Vijenac 310

Kazalište

Zagrebačko kazalište mladih: Hans Christian Andersen, Mala sirena, red. Robert Waltl

Za kartu više!

Predstava ima lelujav ritam valova kojim bajka protječe na način intenzivno doživljena sna

Zagrebačko kazalište mladih: Hans Christian Andersen, Mala sirena, red. Robert Waltl

Za kartu više!


slika


Predstava ima lelujav ritam valova kojim bajka protječe na način intenzivno doživljena sna


Ljubitelji kazališta mogu nedjeljom prije jedanaest zateći lijep prizor u središtu grada: red za ulaznice u Zagrebačkom kazalištu mladih za predstavu Mala sirena Hansa Christiana Andersena u režiji Roberta Waltla, a zatim vidjeti i suze u očima mališana koji ne prihvaćaju da su ulaznice rasprodane. Ništa zato, hajdemo u kazalište lutaka — tješe ih stariji, a mogli bi isto tako reći — pođimo u Kazalište Trešnja, osobito ako je istoga jutra na rasporedu još jedan izvrstan zagrebački Andersen — predstava Slavuj u koprodukciji Kazališta Trešnja i Studija za suvremeni ples. Proslava dvjestote obljetnice rođenja najpopularnijega bajkopisca svih vremena zahvaljujući izvrsnim prijevodima s danskoga Josipa Tabaka i kazalištarcima sposobnima na pozornici ostvariti Andersenove uzlete mašte urodila je u Zagrebu ove sezone dvjema vrlo uspjelim predstavama za djecu na velikim pozornicama koje svaka na svoj način jednako kao u dinamici uzbudljiva, osjećajnošću protkana zapleta nude užitak u velebnom glazbeno–plesnom spektaklu. Roberta Waltla s kojim kao dramaturg redovito surađuje Ivica Buljan, imali smo prigodu upoznati kao glumca i redatelja u Kazalištu Žar ptica, gdje je za svoje komornije predstave osvojio i vrijedna priznanja, a sada se prvi put s njim jednako sretno susrećemo kao s graditeljem muzikalne scenske slikovnice velikih dimenzija, koja zahvalnu dječju publiku zajedno s njihovim pratiteljima vodi u podzemno carstvo zaljubljivih sirena. Bajka je melankolična, ugođaj poetičan, odrasli i djeca svatko na svoj način u njoj nalaze dio sebe. Ivica Buljan nije nasilno pretvarao naraciju u dijaloški čin, nego je u bajci sačuvao njezinu izvornu strukturu pripovijedanja, što će je u predstavi oblikovati svojevrstan vrlo dinamičan i izražajan zbor glumaca, a samo u najdramatičnijim trenucima poput onoga o žrtvovanju sebe ljubavi zbivanje se zgušnjava u izravan dijalog Male Sirene (Katarina Bistrović – Darvaš) i Morske Vještice (Urša Raukar). Glazbena potka Mitje Vrhovnika–Smrekara oživljuje pastelnu scenografiju Rine Gverović i Bena Caina pod rasvjetom Aleksandra Čavleka, dajući zajedno sa scenskim pokretom u koreografiji Irme Omerzo i bajkovitim podmorskim kostimima Ane Savić–Gecan predstavi lelujav ritam valova kojim protječe bajka na način intenzivno doživljena sna. Iako nemaju osobite šanse za pojedinačne glumačke kreacije, glumice i glumci razvijaju uzornu kolektivnu igru ujednačena i živa pokreta i besprijekorna sudioništva u verbalnom i pjevnom razvijanju bajke, od Morske Kraljice, bake malih sirena u interpretaciji Zdenke Marunčić, njezina okrunjena muža Miše Martinovića do svake pojedine podmorske ljepotice i stasita Kraljevića Krešimira Mikića s njegovom izabranicom Natašom Dorčić. U sljedećoj njegovoj predstavi na nekoj zagrebačkoj velikoj sceni redatelju Robertu Waltlu mogla bi se poželjeti bajka s ponekim zrncem humora kakvim obiluju njegove predstave u Kazalištu Žar ptica.


Marija Grgičević

Vijenac 310

310 - 19. siječnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak