilično obećavalo, udruga za promicanje medijskih sloboda ubrzo se prometnula u poligon za samoreklamu njezinih čelnika, od kojega su postupno svi počeli dizati ruke. Bavljenje glasnogovorništvom i producentskim poslovima Dubravko je nakratko prekinuo potkraj devedesetih, vođenjem političkoga magazina Jedan plus jedan, da bi nakon izbora 2000. postao urednikom središnjeg HTV-ova Dnevnika. Novo rukovodstvo državne dalekovidnice Hloverku nakratko miče s malih ekrana, da bi joj nedugo potom u paru s Ladišićem povjerilo vođenje Krupnog plana. Dok je prošle sezone nasušnu koricu kruha premazanu debelim slojem kavijara Merlić zarađivao supotpisujući ideju i produkciju suprugine Piramide, Hloverka i Tihomir prihvatili su se nezahvalna posla uređivanja emisije Otvoreno. I postigli sasvim solidan rezultat, predložak Latinice uspješno primjenjujući u dnevnom ritmu, i postižući više no pristojnu gledanost. Povjerovavši da su u javnosti i na Prisavlju zapuhali neki novi vjetrovi, Ladišić je otvaranjem ipak i danas neugodne teme sudjelovanja Hrvatske u ratu u BiH privremeno prekinuo karijeru voditelja, a svojoj dojučerašnjoj emisiji nakratko priskrbio pridjev zatvoreno. Nakon što je nedavno dobila novog suvoditelja Petra Štefanića, još jednu HTV-ovu akviziciju pristiglu s Hrvatskog radija, Hloverka i dalje Otvorenom daje prepoznatljiv, premda ne svima simpatičan autorski biljeg, pritom se ponekad zatječući u sukobu interesa, ili neprimjerenim stajalištima i izjavama izazivajući reakcije manjinskih skupina i nevladinih udruga. S druge pak strane, Dubravko mirno i esdepeovski staloženo vodi Kontraplan, vješto analizirajući intrigantne teme i moderirajući sučeljavanja sugovornika nerijetko i radikalno suprotstavljenih stajališta. Dok Hloverka dopušta da pojedine emisije, poput one u kojoj se razgovaralo o vatrenim obračunima u folkotekama, odskližu do ruba šunda i estrade, Merlić sve konce Kontraplana zasad čvrsto drži u rukama, iz tjedna u tjedan podjednako aktualan i zanimljiv. Za projekt koji je do posljednjega trenutka mijenjao nazive, od Međuplana do Punog kruga, to je posve pristojan rezultat.


Josip Grozdanić

Vijenac 313

313 - 2. ožujka 2006. | Arhiva

Klikni za povratak