Vijenac 304

Film

Glumac iz sjene

Noah Taylor

Najčešće nekonvencionalan redateljski izbor, Taylor se s lakoćom snalazi u malim, niskobudžetnim nezavisnim filmovima, ali i velikim holivudskim projektima

Glumac iz sjene

Noah Taylor



Najčešće nekonvencionalan redateljski izbor, Taylor se s lakoćom snalazi u malim, niskobudžetnim nezavisnim filmovima, ali i velikim holivudskim projektima


Australski glumac rođen u Britaniji 1969, Noah Taylor jedno je od onih neobičnih, dojmljivih, poznatih lica — svojevrsna mješavina Tima Burtona i Nicka Cavea, koje smo svi već negdje vidjeli. Izražajnih crta lica, mršav i ispijena izgleda, ostvario je brojne sporedne, ali ne i nezapažene uloge u filmovima poput Korak do slave (2000), oba dijela Lare Croft (2001–3), Nebo boje vanilije (2001) ili Panika pod morem (2004) odnosno Čarli i tvornica čokolade (2005), a široj publici postaje prepoznatljiv nakon nastupa u oskarovcu Shine (1996), u kojem odlično glumi naslovni lik izmučena genija u adolescentskoj dobi. Najčešće nekonvencionalan redateljski izbor, Taylor se s lakoćom snalazi u malim, niskobudžetnim nezavisnim filmovima, ali i velikim holivudskim projektima, baš kao i u kazalištu (debi ostvario u Čehovljevu Galebu 1997), odnosno glazbi. Od 1994. dio je benda u kojem se iskazuje kao pisac tekstova i skladatelj, a posebna mu je težnja snimanje dokumentaraca u kojima bi istražio australske mitove i nasljeđe. Tako taj naizgled zbunjen, nujan, ponešto raritetan glumac s aurom alternativne underground kvalitativnosti pokazuje da nipošto nije izgubljen u prostoru i vremenu kakvim se doima; štoviše, od njega se u budućnosti može još štošta očekivati.


Katarina Marić

Vijenac 304

304 - 10. studenoga 2005. | Arhiva

Klikni za povratak