Vijenac 296

Glazba

CD JAZZ DIANNE REEVES, THE PALO ALTO SESSION, Blue Note

Djelić bogata opusa

CD JAZZ DIANNE REEVES, THE PALO ALTO SESSION, Blue Note

Djelić bogata opusa


Relativno se uzak krug vrhunskih pjevačica jazza, što i nije lako povjerovati, s vremenom začudo sve više smanjuje. Nekad smo u vrhu imali čitavu malu plejadu izvrsnih: Dinah Washington, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Carmen McRae, Betty Carter, pa možda i Nancy Wilson. Danas, pogotovo nakon drastična prijelaza Dee Dee Bridgewater u vode najkomercijalnije glazbe, uzrokovana možda i njezinim čestim boravcima u Parizu, stanje se u tom segmentu vokalne jazz-interpretacije dosta promijenilo. U vrhu nam ostaju tako slijepa Diane Schuur, o kojoj se sve manje čuje, Cassandra Wilson i Dianne Reeves. U taj kontekst s razlogom namjerno ne ubrajam vrsne afro-američke interpretkinje Negro-spirituala, Gospel-songa i bluesa.

O Dianne Reeves, iako u ovom trenutku jednoj od najcjenjenijih, najmanje se u nas zna, te bi o njoj valjalo progovoriti. Rođena u Detroitu 1956. godine, prošla je nužan, edukativni razvoj nastupajući u rhythm & blues grupama, da bi se potom posvetila kvalitetnoj komercijalnoj glazbi, a posljednjih godina vrlo uspješno i jazzu. Otkrio ju je glasoviti trubač Clark Terry još kao studenticu Univerziteta u Coloradu, i višegodišnju suradnicu jazz-pijanista Billyja Childsa, s kojim je često nastupala i snimala. Okušat će se nešto kasnije i u sferi latinskoameričke glazbe, surađujući i nastupajući sa sastavom Sergia Mendesa. Njezin je diskografski put tekao od potpisa za etiketu Palo Alto, potom će na nagovor svog strica, istaknuta jazz i fusion-pijanista i skladatelja Georgea Duka, potpisati za EMI, da bi završila ugovorom sa znamenitom jazz-produkcijom Blue Note, koja potpisuje i ovaj disk, nazvan The Palo Alto Session.

Podsjetnik je to na njezino djelovanje u razdoblju između 1981. i 1985. u Palo Altu, no taj disk možda i nije najbolji primjer džezističkih dometa Dianne Reeves, kakve ona primjerice postiže u posljednjih nekoliko godina, kako u domovini tako i u Europi, gdje često gostuje s nekim od najistaknutijih orkestara. Ipak, taj CD presjek je njezinih uspješnica spomenutoga razdoblja ostvarenih s nizom glazbenika različitih profila, od kojih valja spomenuti one koje poznajemo iz sfere jazza: već spomenuti pijanist, skladatelj i aranžer Billy Childs, saksofonisti Ernie Watts i Don Menza te kontrabasist Larry Klein. Ostali sude među slabije poznate latino i pop-interprete.

U aranžmanima pojedinih izvedbi iskorišteni su gudački i vokalni korpusi, te se slušajući neke od tih snimaka ne možemo oteti dojmu da je riječ o kvalitetnu, ali ipak komercijalnom disku, koji je teže usporediv s njezinim recentnijim postignućima profilirane jazz-pjevačice.

Niz izvedbi, raspon kojih seže od skladbi spomenutog Billyja Childsa Hesitations, Lullaby i Siren Serenade, preko originala Dianne Reeves Better Days, Welcome To My Love i Mi Vida, za koje je sama napisala i tekstove, pa sve do kompozicija Jimmyja Cliffa, Andyja Strouda i Richarda Cumminsa, predstavlja možda i ne najsretniji izbor kompilatora programa diska. Ipak, u dogovoru s koproducentom Dianne Reeves je u program uvrstila i jedan poznati jazz-standard, melodiju Rodgersa i Harta, My Funny Valentine, koji donosi na posve nov, ali i ilustrativan način, uz ritam-sekciju u sastavu: Billy Childs, glasovir, Billy Carroll, el. bas, Larry Klein, kontrabas i Harvey Mason, bubnjevi.

Dianne Reeves pjevačica je američke Zapadne obale, vokalistica velikih glasovnih mogućnosti i vrlo dobra improvizatorica široka programskog raspona, tradicionalni dio kojeg vrlo dobro demonstrira u modernoj orkestralnoj r & b-verziji teme Sitting In Limbe. Privrženost će crnačkom podrijetlu pokazati u songu skromne ritmičke pratnje, Be My Husband, dok će osjećaj za melodiju demonstrirati u ne baš jednostavnu aranžmanu pjesme Separate Vacation, uz pomoć muškog vokala Johna Luciena. Mladen Mazur

Vijenac 296

296 - 7. srpnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak