Izoštreno zapažanje
Ermano Bančić rođen je 1956. u Puli. Po struci je kovinotokar. Fotografijom se bavi od 1979. Godine 1983. pristupa Fotoklubu Rovinj, kada započinje njegova izlagačka djelatnost. Danas je aktivni član Centra vizualnih umjetnosti Batana u Rovinju.Do danas je izlagao na pedesetak izložbi fotografije u zemlji i inozemstvu (Italija, Slovenija, Srbija i Crna Gora), gdje osvaja deset različitih nagrada i priznanja. Nakon uspješnih osamdesetih, u kojima postiže vrijedne rezultate, nažalost, on pripada generaciji koje je izlagačka aktivnost grubo prekinuta agresijom na Republiku Hrvatsku i Domovinskim ratom, što je za posljedicu imalo stagnaciju fotoamaterskog pokreta i izlagačke djelatnosti.
Održao je samostalnu izložbu fotografije u Rovinju (2000). Živi i radi u Rovinju.
Vladko Lozić
Kako saznajemo iz biografije, Bančićev put prema fotografiji bio je prirodan, želio je izraziti svoju kreativnost u mediju koji mu se činio prihvatljiv. I do čega je došao? Svojom jednostavnošću otkrio je sliku, onu lijepu, punu iznenađenja, a opet prepoznatljivu, u svojoj dinamici i koloritu toplu, možda već viđenu, ali uvijek i svima lijepu. Zaintrigiran starim majstorima, nastoji svojim slikama dati upravo takav štih. Bančićev opus dokazuje kako je riječ o integralnu projektu stvaranu godinama, s nizom zanimljivih slika, koje na poseban način govore o autorovu poimanju svijeta umjetnosti, ali i o pojedinim događajima njegove sredine, one u kojoj je svojom kamerom svakodnevno bio prisutan. Bančićeve fotografije mogu nas potaknuti na različita razmišljanja, no u konačnici progovaraju nam o autoru koji se umije nositi s vremenom i čiji umjetnički izričaj jasno kazuje o njegovu posebnu i profinjenu osjećaju za sklad među bojama.Sjajni su njegovi radovi u boji, iznimno nas se doimlje svjetlo noću u pokretu, kada izvanrednom kombinacijom boja opisuje originalne sadržaje ostavljajući našoj mašti mnogo više nego apstraktnije kvalitete crno–bijele fotografije. Vježbom je postigao i izoštrio svoje zapažanje za zanimljiv sklad boja, bilo u atelijeru ili u eksterijeru. Složena načela slaganja boja podvrgnuo je vlastitom ukusu, koji ga je, ne posve slučajno, naučio izbjegavati sukobljavanje izrazitih boja, što je uglavnom rezultiralo kolorističkom ravnotežom kompozicije. Fotografije dokazuju da Bančić nije stvaralac kratka daha, nego potpuno zreo autor svjestan svega što stvara, ali i načina na koji nam vlastito stvaralačko uzbuđenje može prenijeti.
Zdenko Kuzmić
Klikni za povratak