Vijenac 313

Glazba

GLAZBOSKOP

Autografi Dore Pejačević i Blagoja Berse vraćeni u Zagreb

Autografi Dore Pejačević i Blagoja Berse vraćeni u Zagreb

slika


Na svečanoj primopredaji vrijednih rukopisa skladbi Dore Pejačević i Blagoja Berse 27. veljače u Veleposlanstvu RH u Beču predstavnici nakladničke kuće Doblinger u trajni su posjed Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu predali autograf Bersine opere Postolar iz Delfta, dok je Elena Ostleitner autografe i manuskripte skladbi Dore Pejačević (koji se nalaze u njezinu posjedu, a preuzela ih je od Dorina sina Theodora Lumbea) predala knjižnici Hrvatskoga glazbenog zavoda u Zagrebu. O vrijednosti projekta za hrvatsku kulturu i glazbenu umjetnost govorili su Zoran Jašić, veleposlanik RH u Austriji, Josip Stipanov, ravnatelj Nacionalne i sveučilišne knjižnice, Elena Ostleitner, profesorica Instituta za sociologiju glazbe u Beču, Helmuth Pany i Christian Heindl, direktor i glavni urednik izdavačke kuće Doblinger, Marcel Bačić, predsjednik ravnateljstva Hrvatskoga glazbenog zavoda, Saša Britvić, ravnatelj Koncertne direkcije Zagreb, Theodor Lumbe, sin Dore Pejačević, te Davor Merkaš, voditelj Muzičkog informativnog centra Koncertne direkcije Zagreb.


Skladatelji iz zbirke Gustava Dübena

Tijekom nekoliko su generacija skladatelji iz njemačke glazbeničke obitelji Düben bili kapelnici na švedskom kraljevskom dvoru u Stockholmu. Najvažniji među njima, Gustav Düben, bio je osobni prijatelj Dietricha Buxtehudea. Predvođen švedskim čembalistom Peterom Lohnerbergom, Hrvatski će barokni ansambl na koncertu 5. ožujka u Hrvatskom glazbenom zavodu (20.00) predstaviti izbor iz Dübenove zbirke muzikalija, danas pohranjene u Sveučilišnoj knjižnici u Uppsali, jedne od ključnih zbiraka Buxtehudeove glazbe, ali i niza djela manje poznatih sjevernonjemačkih i švedskih skladatelja 17. stoljeća, među kojima će se naći djela J. G. Grauna i J. D. Heinichena.


Filharmonija – Trio Jeruzalem – Krešimir Špicer – Ansambl Cantus


slika


Pod ravnanjem Pettera Sundkvista te uz baritona Fredrika Zetterströma Zagrebačka će filharmonija nastupiti 3. ožujka (19.30) u KD Vatroslava Lisinskog s repertoarom djela J. Sibeliusa, W. Stenhammera, P. Lindgrena i T. Rangströma. — Izraelski Trio Jeruzalem, često nagrađivan za glazbena dostignuća u svojoj zemlji, gostovat će s programom pretežito talijanskih autora 6. ožujka u Preporodnoj dvorani palače Narodnoga doma (20.00). — Tenor Krešimir Špicer, završivši školovanje na Konzervatoriju Sweelinck u Amsterdamu, posljednjih se godina pojavljuje u mnogo opernih i koncertnih produkcija u Nizozemskoj. Debitirao je 2004. u Züriškoj operi uz dirigenta Marca Minkowskog. Uz glasovirsku pratnju Rogera Brauna održat će koncert 9. ožujka u Hrvatskom glazbenom zavodu (20.00).— Petnaestoga ožujka u Maloj dvorani Lisinski (20.00) Jazz ciklus očekuje nastup Ansambla Cantus u ponešto drukčijem svijetu jazz–interpretacija.


Nagrade Grammy

Četrdeset osme nagrade Grammy najveću su pobjedu na području klasične glazbe donijele simfonijskoj produkciji Williama Bolcoma djela Song of Innocence and of Experience Williama Blakea, i to u kategorijama najboljeg albuma klasične glazbe, najbolje suvremene kompozicije i najbolje zborske izvedbe, kojom je dirigirao Leonard Slatkin, a sudjelovali brojni solisti, među kojima sopranistice Christine Brewer, Joan Morris, Measha Brueggergosman, te simfonijski orkestar University of Michigan School of Music. U kategoriji najbolje snimke opere nagradu je dobio Colin Davis s Londonskim simfonijskim orkestrom i zborom za izvedbu Falstaffa, najboljom vokalnom izvedbom proglašena je snimka Bachovih kantata Thomasa Quasthoffa s komornim zborom RIAS i Berlinskim baroknim solistima predvođenima Rainerom Kussmaulom, dok je najbolja orkestralna izvedba ona Šostakovičeve 13. simfonije u interpretaciji Marissa Jansona te Bavarskog simfonijskog orkestra i zbora.


Domingo produljuje mandate


slika


Placido Domingo produljio je svoj mandat na mjestu generalnog direktora Los Angeles Opere na još pet godina, čime će po završetku sezone 2010/2011. obilježiti dvadeset pet godina s navedenim opernim ansamblom. »Radujem se izazovu planiranja nadolazećih sezona i suradnji s Jamesom Conlonom i Edgarom Baitzelom, unapređivanju kompanijine umjetničke vizije prema budućnosti. Moj je san učiniti L. A. Operu integralnim dijelom života grada.« Godine 1986. pjevao je u njihovoj prvoj produkciji Otella, 2000. postao umjetnički, a 2003. generalni direktor. Na istoj je poziciji od 2003. i u Washingtonskoj nacionalnoj operi, gdje je 1996. prvo imenovan umjetničkim direktorom, a očekuje se objava produljenja i toga mandata.


Pripremila Mirta Špoljarić Smolić

Vijenac 313

313 - 2. ožujka 2006. | Arhiva

Klikni za povratak