Vijenac 306

Likovnost

U FOKUSU

Druga fotografska aukcija u Hrvatskoj

Druga fotografska aukcija u Hrvatskoj

slika


Zagreb U Galeriji Badrov traje skupna izložba fotografija namijenjenih aukciji CROartPHOTO. Radovi ukupno 35 najpoznatijih hrvatskih autora, poput Marije Braut, Zlate Vucelić, Mije Vesovića, Luke Mjede, Damira Hoyke, Stanka Hercega, Borisa Cvjetanovića, Stephana Lupina, Josipa Klarice, Toše Dabca, nalazit će se u galeriji sve do 6. prosinca, kada će se, u 18 sati, održati aukcija, pod vodstvom Olivera Mlakara. Isti događaj održan je i prošle godine, riječ je o drugoj aukciji u Hrvatskoj. Početna cijena svih fotografija iznosit će 1500 kuna.


Majstori na putovanjima


slika


Zagreb U Umjetničkom paviljonu u organizaciji Hrvatskog fotosaveza održana je skupna izložba hrvatskih autora, pod naslovom Preko 7 mora i 7 gora. Fotografije su tematski koncipirane kao zabilješke nastale na putovanjima; dalekih krajolika, čudnih ljudi, neobičnih događaja, snapshot–snimke pogleda. Iako je tema izložbe putopisna, ona određuje izložbu samo u smislu izbora motiva u okviru nastajanja snimaka na putu, bez obzira o kojem je stilu i autorskom pristupu riječ. Zabilježen trenutak, koji bi mogao pripadati i prošlosti, s jakim sjenama u crno–bijeloj tehnici, ili usputna snimka detalja u prolazu jakih boja, stoje jedna uz drugu govoreći više o autorima, a manje o samim putovanjima. Uz fotografije nastale nakon 90–ih godina, autora poput Stanka Abadžića, Borisa Cvjetanovića, Petra Dabca, Jasenka Rasola, Sandre Vitaljić, nalaze se i fotografije selektivne povijesne retrospektive od 1900. do 1990. godine. Riječ je o fotografijama koje su rijetko viđene u javnosti, autora Mirka i Steve Seljana, Ljudevita Griesbacha, Viktora Hreljanovića, Ota Honjevca, Nikole Vučemilovića, Mladena Grčevića.


Wallova retrospektiva


slika


London Jeff Wall, jedan od autora koji su ustanovili fotografiju kao oblik suvremene umjetnosti, izložio je više od pedeset djela nastalih od 1970–ih godina do današnjih dana u Tate Modern. Njegov rad određuju dva pristupa, dokumentarni i kinematografski. Poznat je po skali transparentnih svjetlećih kutija obješenih na zid, u kombinaciji svjetla kinoplatna, koje pruža osjećaj skulpture. Wall je također prvak i digitalne tehnike, ispočetka se čini kao da je riječ o snapshotovima, ali, pobliže gledajući, scene se čine odveć bizarne i složene, a da bi bila riječ o zbilji. Referira se na povijest, slikarstvo 19. stoljeća. Njegova Slika žene, izravno priziva Manetovu Un Bar aux Folies Berge`res, s ironijom, koristi se kinematografskom tehnikom, glumcima i protagonistima, umjetnim smijehom, kompozicijom i narativnim tehnikama. Prizori urbanoga života pričaju o ljudima, njihovim navikama i svakodnevnom, još enigmatičnom načinu njihove interakcije. Izložba ostaje otvorena do 8. siječnja.


Svjetleće skulpture


slika


Pariz Fotografije Akima Moneta izložene u Galerie du XXe Sie`cle pod naslovom Pergamon poigravaju se sa značenjima prošlosti i budućnosti ostajući negdje između. Monetov način neposredna otiskivanja onoga što je na negativima, radije nego da ih pretvara u pozitive, ono je što fotografiji daje posebnu paletu. Bez obzira ističe li trenutak apstrakcije ili ljudske drame, Monetova fotografija prikazuje i suvremenost, koju, paradoksalno, pronalazi u klasičnim skulpturama. Monet se fotografijom približava i trodimenzionalnosti, postavljajući dvodimenzionalne otiske u kutije od pleksiglasa kao minimalističke skulpture. Izložba traje do 10. prosinca.


Dina Ivan

Vijenac 306

306 - 8. prosinca 2005. | Arhiva

Klikni za povratak