Vijenac 301

Glazba

REAGIRANJE

REAGIRANJE

Poštovani, U 300. broju »Vijenca«, u osvrtu na glazbeni program ovogodišnjega Splitskoga ljeta, gospođa Ivana Tomić–Ferić ustvrdila je da je ulogu Abigaille u Nabuccu pjevala »stanovita« Maria Dragoni, osnaživši tvrdnju da je zaista riječ o »stanovitoj« izostankom biografije iste pjevačice u programskoj knjižici. Budući da se zbog štednje svake godine ne tiska nova programska knjižica, već se samo dodaje listić s novom podjelom, rečena biografija zaista je izostala, pa će se to sada ovdje nadoknaditi. Dakle »stanovita« Maria Dragoni, nakon blistava početka karijere 1984. u Bellinijevoj operi Il Pirata, pjevala je glavne uloge, posebice Bellinijeva, Donizettijeva, Verdijeva i Puccinijeva repertoara, u sljedećim talijanskim opernim kućama: milanska Scala, La Fenice u Veneciji, San Carlo u Napulju, Regio u Torinu, Comunale u Firenci, Massimo u Palermu... U svijetu je nastupala u opernim kućama u New Yorku, Parizu, Moskvi, Londonu, Beču, Tokiju...

Na dva najveća talijanska ljetna festivala pjevala je Aidu u Areni u Veroni 2001. i Turandot na Puccinijevu festivalu u Torre del Lago 2003. i 2004. Njezini su dirigenti bili Carlo Maria Giulini, Riccardo Muti, Zubin Mechta, Lorin Maazel, Daniel Oren, Peter Maag, Gustav Khun... Režirali su joj, među ostalima, Herzog, Pizzi, Liliana Cavani, Bolognini, Savary. Diskografija Marije Dragoni sadrži, uz ostalo, CD Aide (izd. Naxos) i posebice Norme (izd. Ki–Music, postoji i na videu), koja je ocijenjena kao jedna od najboljih verzija te Bellinijeve opere. Svi podaci lako su dostupni na internetu. Zacijelo, svaki pjevač može imati bolji ili lošiji dan, i svatko ima pravo da mu se nečije pjevanje svidi ili ne. To je nesporno. Sporno je samo neznanje.


Petar Selem

Vijenac 301

301 - 29. rujna 2005. | Arhiva

Klikni za povratak