Vijenac 300

Časopisi

Ljepša strana medalje

»Cantus«, gl. ur. Erika Krpan, br. 133, Hrvatsko društvo skladatelja, srpanj 2005.

Ljepša strana medalje

slika


»Cantus«, gl. ur. Erika Krpan, br. 133, Hrvatsko društvo skladatelja, srpanj 2005.

Na sedamdesetak stranica ljetni broj »Cantusa« donosi mnoštvo poznatih rubrika, osvrće se na neke od uspjelih koncerata, informira čitatelje o međunarodnim uspjesima hrvatskih glazbenika te podsjeća na nepoznate i možda zaboravljene ljude i događaje — dakle čini upravo ono što se od časopisa toga profila i očekuje. U današnje vrijeme kada borba za povećanjem broja čitatelja redovito znači trivijalizaciju sadržaja »Cantus« pripada (pre)malom broj tiskovina dostupnih na kioscima koje se za čitatelja pokušavaju izboriti kvalitetom tekstova i promišljenim grafičkim oblikovanjem, a ne slikovničarskim izgledom i trivijalizacijom sadržaja. Da i unutar više–manje zadane koncepcije ima mjesta za ugodna iznenađenja svjedoči rubrika Iz radionice hrvatske glazbe koju je priredila Mirta Špoljarić Smolić. Sadržajne i zanimljive vijesti o tome na kojim djelima radi nekolicina široj javnosti najpoznatijih skladatelja (Brkanović, Kuljerić, Detoni, Tarbuk, Kelemen) nadopunjene su širim razgov orom s Goranom Končarom o prošlosezonskom ciklusu koncerata Riznica hrvatske kvartetske glazbe.


Orkestar i dirigent

O općoj trivijalizaciji tiska možda najbolje svjedoči i činjenica da se kultura na naslovnice nespecijaliziranih tiskovina probije samo kada izbije neka afera. Uzburkani odnosi između Zagrebačke filharmonije i njezina (još) šefa dirigenta Vjekoslava Šuteja dobili su zavidan medijski odjek i, možda upravo zbog toga, zadovoljstvo je pročitati prvi dio razgovora koji je s počasnim šefom dirigentom tog orkestra vođen prije no što je do tih nelijepih događaja došlo. Maestro Horvat, iza kojega je gotovo šest desetljeća dirigentske karijere, iznosi recept za stvaranje odličnog orkestra u četiri naizgled jednostavne i samorazumljive točke — odlični dirigenti, najbolji solisti, mnogo rada i šef dirigent koji uvijek mora biti uz svoj orkestar — u čijoj provedbi očito dolazi do stalnih nesporazuma. Premda je maestro Horvat uistinu neupitna dirigentska osobnost hrvatske glazbene scene, upitno je da li je Zlatko Madžar trebao divljenje iskazivati načinom na koji je započeo razgovor. Tiskani medij traži ponešto drukčiju obradu u mikrofon izrečena teksta. Lijepo je znati da je i hrvatska opera dobila DVD–izdanje. Riječ je o operi Judita Frane Paraća, a DVD donosi snimku s praizvedbe tog djela u režiji Petra Selema na Splitskom ljetu 14. srpnja 2000. »Cantus« je tom vrijednom izdanju posvetio primjerenu pozornost.


Ljubica Ivanišević

Vijenac 300

300 - 15. rujna 2005. | Arhiva

Klikni za povratak