Vijenac 300

Film, Glazba

MUZIKOLOGIJA

Potreban udžbenik

Igor Gjadrov, Umijeće dirigiranja, Music Play, Zagreb, 2005.

MUZIKOLOGIJA

Potreban udžbenik


Igor Gjadrov, Umijeće dirigiranja, Music Play, Zagreb, 2005.


U oskudnoj hrvatskoj literaturi o dirigiranju nedavno se pojavila sjajna knjiga Umijeće dirigiranja Igora Gjadrova u izdanju Music playa. To reprezentativno djelo uglednoga dirigenta, umjetnika i pedagoga plod je njegova polustoljetnog iskustva i dugogodišnje potrebe da ispuni prazninu koju je i sam osjećao u svojoj pedagoškoj i umjetničkoj praksi. Opsežan i sveobuhvatan udžbenik, koji u nas nije postojao, prijeko je potreban za uporabu na muzičkim akademijama, muzičkim školama i za amatersko djelovanje, a širinom tema od tehničkih i zanatskih do vlastitih i tuđih dirigentskih iskustava na putu od zanata do umjetnosti knjiga poprima značenje koje nadilazi pedagogiju i koja mora zaintrigirati cjelokupnu našu kulturnu, a posebice glazbenu javnost.


Služiti glazbi

Knjiga sadrži gotovo tristo vrlo lijepo opremljenih stranica i podijeljena je u četiri poglavlja. Prvi dio Formiranje i prvi koraci sadrži opće pojmove i definicije u vezi s dirigentskim pozivom i Manualnu tehniku oslikanu zornim crtežima i notnim primjerima. Drugi dio, pod naslovom Imaginacijom do reprodukcije i podnaslovom Poeta nascitur, orator fit (Pjesnik se rađa, govornikom se postaje), spaja tehniku, imaginaciju, psihologiju i konzekventnost s uputama mladu umjetniku kako doći do vlastita izraza i umjetničkih rezultata. »Kad pomoću prakse otkrijemo da intenzivno težimo jednome cilju, a da se on stalno udaljava, zahtijevajući od nas dalje napore i trud, mislim da smo onda proniknuli u tajnu umijeća«, kaže autor na početku toga poglavlja. Maestro Gjadrov u trećem poglavlju knjige prvi put našoj javnosti predstavlja u hrvatskom prijevodu Umjesto antologije, prve traktate o dirigiranju velikih skladatelja i dirigenata Hectora Berlioza, Franza Liszta, Richarda Wagnera i Felixa Weingartnera, a u četvrtom poglavlju, Popratni podaci o zvanju dirigenta, iznosi prvo glazbene pojmove za potrebe dirigenata usporedno na šest svjetskih jezika, slijedi povijest dirigiranja u svijetu i u nas te na kraju posebni dokumentarni prikaz studija dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Da zaključimo dvjema osnovnim mislima iz afirmativnih recenzija Karla Krausa i Zorana Juranića, dvojice od 25 dirigenata koji su diplomirali u razredu profesora Igora Gjadrova na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. »Ovo je knjiga koju su mnogi dugo čekali. Dirigiranje — tema često mistificirana, ovdje je opisano kao skup nevjerojatno brojnih komponenti, koje je pojedinačno lako shvatiti, ali kojima je teško sintetski ovladati.« Kraus. »Rezimirajući dojmove o ovom u mnogo čemu pionirskom djelu naše glazbeno–pedagoške literature, gotovo sam siguran da će ono, uz svoj pedagoško–udžbenički raison d e^tre, naći zainteresirane čitatelje i u širem krugu ljubitelja glazbe. Ono je svojevrsni résumé Gjadrovljeva pedagoškog i umjetničkog djelovanja i, nadam se, djelotvoran poticaj novim saznanjima i iskustvima u bavljenju najodgovornijom od svih glazbeno–reproduktivnih disciplina.« (Juranić.)

Višnja Požgaj

Vijenac 300

300 - 15. rujna 2005. | Arhiva

Klikni za povratak