Vijenac 297

Kazalište

11. međunarodni kazališni festival PUF, PULA, 1 - 5. srpnja 2005.

Glazba vatre

Daleko najvredniju umjetničku pojedinačnu kreaciju na festivalu ostvario je Šandor Slacki, ulogom u predstavi Krugovi pulskoga kazališta Dr. Inat. Na PUF-u im je dodijeljena nagrada Oblak i time su inatovci potvrđeni kao apsolutno zreo, cjelovit, zaokružen i trajni ukras kazališnoga neba PUF-a

11. međunarodni kazališni festival PUF, PULA, 1 - 5. srpnja 2005.

Glazba vatre


Daleko najvredniju umjetničku pojedinačnu kreaciju na festivalu ostvario je Šandor Slacki, ulogom u predstavi Krugovi pulskoga kazališta Dr. Inat. Na PUF-u im je dodijeljena nagrada Oblak i time su inatovci potvrđeni kao apsolutno zreo, cjelovit, zaokružen i trajni ukras kazališnoga neba PUF-a


Jedanaesti međunarodni kazališni festival PUF na desetak je gradskih lokacija u Puli okupio više od pedeset umjetnika s Tajvana, iz Poljske, Njemačke, Mađarske, Srbije i Crne Gore, Slovenije, Norveške, Bosne i Hercegovine, Španjolske i Hrvatske. 11. PUF tradicionalno je otvoren predstavom Anno Domini 2005. Koncipirao ga je redatelj Mario Kovač, preselivši ga iz temeljne ideje o recenziji umjetničkih težnja u širi prostor egzistencijalnoga, ekološkog, političkog i etičkog komentara naše lokalne i globalne stvarnosti. Oblikujući s velikim ansamblom vedri i šareni ulični teatar, taj vrlo inteligentan, duhovit, ali u izvedbi mjestimično nedostatan Anno Domini sigurno neće promijeniti ništa od strahota koje se događaju gradu i svijetu, ali će pouzdano ostati u festivalskome pamćenju.


Visoki prosjek

Leptirice noći Studentskoga teatra Lero ostaju dosljedne suptilnoj poetici Davora Mojaša, hermetičnom i osebujnom scenskom izrazu koji zaslužuje kompliment. Osnovni nesporazum kod Leptirica noći jest u veoma slaboj dramaturgiji glazbe, koja proizvodi grubi nesklad s redateljevom nakanom da Leptirice noći budu predstava atmosfere, duboko intimna i tiha.

Vjeran vlastitom redateljskom rukopisu ostao je i Sead Đulić, autor predstave Dolno solan. Iako opterećen retroestetikom i pretencioznom dramaturgijom, Dolno solan u sebi nosi iskrenu snagu emocije mladih plesača iz Teatarske radionice tuzlanskoga Narodnog pozorišta, nosi priču bremenitu iskonskom energijom proizišlom iz života. Poljski Theatre A Part s Feminom vol. 2 pokazao je visoku razinu u izvedbenom, a pogotovo u likovnom segmentu predstave, gradeći je, ako se tako može reći, prema arhitektonskim pravilima. Feminom vol. 2 pripada visoku prosjeku ovog izdanja PUF-a, a nedostatak predstave u samoj je ideji koja je htjela progovoriti o svrsi života, o eshatološkim pitanjima. Uglavnom, odveć apstraktan materijal za senzibilitet ove koherentne skupine izvođača.

Redu najslabijih radova prikazanih na PUF-u pripada tajvanski Container Man, neuspješan pokušaj performansa, gdje se valjda svaki pojedini gledatelj osjetio izigranim: suprotno od iluzije, suprotno od istine, suprotno od igre, suprotno od zabave. Jednosatni monolog britanske performerice Kate Pendry Seks u ratnoj zoni, otvara znatno više etičkih nego estetskih pitanja. Riječ je o neposrednu iskustvu koje je Kate stekla osobno se sudarivši s poslijeratnim Balkanom. Koliko god sebi lagali da ironični pomak što ga performans ima potire tipični zapadni način razmišljanja o tragediji koja se događala samo dva sata leta od Londona, on nažalost pripada tipičnom zapadnom načinu razmišljanja. Uz golemu količinu samoljublja u izvedbi, Kate Pendry prekršila je etiku uspoređujući na istoj emocionalnoj i mentalnoj razini vlastito neposredno (balkansko) iskustvo, s medijski posredovanim iskustvom terorističkoga napada na Svjetski trgovinski centar.


Nagrade i nagrađeni

Za razliku od plesnoga dueta Gina & Miovanni, predstave koja treba ostati u onom segmentu teatra istraživanja gdje se eksperimentira na korist izvođača, a ne publike (a takav teatar postoji, on vrijedi i treba ga poticati), slovenski plesni duet Maje Delak i Male Kline s predstavom Hi - res, koji govori o mnogim oblicima pretapanja ljubavi u drugo biće, vrijedan je pozornosti. Likovni identitet predstave Hi - res, izvrsni videorad Mauricija Ferlina i dizajn rasvjete Jake Šimenc, te iznimnu glazbu Hanne Preuss, stručni je žiri honorirano specijalnom nagradom. Specijalnu nagradu podijelili su s najromantičnijom i najtemperamentnijom predstavom festivala, a riječ je o La DivaDivina Y El Hombrebala španjolskoga Sol Pica. Njemački su umjetnici više puta istaknuli da publika njihovu izvedbu Free International Radicals prati na vlastitu odgovornost. Upravo genijalna igra emocijom straha doslovno je bila igra s vatrom u svim njezinim scenskim mogućnostima: vatra je snažno stimulirala svih pet osjetila, proizvodeći toplinu, zvuk, glazbu, svjetlo, miris, dodir… Da bi se taj beskrajno maštoviti spektakl, koji u kazalište doista donosi veliku vijest, do kraja rasplamsao - dobio je nagradu Vjetar, namijenjenu scenskom istraživanju. Daleko najvredniju umjetničku pojedinačnu kreaciju na festivalu ostvario je Šandor Slacki, ulogom u predstavi Krugovi pulskoga kazališta Dr. Inat. Krugovima je domaća kazališna kritika ovoga proljeća u povodu pulske i zagrebačke premijere bez iznimke ispisivala laude, iako je predstava bila iščitavana iz bitno različitih svjetonazornih i estetskih ishodišnih točaka. Na PUF-u im je dodijeljena nagrada Oblak i time su inatovci potvrđeni kao apsolutno zreo, cjelovit, zaokružen i trajni ukras kazališnoga neba PUF-a.

Dubravka Lampalov

Vijenac 297

297 - 23. srpnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak