Vijenac 311

Glazba

GLAZBOSKOP

Metropolitanova nagrada za mlade pjevače

Metropolitanova nagrada za mlade pjevače

slika


Opera Metropolitan objavila je dobitnika prve nagrade Beverly Sills Artist Award za istaknute mlade pjevače. Nagrada, koju su u listopadu prošle godine odlučili pokrenuti direktorica Meta Agnes Varis i njezin suprug Karl Leichtman, dodijeljena je tridesetpeto-godišnjem baritonu Nathanu Gunnu, a novčano je najveća nagrada takve vrste u Sjedinjenim Državama. Nathan Gunn, koji je pjevao glavnu mušku ulogu u ovosezonskoj Metovoj premijeri opere An American Tragedy Tobiasa Pickera, završio je Lindemann Young Artist Development Program te debitirao 1995. ulogom Tradera u operi The Ghosts of Versailles Johna Corigliana. Nakon toga slijedile su interpretacije u sedamdesetak Metovih opernih izvedbi. Najnovija uloga Papagena u Metropolitanovoj premijeri Mozartove Čarobne frule, čija je izvedba emitirana 21. siječnja u radijskom programu Opera Metropolitan Međunarodne radijske mreže, njegovo je najvažnije ostvarenje u dosadašnjoj pjevačkoj karijeri.


Bal pod maskama


slika


Švedski kralj Carl XVI Gustaf i kraljica Silvia odbili su pojaviti se 11. veljače u Opera och Musikteater u Malmöu na premijeri modernizirane verzije Verdijeve dvadeset druge po redu opere Krabuljni ples, zbog aluzija na ubojstvo švedskog premijera Olofa Palmea koje se dogodilo 1986. Navodno, glavni glumac neobično sliči samome premijeru, dok se Olofovo ime pojavljuje dva puta tijekom opere. Izvorno Verdijevo djelo nadahnuto je ubojstvom švedskoga kralja Gustava III na balu pod maskama 1792, ali je u novoj verziji redatelja Petera Oskarsona kralj zamijenjen premijerom. Zbog talijanskih cenzora u doba premijernog izvođenja opere 1859. i sam se Verdi susreo sa sličnim problemima, pa je bio prisiljen radnju iz Švedske smjestiti u Boston prije Američke revolucije, tako da je kralj Gustav III postao Riccardo, kapetan Anckarstroem Renato, grof de Horn Samuel, dok je grof Ribbing postao Tom.


Najava impresivne sezone Opere u Los Angelesu

U prvoj sezoni novoga šefa dirigenta Jamesa Conlona, generalni direktor Los Angeles Opere Placido Domingo najavio je impresivnih sedamdeset pet izvedbi ukupno deset opera, od kojih će četirima ravnati James Conlon. Sezona će započeti 9. rujna 2006. te završiti 16. lipnja 2007. Vrhunci sezone bit će La Traviata, u kojoj će nastupiti vrhunska solistička imena Renée Fleming, Rolando Villazón, Dmitri Hvorostovsky te James Conlon, kojemu će to biti dirigentski debi u Los Angelesu. Od opernih premijera ističemo Tannhäuser, Manon, Krunidba Popeje i Luisa Fernanda. Bit će tu i novih produkcija već postavljenih opera Don Carlos i Rise and Fall of the City of Mahagonny, dok će Deborah Voigt i Angela Gheorghiu prirediti recitale. »Predstojeća sezona stvarno prikazuje čitavu povijest opere, od remek–djela skladana na samu početku ove umjetničke forme do četiriju djela iz 20. stoljeća. Iako ova djela predstavljaju gotovo tri stotine godina operne povijesti, mnogo je sličnosti među njima i znam da će naša publika prihvatiti svako od njih. Također mi je veliko zadovoljstvo poželjeti dobrodošlicu najnovijem članu L.A. Opere, našem novom dirigentu. Poznajem Jamesa Conlona još od njegovih studentskih dana na Juilliardu i već sam tada znao da će postati jedan od najdinamičnijih glazbenika svoje generacije. On je pravi suradnik pjevačima i sretni smo što je došao u našu kuću«, riječi su Placida Dominga.


Klavirska verzija Debbusyjeve opere


slika


Budući da se opera Pelléas i Mélisanda Claudea Debbusyja bavi uvijek suvremenim i aktualnim temeljnim aspektima i pitanjima življenja i ljubljenja, budući da naslovne uloge mogu pjevati bilo koji pjevači (stariji, mlađi, muški ili ženski), a mjesto radnje nije čvrsto određeno i savršeno precizno propisano, mnogi su se interpreti i do sada odlučivali na najrazličitije produkcije navedene opere. Produkcija Petera Brooka iz kasnih devedesetih godina prošloga stoljeća, s redukcijom na dionice dvaju glasovira, nije uspjela. Godine 2002. Marc Minkowski postavio je kon-certnu verziju s komornim orkestrom koji bi odgovarao orkestrima Debbusyjeva vremena. No, najnovija produkcija njujorške L’Opéra Français, premijerno održana 21. siječnja u New Yorku, predstavila je izvornu skladateljevu verziju za samo jedan glasovir, koji je svirao Raphaël Rochet, ujedno umjetnički voditelj ansambla. Uz dionice mezzosoprana, tenora, basa i tri baritona, glavnu je solističku ulogu Mélisande ponijela sopranistica Patricia Petibon, specijalizirana za francusku baroknu glazbu. Bio je to njezin američki debi u naslovnoj ulozi. Produkciju su režirali Jean–Philippe Clarac i Olivier Deloeil.


Pripremila Mirta Špoljarić Smolić

Vijenac 311

311 - 2. veljače 2006. | Arhiva

Klikni za povratak