Vijenac 293

Fotografija

U FOKUSU

Poigravanje simbolima

Poigravanje simbolima

slika

York Američka umjetnica Laurie Long svoju prvu izložbu Undercoveru Velikoj Britaniji postavila je u Impressions Gallery. Fotografije prate dvije teme obojene humorom, feminizmom i popularnom kulturom. Projekt Pregled spojeva stvorila je na osnovi zamisli da povuče paralelu između spojeva potencijalnih parova i špijunske misije poigravajući se pritom romantičnim ulogama i identitetom žene. Ideju detektiva uvela je i u drugi ciklus Postajući Nancy, u kojoj se autorica transformirala u lik iz klasičnih dječjih knjiga u namjeri da istraži fikciju i prizove sjećanja. Izložba ostaje otvorena do 18. lipnja.


Američki način

slika

Los Angeles Crno-bijele fotografije pionirke fotožurnalizma Esther Bubley izložene su u Stephen Cohen Gallery.

Humanost i činjenica da je znala s ljudima vidljivi su na svim fotografijama, bilo da je riječ o uspavanom vojniku na autobusnoj postaji ili povratku radnika koji je popravljao Brooklyn Bridge kući. Postala je fotografkinja za vrijeme Drugoga svjetskog rata, kada su njezine iskrene fotografije zapele za oko Royu Strykleru, koji joj je ponudio da fotografski dokumentira američki način života. Iz tog razdoblja poznate su dvije priče koje su uz fotografije četrdesetih i pedesetih uključene u izložbu; portret naftnoga grada Tomballa i Autobusna priča, koja prati prugu long-distance autobusnoga putovanja dajući sliku načina života koji se brzo mijenja. Izložba traje do 2. lipnja.


Znakovita običnost

slika

Zagreb Stomorica, izložba Mije Vesovića u Kuli Lotrščak, opravdava njezino postavljanje u sklop projekta Snapshot / Brzo okidanje kustosice Marine Viculin, koji je temeljen na drukčijem pristupu fotografiji, u kojem postaje bitan pogled i način, osobni svjetonazor u postupku brza reagiranja koji je, zapravo, bliži esenciji fotografije. Banalni prizori na Vesovićevim fotografijama na nenametljiv način djeluju kao da je riječ o vrlo važnim događajima. Ponavljanjem istoga prizora, s nijansiranim razlikama koje označavaju pomak u vremenu s mnogo slučajnih, neoštrinom umrljanih detalja i brojeva na filmu, koji označavaju redoslijed fotografija, postiže se dojam fabulativnosti, zaustavljenih najvažnijih kadrova u zbivanju. Sva običnost ipak ostaje vidljiva i u tom trenutku priča prestaje biti važna. Postaje bitan fotografski pogled. Izložba ostaje otvorena do kraja mjeseca.


Nesreća kao proizvod

slika

Zagreb Izložba World Press Photo, neprofitabilne organizacije koja potpomaže i promovira fotožurnalizam, izložena je u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici. Izloženo je dvjestotinjak nagrađenih fotografija, žirija koji se svake godine sastaje u Amsterdamu, a ovaj put riječ je o izboru između 4266 profesionalna fotografa sa dosad rekordnim brojem od

69 190 fotografija iz 123 zemlje. Bol, uništene kuće, klimatsko i ratno razaranje, kolektivne i pojedinačne nesreće, neobične životne priče, sportski uspjesi, sve ono što čini i prodaje fotografske vijesti, što je dio naše civilizacije, kao presjek, vidljivo je i na izložbi. Glamourozni stil fotografiranja koji naglašava i stvara efekt, sadržaja koji i sam po sebi emocionalno djeluje, također je dio naše sadašnje kulture, potreban da bi se probilo u informacijskom šumu i prodalo informaciju. Izložba traje do 5. lipnja.Dina Ivan

Vijenac 293

293 - 25. svibnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak