Vijenac 312

Kazalište

TEATROSKOP

Sarajevski Hamlet u ZKM–u

Sarajevski Hamlet u ZKM–u

slika


U sklopu ciklusa nazvana Eu-ropsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih, programske smjernice koja bi trebala redovito pokazivati zagrebačkoj publici što se zbiva na repertoarima bližih i daljih susjeda, nakon Magelli–Erbinih Životinja u magli dolazi i provokativna sarajevska produkcija Shakespeareova Hamleta u režiji proslavljenoga Harisa Pašovića. U predstavi nije se štedjelo ni idejno ni financijski, pa je Elsinor pretvoren u Topkapi, osmanski dvor u Istanbulu, dok podjelu i autorski tim čine umjetnici iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Srbije i Crne Gore, Turske, Velike Britanije i Španjolske. Provokativnost zemljopisnoga, religijskog i svjetonazornog izmještanja najpoznatije tragedije svih vremena rezultirala je zapaženom predstavom ovjenčanom nagradama, među kojima je najvažnija ona za najboljega mladog glumca, koju je za naslovnu ulogu na sarajevskom MESS–u prošle godine dobio Amar Selimović. Predstava će u ZKM–u gostovati 15. i 16. veljače.


Dugonja, Trbonja i Vidonja u Dubravi


Klasik dramske književnosti za djecu, Dugonja, Trbonja i Vidonja, ponovno igra u Dječjem kazalištu Dubrava, kao svojevrsno obilježavanje pola stoljeća rada toga kazališta, čija je prva predstava bila upravo komad Mladena Širole. Priču o dječaku koji, da bi pobijedio tugu, uz pomoć vile i tri šašava naslovna pomagača odluči uništiti zlu vješticu i tako osloboditi svijet mržnje i zla, u režiji Franke Perković igraju Judita Franković, Jelena Lopatić, Sanja Sumrak, Nina Sabo, Željka Vujaković i Maja Kovač.


Sedmorica protiv Tebe u Teatru &TD


slika


Unatoč medijskim najavama njegova gašenja, Teatar &TD za 18. veljače najavljuje treću ovosezonsku premijeru. Bit će to Eshilova tragedija Sedmorica protiv Tebe u suvremenom čitanju nove nade domaće kazališne režije Olivera Frljića. Kao i u dosadašnjim radovima, performerskim i onim formalnije kazališnim, u koje ulaze autorske obrade Pessoe i Büchnera, i ova će produkcija transformirati uobičajena značenja teksta, no ovaj put s pitanjem identiteta. Očit pomak već je i sama podjela, koju čine isključivo glumice: Ana Karić, Barbara Nola, Daria Lorenci, Nataša Dangubić, Anica Tomić, Ivana Krizmanić, Ivana Roščić i Jelena Vukmirica. Svoj koncept predstave, koja za polazište uzima fingiranje čitaće probe, redatelj objašnjava ovako: »Kroz problem identiteta, kao pretpostavke za elaboriranje i realiziranje političkog interesa, ova predstava ulazi i u problem kazališne reprezentacije i njezinog kompleksnog odnosa s političkom reprezentacijom.« Glazbu za predstavu skladao je Damir Šimunović, scenografiju su osmislili Iva Bitanga i Leo Vukelić, kostime Modni studio Artiđana, dok je oblikovatelj svjetla Miljenko Bengez.


Aretej u Gavelli


slika


Treća ovosezonska premijera Dramskog kazališta Gavella bit će Aretej Miroslava Krleže, čuveni tekst nastao pri kraju dramatičarske karijere velikoga pisca koji na osobit način povezuje nekoliko tematskih i stilskih čvorišta njegova sveukupnog opusa. Podnaslovljen kao Legenda o svetoj Ancili, a žanrovski određen kao fantazija u pet slika, Krležin je Aretej, unatoč povezivanju luka od sedamnaest stoljeća u naumu da pokaže kako je ponovno, i uvijek, čovjek čovjeku vuk, svojedobno u režiji Georgija Para bio jedna od amblematskih predstava Dubrovačkih ljetnih igara, koja je tamošnjoj ambijentalnosti dodala nova značenja. Više od tri desetljeća nakon toga, istoga se zahtjevna antiratnog kritičko–meditativnog teksta prihvatio Zlatko Vitez, za kojeg su u posljednje vrijeme rezervirane režije Krleže u Gavelli. Scenograf je predstave Miljenko Sekulić, kostimografkinje su Ika Škomrlj i Elvira Ulip, a autor glazbe Arsen Dedić. Naslovnu ulogu dobio je Sreten Mokrović, njegovu suvremenu varijantu doktora Morgensa tumačit će sam redatelj, dok će lica iz trećeg i dvadesetog stoljeća istovremeno igrati Jelena Miholjević, Nenad Cvetko, Darko Milas, Đorđe Kukuljica, Siniša Ružić, Hrvoje Klobučar, Slavko Brankov, Sven Šestak, Ankica Dobrić, Marino Matota, Zorko Rajčić, Zoran Gogić, Josip Bobi Marotti, Ivana Bolanča i Petar Cvirn. Premijera Areteja najavljena je za 23. veljače.


Igor Ružić

Vijenac 312

312 - 16. veljače 2006. | Arhiva

Klikni za povratak