»Hrvatski filmski ljetopis«, gl. ur. Bruno Kragić, god. 11, br. 43, Hrvatski filmski savez, Zagreb, listopad 2005.
Nastavljajući tradiciju predstavljanja ljudi koji su filmskim opusom obilježili i zadužili hrvatski film »Ljetopis« u novom broju predstavlja redatelja Zorana Tadića, »autora od iznimne važnosti i često najviših kvalitativnih razina«. Zahvaljujući raznolikosti u pristupu građi te pravilnu doziranju činjenica (Tadićeva filmografija), njihove interpretacije (kritičarski esej), žive autorove riječi (razgovor s redateljem koji, kao i esej, potpisuje Tomislav Čegir zahvaljujući čemu je izbjegnuto nepotrebno ponavljanje podataka) te teksta pisana iz osobne perspektive (Mojih šest filmova s Tadićem Pavla Pavličića) opus Zorana Tadića uspjelo je predstavljen pa temat može poslužiti kao polazišna točka za sva buduća istraživanja Tadićeva opusa. Rubrika Festivali donosi tekstove o dvama najjačim hrvatskim filmskim festivalima — Pulskom i Motovunskom. Dok se, pišući o motovunskom festivalu, Elvis Lenić zadržao na filmovima i filmskim temama, njegov je kolega Damir Radić u svoj opširni zapis Pula, ljubavi moja uz zanimljive i polemične kritičke osvrte uvrstio mnogobrojne usputne zabilješke, koje počesto sa samim filmskim zbivanjima i nemaju mnogo veze. Standardno visokokvalitetna rubrika Kinorepertoar ovaj put dolazi u ponešto reduciranu obliku (o devetnaest lošijih filmova nema kritika, nego se navode samo osnovni podaci). Uz bogato ilustriranu studiju Špica filma: komunikacijska funkcija i kreativne mogućnosti filmske ‘špice’ Stanislava Tomića, »Ljetopis« uz uobičajene rubrike donosi i tekstove Ronalda Bergana (Kraj filma) te razgovor s Larsom von Trierom. Izbor tema u jesenjem broju »Ljetopisa« privući će širi krug čitatelja, koji će se moći uvjeriti da je »Ljetopis« bez konkurencije i dalje najbolji hrvatski filmski časopis.
Ljubica Ivanišević
Klikni za povratak