Vijenac 305

Ples

Godišnji koncert ansambla Lado: Hod kroz god

Staro u novom

Smislenosti, unutarnjoj povezanosti i zaokruženosti programa svakako su pridonijele i stručne, lapidarno i poetično sročene najave pojedinih običajnih cjelina

Godišnji koncert ansambla Lado: Hod kroz god

Staro u novom


slika


Smislenosti, unutarnjoj povezanosti i zaokruženosti programa svakako su pridonijele i stručne, lapidarno i poetično sročene najave pojedinih običajnih cjelina


Hrvatski narodni običaji ove su godine bili tematskom poveznicom središnjeg koncerta Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado iz Zagreba. Uz karlovačku (8. studenoga) i riječku publiku (12. studenoga), Lado je trima izvedbama počastio i najbrojniju, zagrebačku publiku — 9. i 10. studenoga u Hrvatskom narodnom ka-zalištu te 14. studenoga u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. U izboru i režiji svog umjetničkog direktora Ivana Ivančana ml., naslovljen Hod kroz god, koncert je bio strukturiran u deset reprezentativnih tematsko–običajnih cjelina (Poklade, Korizma, Uskrs, Jurjevo, Duhovi, Ivanje, Žetva, Velika Gospa, Svati i Božić), majstorski složenih od postojećih starijih (Kastavski zvončari, Slavonske kraljice, Baranjska žetva i Krčki tanac Zvonimira Ljevakovića te Lastovski poklad i Međimurska pisana nedelja Ivana Ivančana) i novijih koreografija (Prutoljaki hodiju Ivice Ivankovića i Turopoljski mladečki — Svadbeni običaj iz Turopolja Mojmira Golemca) te zasebnih glazbenoscenskih blokova, s pažljivo odabranim pjesmama, mahom u obradi voditelja Ladova pjevačkog zbora Dražena Kurilovčana, ali i drugih glazbenika (Božo Potočnik, Dinko Fio, Ljubo Stipišić, Ivica Ivanković, Marijan Makar). Smislenosti, unutarnjoj povezanosti i zaokruženosti programa svakako su pridonijele i stručne, lapidarno i poetično sročene, najave pojedinih običajnih cjelina iz pera etnokoreologa Tvrtka Zebeca, unaprijed snimljene u nadahnutoj izvedbi Adama Končića te reproducirane uz ambijentalnu glazbenu podlogu Borisa Harfmana i projekcije fotografija Vida Bagura i Željka Kveštaka. Odlikujući se uravnoteženim skladom sviju sastavnica, među njima, dakako, i onom vizualnom, s jednostavnom, čistom scenom, na kojoj su narodne nošnje zabljesnule raskošnim sjajem (majstor nošnji Vesna Kurilovčan), te vrhunskom izvedbom već poslovično uigrana, a ovaj put i posebno nadahnuta i izražajna ansambla od četrdesetak vrs-nih plesačica i plesača, istodobno i pjevačica i pjevača (s plesnim voditeljima Vericom Radić i Dubravkom Radićem te glazbenim voditeljem Draženom Kurilovčanom), čije je izvedbe, ovisno o podru-čju koreografskog prikaza, u različitim postavama pratilo petnaestak odličnih svirača (voditelj Pere Ištvanić) — Ladov je koncert pokazao kako se iz postojeće riznice umjetničkih prikaza hrvatskoga folklora može osmisliti i sastaviti nov i zanimljiv program, koji publici pruža novo zadovoljstvo i jedinstven umjetnički doživljaj hrvatske narodne baštine. Stoga s nestrpljenjem očekujemo sljedeći Ladov koncert — tradicionalni božićni koncert u zagrebačkoj katedrali, u kojoj je Lado dosad promovirao brojne glazbene projekte te se potvrdio i kao vrstan glazbeni ansambl.


Grozdana Marošević

Vijenac 305

305 - 24. studenoga 2005. | Arhiva

Klikni za povratak