Vijenac 293

Fotografija

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Darko VUKOV-COLIĆ

Urbani pejzažist

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Darko VUKOV-COLIĆ

Urbani pejzažist


Darko Vukov-Colić rođen je 1959. u Zagrebu. Fotografijom se počinje baviti još u osnovnoj školi, kada osvaja prvo mjesto na Republičkom i na Saveznom natjecanju mladih tehničara iz područja fotografije u Splitu 1974.

Godine 1976. pristupa Fotoklubu Zagreb i poči-nje izlagati radove na izložbama fotografije. Intenzivno, kao član Fotokluba Zagreb, izlaže do godine 1981. Izlagao je na više od sedamdeset izložbi fotografije u zemlji i inozemstvu, osvojivši dvadesetak raznih nagrada i priznanja. Održao je i niz samostalnih izložbi. Godine 1980 — 1984. studira filmsko snimanje na Akademiji za kazalište, film i TV u klasi profesora Nikole Tanhofera, Krešimira Mikića i Enesa Midžića. U proljeće 1981. počinje surađivati u omladinskom tjedniku »Polet«, pri kraju razdoblja kada je Goran Trbuljak bio grafički urednik, koje danas mnogi suradnici smatraju najboljim dobom »Poletove« fotografije. U »Poletu« surađuje do 1984, kada prelazi kao suradnik u magazin »Start«, gdje surađuje do godine 1990.

Sudionik je Domovinskog rata. Od 1993. do 1998. zaposlenik je tjednika »Globus«. Osim u spomenutim revijama surađivao je i u mnogim drugim novinama i publikacijama. Sada radi i djeluje kao samostalni umjetnik. Član je HZSU i ULUPUH-a. Živi i radi u Zagrebu.Vladko Lozić

slika


Darko Vukov-Colić pripada sjajnoj fotografskoj generaciji poletovaca, autora koji će na poseban način, pod vrsnim grafičkim vodstvom Gorana Trbuljaka, izgraditi posve nov pristup i izraz u našoj novinarskoj fotografiji, a kao najmlađi u svojoj generaciji obilježit će posljednjih deset brojeva »Poleta«.

njegovu najplodniju izlagačku aktivnost bilježimo u godinama između 1976. i 1981. godine. Poslije sve manje izlaže, zadovoljivši se radom u novinama. njegov opus sadrži svu množinu interesa, od portreta, lifea, reportaža, sve do urbanog i ruralnog krajolika. Posebno je zanimljiv njegov odnos spram urbanog pejzaža, koji s njegovim pristupom i obradom doživljavamo kao socijalno jasno određenu sredinu sa svim njezinim promjenama koje izaziva čovjek. Urbana pozornica doimlje se životno uvjerljivo, a naglašenost realističkih detalja pretvara sliku u mjesto stvarnih događaja. Likovi su smješteni u zadani prostor autorovim htijenjem, a cijela se radnja dinamizira ne samo njihovim međusobnim odnosom nego i snažno izraženim crninama i bjelinama, kojima autor ostvaruje privid dubine, dok širokokutnim objektivom priču sažima i dramaturški pojačava. Posebnu cjelinu u njegovu opusu čine ruralni krajolici u boji. Riječ je, naime, o izložbi u Hrvatskoj matici iseljenika, koja nam kazuje o životu Hrvata u Rumunjskoj. Zahvaljujući iskustvu doseže zavidnu estetsku razinu, a smještanjem događaja u prvi plan otvara si mogućnost, s malom količinom likovnih elemenata, ritmiziranja u dubinu i stvaranja posebnog raspoloženja, kojim nas uvodi u cjelinu prikaza.

Danas s punim marom i veseljem radi na novom projektu, velebitskim krajolicima, čijem se skorašnjem završetku i izložbi posebno raduje.Zdenko Kuzmić

Vijenac 293

293 - 25. svibnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak