Vijenac 311

Fotografija

Izložba skupine Katapult 6 Slučajni pogled, Filozofski fakultet, Zagreb, 19. siječnja — 16. veljače 2006.

Izložba u nestajanju

Mlade dizajnerice fotografijama su uspješno ukazale na slojevito estetsko i emocionalno značenje nekoga prostora — ustanove, i njegovih svakodnevnih protagonista. Zanimljivim postavom naglašena je interakcija promatrača i promatranoga, umjetnosti i publike

Izložba skupine Katapult 6 Slučajni pogled, Filozofski fakultet, Zagreb, 19. siječnja — 16. veljače 2006.

Izložba u nestajanju


slika


Mlade dizajnerice fotografijama su uspješno ukazale na slojevito estetsko i emocionalno značenje nekoga prostora — ustanove, i njegovih svakodnevnih protagonista. Zanimljivim postavom naglašena je interakcija promatrača i promatranoga, umjetnosti i publike


Katapult 6, skupina studenata povijesti umjetnosti (Ivana Bago, Irena Borić, Vladimir Čajkovac, Ivana Hanaček, Marta Kiš, Ana Kršinić–Lozica) prvi put zajednički nastupa na projektu. Do sada je svaki član pojedinačno osmišljavao izložbe fotografija koje su se održavale u galeriji KIC–a. Izložbom Slučajni pogled vratili su se na mjesto na kojem je sve počelo, zagrebački Filozofski fakultet. U njegovim prostorima postavili su radove koji se i tematski bave njime. Katapult 6 izazvao je studente dizajna da tijekom dva tjedna fotografskom kamerom bilježe vlastito viđenje fakulteta. Jedanaest studentica pristupilo je zadanoj temi doslovnijim reportažnim bilježenjem ili sa stanovitim odmakom, konceptualnim pristupom.


RAZNOVRSNO I ZAIGRANO!

Neke su se usredotočile na sam prostor — eksterijer (Helena Juraić), grafičke elemente prostornih odnosa (Maja Čule), estetske kvalitete svakidašnjih predmeta (Linda Golik), hodnike (Karolina Ščavničar). Postavljanjem pande–igračke u prostorije poput WC–a, Tanja Bjelić ukazuje na svijet iz druge, usporedne dimenzije. Helena Cuculić dokumentirala je na prvi pogled banalne predmete, privjeske za ključeve u vratima kabineta, koji nagovješćuju prisutnost vlasnika, ali i govore mnogo o njihovoj osobnosti. Osobnošću pojedinaca bavi se Ana Deskar nadopunjujući slike pisanim komentarima portretiranih te Dora Budor, koja suprotstavlja snimke iz djetinjstva, mladosti s novim fotografijama pojedinih profesora. Mia Marić razmatra položaj pojedinca unutar mase, a Petra Forster trenutke dokolice. Maja Sokolean, primjerice, sukob trenutka i vječnosti promatra u odnosu skulpture i knjižničarke. Mlade dizajnerice fotografijama su uspješno ukazale na slojevito estetsko i emocionalno značenje nekog prostora — ustanove, i njegovih svakodnevnih protagonista. Zanimljivim postavom naglašena je interakcija promatrača i promatranoga, umjetnosti i publike. Na otvaranju dekan Miljenko Jurković najavio je i buduću suradnju studenata dizajna s Filozofskim fakultetom. Uz čestitke cijelom autorskom timu moramo izraziti žaljenje i čuđenje jer je za dva dana velik dio izložbe jednostavno — nestao! Interna uzrečica to se može desiti samo na Filozofskom u ovom se slučaju očituje na više razina.


Barbara Vujanović

Vijenac 311

311 - 2. veljače 2006. | Arhiva

Klikni za povratak