Vijenac 295

Časopisi

Pjev mora

»Cantus«, gl. ur. Erika Krpan, br. 132, Hrvatsko društvo skladatelja, svibanj 2005.

Pjev mora

»Cantus«, gl. ur. Erika Krpan, br. 132, Hrvatsko društvo skladatelja, svibanj 2005.


slika


U Zagrebu je od 15. do 24. travnja održan 23. muzički biennale Zagreb, koji je ove godine ugostio i ISCM-ove Svjetske dane glazbe. Kako to napominje u uvodniku glavna urednica »Cantusa« Erika Krpan - bijenalska statistika kazuje da su na festivalu predstavljeni skladatelji iz 45 zemalja, da je izvedena 181 skladba iz pera 156 skadatelja i da su u velikoj produkciji bili zastupljeni svi kontinenti. Budući da je organizator MBZ-a Hrvatsko društvo skladatelja (HDS) ne čudi stoga da je osvrtu na tu manifestaciju posvećen veći broj stranica svibanjskog izdanja »Cantusa«, koji je glasilo HDS-a. Vremenski odmak i veći broj tekstova omogućuju bolje sagledavanje festivalskog izvođačkog obilja i njegovih plusova, ali i minusa o kojima se neki od autora ne libe pisati. Premda je, kako to navodi Jana Haluza Lučić, »zamor i prezasićenost publike svakodnevnim peterostrukim koncertnim i glazbenoscenskim senzacijama išla nauštrb mogućnosti raslojavanja pojmova glazba-neglazba, dobro-loše, zanimljivo-nezanimljivo, a realno je bilo gotovo nemoguće pratiti sve događaje«, nakon čitanja kritika i osvrta »Cantusovih« izvjestitelja ostaje osjećaj déja` vu. Tek rijetko njihovi tekstovi donose više od onoga koliko je varljivo pamćenje zadržalo u sjećanju kao osobno doživljeno ili u dnevnom i periodičnom tisku već napisano.

U ovom broju »Cantus« donosi tekstove o nekolicini članova HDS-a. U povodu osamdesetoga rođendana Ive Maleca Marija Bergamo piše o knjizi Polikromni portret: Ivo Malec, tiskanoj lani u Francuskoj, koja je nedavno doživjela i hrvatsko izdanje. Tu su i tekstovi o Igoru Kuljeriću (u povodu četrdeset godina profesionalnoga života), Franu Đuroviću (u povodu autorskoga koncerta toga skladatelja, čiji opus još nije vremenski zaokružio ni jedno desetljeće), Bošku Petroviću (osvrt na njegov koncert na Reviji jazza, kojim je obilježio sedamdeseti rođendan).

Premda se u povodu završetka gradnje trajektnoga pristaništa u Zadru dosta pisalo o zadarskim morskim orguljama, većina će čitatelja sa zanimanjem pročitati priču o njihovu nastanku koju je napisao Ivan Stamać. Stamać je akustičar i glazbenik koji je osmislio realizaciju početne ideje arhitekta Nikole Bašića te omogućio mnogima da uživaju u zvuku mora na taj neobičan način.

Ljubica Ivanišević

Vijenac 295

295 - 22. lipnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak