Vijenac 306

Glazba, Kolumne

Mladen Mazur: JAZZ AD LIBITUM

UZ BOK NAJBOLJIH

Koncert Big banda HRT–a za Europsku radiofonsku uniju

UZ BOK NAJBOLJIH

slika


Koncert Big banda HRT–a za Europsku radiofonsku uniju


U sklopu manifestacije 7 dana glazbe u europskom eteru, koja je Zagreb, europski grad glazbe, izravnim prijenosima EBU (Europske radiofonske unije) trebala približiti slušateljstvu većeg broja europskih zemalja, svoje je mjesto u petak 25. studenog dobio i Big band Hrvatske radiotelevizije pod ravnanjem stalnoga šefa dirigenta Silvija Glojnarića. Koncert je u kasnom večernjem terminu bio održan u dvorani zagrebačkog Satiričkog kazališta Kerempuh, uz već provjeren ZKM, za jazz sigurno najbolji prostor u gradu. Program je prema uzancama EBU bio sastavljen isključivo od skladbi domaćih autora, pri čemu je dirigent pokazao toleranciju, uvrstivši u nj svega dva svoja originala, iako je mogao i više. Prisiljen pri tom izboru ipak na neke ustupke, Silvije Glojnarić odlučio se za skladbe Matije Dedića Last Exit, Antuna Tomislava Šabana En Passant i Etude 125, Josipa Joea Pandura Z Lama, te već provjerenih autora–suradnika Ladislava Fidrija, Davora Kajfeša, Saše Nestorovića i Boška Petrovića. Neke, poput Petrovićevih Chien Andalou i Little Boy With A Big Heart, nisu bile, kako je to bilo najavljeno, napisane posebno za ovu prigodu, ali se za njihove nove aranžmane pobrinuo Silvije Glojnarić. Raznovrstan je i nimalo lak program, predstavljen modernijim pristupom, koji je u realizaciji zahtijevao svakako velike napore, pokazao nov, moderniji stilski iskorak u djelovanju orkestra. To su dirigent, svi članovi big banda te izvrsni solisti izbrušenim izvedbenim dometom potvrdili i međunarodnom slušateljstvu te nešto malobrojnijoj domaćoj publici u Kerempuhu. Jedini bi se prigovor mogao uputiti pojedinim autorima koji se još, kao nekad, napajaju nehrvatskim folklornim elementima, 7/4– i 5/4–metrom i melodikom, koji više ne mogu biti važni za naš džezistički identitet. Program je EBU–koncerta Big banda HRT–a započeo izvedbom skladbe Matije Dedića Last Exit u bržem tempu s ključnom ulogom trubača Davora Križića i saksofonista Saše Nestorovića. Glojnarićev je original Atlantic Charter napisan za tenor–saksofon solo, stilski inače svestranog glazbenika Željka Kovačevića, koji se u Charteru predstavio vrlo modernim tipom improvizacije. Veteran orkestra i našeg jazza, rutinirani trubač i krilničar Ladislav Fidri u svojim se aranžmanima vlastitih skladbi Coffee For Two i Horoscope For EBU, predstavio već klasičnim i prepoznatljivim sviranjem, podijelivši solističke dionice sa suverenim sopran– i tenor–saksofonistom Sašom Nestorovićem, te u izvedbi druge i s bubnjarem Bornom Šercarom. Kao autor, Nestorović je za program koncerta odabrao dio svoje jazz–suite, 4 Reminiscences, koju je već prije izvodio s kvartetom The Zagreb Jazz Portrait, dok je Silvije Glojnarić koncert priveo završetku efektnim aranžmanom svog originala Space Dancers. Svi su solisti; lirski raspoložen Ladislav Fidri, nešto agresivniji Davor Križić, flautist i alt–saksofonist Arsen Ereš, tenor–saksofonisti Saša Nestorović i Željko Kovačević, pijanist Julije Njikoš, kontrabasist i zamjetne arco tehnike i bubnjar Borna Šercar, na najbolji su mogući inventivni način pridonijeli koncertu, kojim se Big band HRT–a pokazao ravnim i ponajboljim europskim korpusima toga tipa. Ta je činjenica zasjenila neke tehničke propuste u izravnom prijenosu, kad je najavljeni voditelj Davor Hrvoj, koji to uopće nije bio, jer je koncert vodio sam dirigent, u pola teksta napustio pozornicu da bi se nakon nekoliko minuta vratio i nastavio čitati tamo gdje je stao. Kriv ili ne, urednici bi takvih međunarodnih prijenosa čitanje napisanih obveznih uvodnih i završnih tekstova s impresumom morali ubuduće povjeriti iskusnu radiofonskom profesionalcu ili službenom radijskom spikeru s poznavanjem akcentologije, kako se takvi ili slični gafovi u za nas važnu i ne čestu predstavl

janju našeg jazza u inozemstvu ne bi ponavljali.

Vijenac 306

306 - 8. prosinca 2005. | Arhiva

Klikni za povratak