Vijenac 294

Likovnost

Izložba Meet us at 7 - mladi hrvatski umjetnici u Berlinu, Galerije kolonije Weding, Berlin, 20. svibnja - 5. lipnja 2005.

PRIJENOS HRVATSKOGA SIGNALA

Berlin, točnije Galerije kolonije Weding, od 20. svibnja do 5. lipnja u sedam galerija ugostile su sedam mladih hrvatskih umjetnika. Berlinskoj publici radovima su se predstavili Gordana Bakić, Ivana Franke, Ana Hušman, Koraljka Kovač, Kristijan Kožul, Alem Korkut i Viktor Popović

Izložba Meet us at 7 - mladi hrvatski umjetnici u Berlinu, Galerije kolonije Weding, Berlin, 20. svibnja - 5. lipnja 2005.

PRIJENOS HRVATSKOGA SIGNALA


Berlin, točnije Galerije kolonije Weding, od 20. svibnja do 5. lipnja u sedam galerija ugostile su sedam mladih hrvatskih umjetnika. Berlinskoj publici radovima su se predstavili Gordana Bakić, Ivana Franke, Ana Hušman, Koraljka Kovač, Kristijan Kožul, Alem Korkut i Viktor Popović


Činjenica da imamo apsolutno kvalitetnu generaciju mladih umjetnika koji radovima plijene pozornost publike i kritike dokazala je i berlinska izložba. Umjetnici su se predstavili već izlaganim radovima u Galerijama kolonije Weding, koje vode uglavnom mladi umjetnici sa svrhom da stalnom galerijskom aktivnosti i zanimljivim izložbama kulturno ožive taj dio grada, odnosno da svojom djelatnošću privuku što veći broj ljudi, te se na taj način bore protiv getoizacije toga područja Berlina.


POETIKE KOJE PRIVLAČE

Ivana Franke se u galeriji GoldMag jedina predstavila novim radom, prostornom instalacijom Prolaz. Intervenirajući u prostoru tankim nitima flaksa, perforiranih svjetlom, tvoreći prolaz, Ivana Franke dočarava nam moć preobrazbe prostora optičkim iluzijama i prozračnim materijalom. Krhka materijalnost dodatno se rastvara pod izloženim svjetlom tvoreći paučinasti prolaz unutar galerije, poput prozračno-nestvarna prolaza u neki drugi svijet. Publika postaje sudionik i potrošač instalacije, a izložbeni prostor postaje mjestom treperenja, prozračnosti, odnosno prolazom svjetlosnih privida.

Mlada umjetnica Ana Hušman u galeriji Der Laden predstavila se dvama videoradovima. U videoradu Kuća ona evocira vlastitu obiteljsku priču vezanu uz adaptaciju obiteljske kuće u kojoj je umjetnica živjela 24 godine. Kako i sama umjetnica objašnjava, rad je nastao od odlaska i dolaska rodnoj kući, iz takozvanoga home sicknessa i stalna vraćanja domu, razmišljanju što je to za čime čezne. Ovim radom Ana Hušman pokušava pronaći odgovor na pitanje da li je dom način markiranja nekog prostora, raspored stvari, učestalo preslagivanje i renoviranje ili ljudi koji se tamo nalaze, osjećaj ugode, ili neka ideja ili samo mjesto. U drugom radu pod naslovom Meršpajz Ana Hušman predstavlja recepte bakinih kolača i njihov način izrade vraćajući nas u djetinjstvo.

Koraljka Kovač, kao slikarica u grupi, u prostoru galerije Prima Center Berlin predstavila se slikarskim opusom Prostori i meditacije 2. Karakteristično za taj opus jest sugestivna jednostavnost postupka, bogatstvo varijacije, neposrednost pri nanošenju boje i pomno izgrađivanje strukture platna. Topla isijavanja žutog i narančastog, kontrast bijelih i plavih namaza stvaraju osjećaj punoće i osjećajnog, meditativnog ispunjenja.

Podjednako prisutna i slikom i crtežom, dosljedna prvobitnom načinu izražavanja - grafizmu, Gordana Bakić radom Prijenos značajnog signala predstavila se u galeriji Mainstream. Crtež-instalacija izrađen je u kombiniranoj tehnici i ambijentalno je postavljen u prostoru galerije. U tom radu umjetnica i dalje se koristi načinima primijenjenim u njezinu slikarskom radu, odnosno razrađuje odnos originala i matrice, tehnike umnažanja, skrećući pozornost na zaboravljene aspekte vizualne kulture. Iako na dvodimenzionalnoj plohi, crteže Gordane Bakić treba promatrati kroz prizmu trodimenzionalnosti, gdje je naglašen osobni aspekt crtanja kao primarni umjetnički izraz.


slika


SOLIDAN MUŠKI POSTAV!

U galeriji Gad Alem Korkut predstavio se radovima iz ciklusa Ego trip - Memento mori, Hommage a` Rodin, Karijatida i Poljubac. Umjetnik posredovanjem klasične skulpture u obliku odljeva vlastite glave artikulira niz problemskih odnosa. Autoportret - konstanta ciklusa, produciran je kao ponovljivo i uporabljivo sredstvo koje je artikulirano kao kiparska instalacija, a čiji je procesualni aspekt dokumentiran medijem videa. Umjetnik ovim ciklusom propituje pojam identiteta subjekata, s aspekta njegove cjelovitosti i opstojnosti u vremenu.

U galeriji Eiswürfel Viktor Popović predstavio se skulpturom Bez naziva - stol i stolac, izvedeni od svijetlog drva, prema nacrtima umjetnika, koji su presvučeni gumenom oplatom, a potom je ta ista gumena oplata skinuta, te je promatrač svjedok prisutnosti predmeta koji odbacuje vlastitu kožu. Predmet tako ostaje ogoljen u vlastitoj pojavnosti. Ono što se jasno nazire u radu iznimna umjetnika jest potreba drukčijeg promišljanja skulpture i skulpturalnog na području suvremenoga stvaralaštva, u čemi mu se razmišljanjima i stvaralaštvom priključuje i Kristijan Kožul, umjetnik koji se radom iz ciklusa Asylum predstavio u galeriji Spor Klübü. Kožulovu instalaciju nije posve moguće povezati s namjerama izravna angažmana u umjetnosti. Kožul u radu rabi objekte koji unutar socijalnog konteksta imaju određeno značenje, preuzimajući estetiku grupacije koju ne prihvaća većina. U izloženu radu (stolac za hranjenje i sobni dječji vrtić), izravna je asocijacija na najranije djetinjstvo, gdje i prema samu iskazu autora još nema svijesti i postoji otvorenost svakoj manipulaciji.

Izložba Meet us at 7, u organizaciji Muzeja suvremene umjetnosti i Kolonije Wedding, Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija RH te Veleposlanstva RH u Berlinu, predvođena kustosicom izložbe Snježanom Pintarić, apsolutno je opravdala očekivanja publike i kritičara te nije bilo teško zaključiti da s hrvatskim mladim snagama hrvatska suvremena likovna scena ima svijetlu budućnost!Martina Matić

Vijenac 294

294 - 9. lipnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak