Vijenac 294

Glazba

CD JAZZ: BLOSSOM DEARIE SINGS COMDEN AND GREEN, Verve

Procvjetala interpretacija

CD JAZZ: BLOSSOM DEARIE SINGS COMDEN AND GREEN, Verve

Procvjetala interpretacija


Legendarni je i neponovljivi jazz-trio pijanista i vokalista Nata Kinga Colea u vrijednom glazbenom nasljeđu ostavio i nekoliko zapaženih sljedbenika, koji unatoč neprijepornim kvalitetama i dugotrajnim karijerama nisu postigli Kingovu popularnost. Manje je poznato da je Cole, dok je još bio čisti džezist, i prije svoje nagle predaje notornom komercijalizmu, čime je postao potpuno nezanimljiv džezistima, bio jedan od glavnih uzora velikanu glasovira Oscaru Petersonu, a njegovim su stopama u kopiranju formacije trija pošli Walter Page Cavanaugh iz Kansasa i jedna zanimljiva dama, jazz-pijanistica i vokalistica iz East Durhama, Blossom Dearie. Oboje su na neki način sljednici Coleova koncepta prihvatljiva svingerskog načina jazz-interpretacije.

Blossom Dearie tijekom druge polovice prošloga stoljeća ipak je postigla zamjetnu popularnost, zauzela vršna mjesta na ljestvicama najboljih te slijedom toga snimila niz LP-ploča i diskova, predstavljajući se kao originalan i iskusan jazz-pijanist i vokalist ponešto tanjeg, ali zanimljiva cool-glasa i izvrsne intonacije.

Iz tog specifičnog i ne baš malena diskografskog opusa vrijedi izdvojiti ukusno i bogato opremljen disk s naslovom Blossom Dearie Sings Comden And Green, s nizom pjesama poznatih američkih autora, ali samo onih za koje su tekstove napisali Betty Comden i Adolph Green, istaknuta imena mape američke popularne pjesme.

Koristeći se pjevačkim iskustvima stečenima u vokalnim sastavima Blue Flames big banda Woodyja Hermana i Blue Reys orkestra Alvina Raya, Blossom Dearie karijeru obogaćuje i svingerskim sviranjem glasovira. Dio karijere ostvarit će u Belgiji, udavši se za najpoznatijega tenor-saksofonista te zemlje Bobbyja Jaspara, i okrunjuje je velikim hitom Lullaby Of Birdland, snimljenim u Francuskoj. Najafirmiranija ipak u domovini može si priuštiti najbolje ritam-sekcije, što dokazuju snimke s ovog diska. Gitarist Kenny Burrell, kontrabasist Ray Brown i bubnjar Ed Thigpen ne jamče samo prvoklasnu pratnju nego i posebno kvalitetnu dimenziju u instrumentalnim dijelovima izvedbi.

Programska lista diska uključuje izvrsne interpretacije djela Leonarda Bernsteina, Julesa Stynea i Andre Previna te nam daje autentičnu verziju velikog jazz-hita Blossom Dearie, Styneovu pjesmu The Part’s Over. Iz opusa su tog autora odabrane još skladbe Just In Time, Dande Only With Me te dvije manje poznate i za trio aranžirane How Will He Now i Hold Me, Hold Me, Hold Me. Svjetski poznati skladatelj i dirigent Leonard Bernstein zastupljen je četirima skladbama, Lucky To Be Me, Some Other Time, It’s Love i Lonley Town, i na kraju tu je i kompozicija glasovita pijanista i dirigenta Andrea Previna, I Like Myself.

U tom svakako zadanu programskom konceptu Blossom Dearie, jedno od otkrića znamenitog producenta Normana Granza, obdaruje nas slušljivim načinom izvođenja i vokalom koji postaje simpatičnijim što ga više slušamo. Ne bi na kraju bilo pretenciozno reći da je u ovom trenutku razvikana Diane Krall dosta toga naučila baš od Blossom Dearie.Mladen Mazur

Vijenac 294

294 - 9. lipnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak