Vijenac 304

Likovnost

U FOKUSU

Dodir Kine i Nizozemske

Dodir Kine i Nizozemske


Amsterdam U Muziekgebouw aan’t IJ, pod naslovom Zvjezdani prelazak preko vode, mlade nizozemske autorice Ting Chan i Yee Ling Tang pokazale su dva različita pogleda interakcije Kine i Nizozemske. S temom Dvostruke krvi Ting Chan pokazuje naizgled očiglednu, ali u mnogim pogledima smionu konfrontaciju etničke mješavine koja je rezultat kineske emigracije u Nizozemsku, fotografirajući ljude čije su rasne osobine izmiješane. Yee Ling Tang prikazuje dvostruki portret užurbanosti života u Hongkongu, dajući opis atmosfere, gužve, vatrometa boja ubrzanog života. Izložba ostaje otvorena do 1. siječnja 2006.


Na rubu nestajanja



Zagreb U sklopu ciklusa Snapshot / Brzo okidanje kustosice Marine Viculin, Boris Cvjetanović izložio je svoje fotografije u Kuli Lotrščak. Prilagođujući se tom drukčijem konceptu fotografije (izrazito subjektivan autorski pristup, postupak brzog reagiranja kao esencija fotografije) Boris Cvjetanović izložio je materijal koji je snimio za sebe dok je fotografirao staro Trnje za arhitekte čije su zgrade na snimljenim područjima trebale biti izgrađene. Situacije na rubu nestajanja: kućice pokrivene najlonom, ostaci stvari koji se naviruju kroz lišće, poput svega, u trenutku gledanja, već napuštenog (a ponekad i u trenutku snimanja) prizivaju nostalgiju. Brižljivo odabran kadar ujedno priča priču koja je bila prije i koja se dogodila poslije, crni rub fotografije, koji govori o nedirnutom kadru, ipak kontradiktorno pojačava dojam proizvoljnosti izreza dajući spoznaju univerzalnosti.


Posavčevo jednostavno u crno–bijelom



Zagreb Uvijek drukčiji i nepredvidljiva opusa, Ivan Posavec, izložio je svoje fotografije u Croatphoto klubu u Gajevoj 25, novom prostoru Badrova, koji će se, uz izložbenu djelatnost, u obliku različitih seminara baviti i njegovanjem znanja izrade klasične fotografije. Autor je posegnuo u svoje intimnije slojeve, možda na sličan način kako je to učinio na posljednjoj izložbi u Kuli Lotrščak, na transparentno jednostavan način fotografirao je cvijeće, drveće, travke, govoreći o vremenu koje je dulje, sporije i poprima drugo značenje. U jednom animiranom filmu, staro drveće, koje je govorilo presporo, reklo je da se na taj jako spori način izgovaraju stvari oko kojih se zaista isplati potruditi kako bi se izgovorile. Upravo tako na ovim fotografijama govori Ivan Posavec.


Čarobna mjesta još postoje



Zagreb Nakon Ivana Posavca u Croatphoto klub stigli su Dražen Lapić, Tomislav Rastić, Walter i Željko Jelenski da bi predstavili monografiju Lonjsko polje — Voda u oblacima uz izložbu koja je kombinacija njihove dvije prethodne izložbe Lonjsko polje — Voda u oblacima u Lonjskom polju i U Lubenicama — Lubenice u Lubenicama. Oba čarobna mjesta dio su petogodišnjeg projekta u koji su zajedno ušli autori birajući svake godine mjesto za monografiju. Lubenice su vjetrovit gradić kamenih kuća 400 metara iznad mora, dok je Lonjsko polje posuto drvenim seoskim kućama s konjima i kravama što slobodno pasu po polju koje je u jednom dijelu godine ispod vode. Dražen Lapić traži elemente gradivnoga tkiva, Jelenski portretira nostalgiju i uz to je duhovit, Walter daje gotovo reklamnu dramatiku, dok je Rastić realan, umjeren i topao. Sljedeće mjesto otkrića autora bit će — Pelješac.


Dina Ivan

Vijenac 304

304 - 10. studenoga 2005. | Arhiva

Klikni za povratak