Vijenac 297

Kazalište

PULA

Domaći i gosti

Sezonu 2004/5. u INK-u obilježila su i brojna atraktivna gostovanja, dvije premijere u vlastitoj produkciji i jedna koprodukcija

PULA

Domaći i gosti


Sezonu 2004/5. u INK-u obilježila su i brojna atraktivna gostovanja, dvije premijere u vlastitoj produkciji i jedna koprodukcija


slika


Već na početku kazališne sezone 2004/2005. s ravnateljskoga mjesta Istarskoga narodnog kazališta otišao je redatelj Robert Raponja, a čelnu poziciju središnje kulturne ustanove u Puli preuzela je redateljica Aleksandra Broz. Ta smjena nije prošla bezbolno: rezultirala je sudskom tužbom. U netom završenu sezonu pulsko je kazalište zakoračilo s novim imenom: od Kazališne kuće, INK je postao Gradsko kazalište, što, prema riječima ravnateljice Broz, omogućuje da se u tom kazalištu oblikuje glumački ansambl. Ipak, unatoč ravnateljičinim najavama da će do proljeća započeti s formiranjem ansambla, to se nije obistinilo, jer je, prema svemu sudeći, takav pothvat ipak preskupo za Pulu. Plan o zapošljavanju glumaca u INK-u odgođen je za jesen. Pouzdano najveći gubitak za INK u ovoj sezoni jest odlazak neke darovite djece iz Dramskoga studija Roberta Raponje, a rezultati njegove dramske pedagogije već su godinama poznati kulturnoj javnosti u uspjesima novih hrvatskih kazališnih umjetnika i umjetnica oblikovanih u tom cijenjenom studiju. Ni taj odlazak nije prošao bezbolno: i on je urodio sudskom tužbom. Ipak, u INK-u je Dramski studio nastavio s radom, a Raponjini su se učenici zajedno sa svojim pedagogom preselili raditi na drugu lokaciju i kazališnu družinu preimenovali u FER.

Jedan od kazališno potpuno neopravdanih postupaka bilo je imenovanje Brune Langera, leadera Atomskoga skloništa, u gradsko Vijeće za kulturu, gdje ga je INK predložio da sugerira programske orijentacije i kazališni repertoar, a Langer je čovjek bez ikakvih profesionalnih referencija za tu dužnost.


Gostovanja i vlastite snage

Sezonu 2004/5. u INK-u obilježila su i brojna atraktivna gostovanja, dvije premijere u vlastitoj produkciji i jedna koprodukcija. Izbor gostujućih predstava bio je uistinu izdašan, a u tom širokom rasponu našlo se za svakoga ponešto: od pravog specijaliteta za kazališne sladokusce - Molie` reovih Scapinovih spletki Drame Slovenskoga narodnog gledališča, Ljubljana, pa do populističke Splitske kvatrologije Arijane Čulina splitskoga HNK. Ipak, šteta što su ukinuti Dani slovenske kulture u INK-u, manifestacija koja je u proteklim sezonama itekako opravdala svoje postojanje.

S obzirom na izbor brojnost uglavnom kvalitetnih gostujućih predstava, kao i na činjenicu da su te gostujuće predstave stizale nedugo nakon premijernih izvedbi u matičnim kazalištima, može se zaključiti da je gostujući program u INK-u u ovoj sezoni bio svakako iznadprosječan. Što se tiče INK-ove produkcije i koprodukcijskih projekata, nije realizirano sve što je najavljeno na početku sezone. Tako je Zločin na kozjem otoku Uga Betija u režiji Senke Bulić odgođen za početak iduće sezone, a na repertoar nije postavljena najavljena Marija Magdalena u režiji Ivice Boban. Zato je sezonu zatvorila u godišnjem programu nenajavljena, ali izvrsna predstava Klopka T. Rožewicza u režiji Jasmina Novljakovića. Uz odličnu srpanjsku hrvatsku praizvedbu Klopke, INK je u ovoj sezoni producirao i Radovićeva Kapetana Johna Peoplefoxa u režiji Mustafe Nadarevića, skup i neuspješan projekt, a u koprodukciji sa zagrebačkim Kerempuhom realizirao je Feydeauovu Ne šetaj okolo posve gola u režiji Ivice Buljana. U kazališnome životu Pule, izvan Istarskoga narodnog kazališta, u ovoj su sezoni uspješno sudjelovali i inatovci s premijernom izvedbom Krugova, a u vrtu Franjevačkoga samostana gostovalo je izvrsno Gazarovićevo Prikazanje sv. Beatrice, Faustina i Simplicija bratje hvarskoga Dramskog studija mladih u režiji Dolores Kolumbić, koje je u Pulu stiglo zahvaljujući pozivu iz Studija za stvaralačke aktivnosti Zaro.Dubravka Lampalov

Vijenac 297

297 - 23. srpnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak