Vijenac 296

Likovnost

Izložba Jasenke Bulj Odrazi/Reflections 2003-2005, Galerija Stradun, Dubrovnik, 24. lipnja - 8. srpnja 2005.

PRIVIDNO UTIŠANA PRIRODA

Uz redukciju odabranih motiva, pretežno slikanih iz ptičje perspektive i s vrlo suženim registrom boja, naslućuje se autoričina gotovo programatska usredotočenost na simboličku dimenziju

Izložba Jasenke Bulj Odrazi/Reflections 2003-2005, Galerija Stradun, Dubrovnik, 24. lipnja - 8. srpnja 2005.

PRIVIDNO UTIŠANA PRIRODA


Uz redukciju odabranih motiva, pretežno slikanih iz ptičje perspektive i s vrlo suženim registrom boja, naslućuje se autoričina gotovo programatska usredotočenost na simboličku dimenziju


slika


Izložba dva ciklusa slikocrteža Jasenke Bulj Prostori tišine i Odrazi, nastalih u posljednje dvije godine (2004. i 2005) pokazuje lagani zaokret od dosadašnje raspoznatljive crtačke geste i nervature umjetnice. Umjesto obilja boja ili ponekog jakog kolorističkog akcenta te usredotočenosti na transformacije organičko-biljnih motiva, uz mnogo veći duktusni raspon, pred nama je vizualno pročišćena priroda, svedena na more, kamen, zemlju i zrak, odnosno, osnovna četiri elementa za dalmatinsko-mediteranski ugođaj.

Uz redukciju odabranih motiva (morska obala, morski tjesnaci, otočići, more), pretežno slikanih iz ptičje perspektive i vrlo suženim registrom boja (plavo/plavosivo-smeđi tonovi), naslućuje se autoričina gotovo programatska usredotočenost na simboličku dimenziju slikanih motiva. I dok se u devedesetim godinama za Jasenku Bulj moglo ustvrditi kako pripada struji tzv. obnovljena ekspresionizma (Depolo), uz jasan poetološki eho svojeg profesora s ALU Nikole Reisera, u sadašnjem trenutku vizualno-strukturalna redukcija otkriva decentni i subjektivno transformirani sloj utjecaja Ljube Ivančića, čiju je majstorsku radionicu Jasenka Bulj pohađala.

U novim je ciklusima raskošna, lepršava duktusno-koloristička igra zamijenjena pomalo oporim i tvrdim stavcima, kao da je razigrana rokoko melodija zamijenjena ozbiljnijom i težom baroknom suitom. Umjesto težnje za poetološkim dopadanjem, dobili smo djela kontemplativna, introspektivna karaktera: dubinska struktura i tektonika slikocrteža Jasenke Bulj definitivno je promijenjena. To je slikarstvo došlo u onu fazu u kojoj umjetniku postaje jasno kako je odabrani motiv samo izlika za projiciranje u sliku vlastitih emotivnih i duhovnih preokupacija, i kada se brišu svi strahovi hoće li to i kako auditorij prihvatiti. To je proces metaforičkog ogoljavanja umjetnice, i u svojoj je iskrenosti i usredotočenosti na likovno elaboriranje nekih intimnih dvojbi vrlo snažan. Približavaju li se dvije obale ili će zauvijek ostati tako blizu, razdvojene? Što zapravo znači ta nijema priroda i maksimalno utišano more na crtežima Jasenke Bulj? Imaju li dijelovi obale i otoci antropomorfnu dimenziju? Želja za uspostavljanjem komunikacije s promatračem očita je, iako na prvi pogled dobro skrivena. Ta priroda nije mrtva, pusta i suha, nego pritajena i utišana. Tumačenje skrivene i podsvjesne simbolike slika moglo bi nas dovesti do vrlo intimne umjetničine nutrine, stoga prepuštam svakom promatraču vlastite ključeve za dešifriranje (prividno) hermetična sloja novih radova Jasenke Bulj.Iva Körbler

Vijenac 296

296 - 7. srpnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak