Vijenac 302

Multimedija

TV: Big Brother, RTL Televizija

Neobrazovani i isprazni

Stječe se dojam da ugovorom propisane uloge nekim stanarima BB–kuće iznimno teško padaju

TV: Big Brother, RTL Televizija

Neobrazovani i isprazni


slika


Stječe se dojam da ugovorom propisane uloge nekim stanarima BB–kuće iznimno teško padaju


»Nihilist? Što to znači? U koje ste vi to škole išli?«, nevino je svoje cimerice upitala Makaranka Brankica Čonda, ne shvaćajući kako netko od stanara Big Brother kuće u zagrebačkoj Dubravi može razmišljati i o čemu drugom osim seksa. Iako je ignorantica Brankica vrlo brzo ispala iz daljeg natjecanja (lov na milijun kuna osnovni je motiv svih ekshibicionista koji sudjeluju u reality showu), njezinoj zbunjenosti, a nažalost i neznanju, ne treba se previše čuditi. Možda je tek predoslovno shvatila upute producenata, koji od prve sekunde nove sezone Big Brothera vrlo agresivno ustrajavaju na seksu i razgovorima o njemu, stvarajući lažni dojam da je neprestano nešto divlje u zraku i da se samo čeka trenutak u kojem će dvoje ili više manekenski građenih izoliranih nevoljnika završiti u krevetu. Tako su već koji dan nakon useljenja u moderno dizajniranu BB–kuću pali prvi vrući poljupci, a zajednička tuširanja i otvoreni razgovori stanara o seksu i religiji postali su omiljene teme šarenih stranica gotovo svih dnevnih i tjednih novina te obvezna zrnca za razgovor uz kavu.


Medijska osviještenost

Za razliku od prošlogodišnjih, neusporedivo čednijih i povučenijih sudionika Big Brothera, ovogodišnji su kandidati cure i dečki naizgled (ali samo naizgled) znatno liberalnijih i slobodoumnijih svjetonazora. Zbunjenoga Krešu, emotivnu Antoniju, racionalnu Anu i druge lanjske natjecatelje naslijedili su donekle elokventniji i prilično medijski osvješteniji Kristina, Lana, Duje, Hamdija i drugi. No, stječe se dojam da ugovorom propisane uloge nekim stanarima BB–kuće iznimno teško padaju. Naime, navodni liberalni duh i sklonost promiskuitetu gotovo svih sudionika, u mraku spavaćih soba i nakon napuštanja realityja vrlo brzo ustupaju mjesto konzervativizmu stečenu strogim obiteljskim i vjerskim odgojem. Može se stoga prilično lako zaključiti da će, ne dogodi li se štogod nepredviđeno, seks i u ovoj sezoni BB–a ostati samo nagoviješten. Erotska maštanja gledatelja i opet će morati zadovoljiti ugodna pojava i neugodno afektiranje prognostičarke Renate Sopek, ovaj put u potpuno promašenoj suvoditeljskoj ulozi uz iskusnijega Borisa Mirkovića i korektnu lanjsku kandidatkinju Antoniju Blaće. Kad je prije godinu dana, nakon što su se gledateljima dulje vrijeme nudili brojni inferiorni surogati realityja poput projekata Story Super Nova Music Talents, Hrvatski idol i Coca Cola Music Stars, RTL Televizija krenula s barnumovski reklamiranim Big Brotherom, u sterilnim je domaćim TV–programima prvi pravi reality show dočekan kao iznimno vruća medijska roba o kojoj je svatko, ali baš svatko, imao ponešto reći.


Još žešća treća sezona?

Budući da se koncept projekta Nizozemca Jana deMola temelji na bespoštednu razotkrivanju intime dvanaest (ove godine isprva četrnaest) mladih ljudi neprestano izloženih znatiželjnu oku kamera Velikog Brata, čelništvo RTL–a ispravno je zaključilo da se od potencijalnih napada i kritika zbog nemorala pametno na vrijeme zaštiti. Da bi ublažili onespokojavajuću sliku o neobrazovanosti i ispraznim životima protagonista Big Brothera, te svom projektu dali neki viši smisao koji je trebao zamagliti njegovu osnovnu svrhu zadovoljavanja voajerskih sklonosti gledateljstva, RTL–ovi su urednici prošle godine angažirali i psihologinju Tanju Pureta, čija je zadaća bila praćenje i komentiranje duševnih stanja natjecatelja. Prvim izdanjem BB–a led je uspješno probijen, stoički su izdržani napadi crkvenih krugova i dežurnih moralista, jer se unaprijed znalo da se time priprema teren za drugu sezonu najpopularnijega svjetskog realityja. Uistinu, iako je ovogodišnji Big Brother sadržajem znatno provokativniji od lanjskog, na bespoštedne komentare njegovih sudionika o javnom nemoralu i društvenom i crkvenom licemjerju nitko ne reagira. Zahvaljujući nemilosrdnoj tržišnoj utakmici i pravilu da se u svakoj novoj sezoni gledateljsku pozornost privlači sve sočnijim i nećudorednijim programom, lako je zaključiti da će Big Brother 3 biti još žešći. Nažalost, osim neposredne financijske koristi pobjedniku, doslovno i preneseno ogoljavanje pred kamerama malo će komu od stanara BB–kuće donijeti neke koristi. Posve razumljivo, jer vorholovskih petnaest minuta slave ništa ne znači ako nije riječ o pojedincu s artikuliranim stavom, koji posjeduje još neke kvalitete osim simpatičnosti i ugodne vanjštine. Takvima su se od prošlogodišnjih kandidata pokazale tek dvije djevojke, UNICEF–ova veleposlanica Ana Gotovac i pjesnikinja Sanja Kvastek, koja za prvu zbirku poezije dobiva prilično povoljne kritike. Bojim se da takvo što od ovogodišnjih zamoraca u montažnoj BB–kući nije pametno očekivati. Vjerujte na riječ nihilistu iz Velike Mlake.


Josip Grozdanić

Vijenac 302

302 - 13. listopada 2005. | Arhiva

Klikni za povratak