Vijenac 293

Glazba, Kolumne

Mladen Mazur: JAZZ AD LIBITUM

JAZZ–WORKSHOP

JAZZ–WORKSHOP


Uz već etablirane škole koje u programima imaju i jazz postoje i povremene ili stalne specijalizirane edukativne forme o kojima se u nas malo ili gotovo ništa ne piše. A možda bi pokoji put i trebalo, budući da ih u Hrvatskoj gotovo pa i nema, a za koje bi možda netko od naših mlađih, ali već temeljno školovanih glazbenika, pokazao zanimanje. Mladi su džezisti, ili oni koji to žele postati, ponajprije usmenom predajom informirani o školama s odjelima za jazz u Austriji, nešto manje o Kraljevskom jazz-konzervatoriju u Rotterdamu, koji su pohađali neki naši mladi džezisti te, uspješno ga završivši, postigli međunarodne karijere, a jamačno još manje o jazz-školi u Bernu koju je vodio američki trombonist i pijanist Vince Benedetti. Srednje glazbene škole s manje važnim odjelima za jazz postoje u svim većim njemačkim gradovima, a tom nizu valja dodati i odjele za jazz bečke i budimpeštanske glazbene akademije, no to su ipak ustanove predviđene ponajprije za edukaciju na polju klasične glazbe. No kako na početku teksta spomenuh, postoji u jazzu i kategorija specijalizirane nadgradnje poznata kao jazz-workshop, ili u nas loše prevedeno kao jazz-radionica. Bolje bi možda bilo seminar, ili ljetna škola jazza budući da se najčešće održavaju u ljetnim mjesecima. Bilo je, istina, i na tom polju nekih pokušaja i u Hrvatskoj, u kojoj je zahvaljujući naporima Hrvatske glazbene mladeži ostao Grožnjan, sudbina kojeg je, kako stvari stoje, dosta neizvjesna.

Međunarodni se jazz-workshopovi po značaju, načinu edukacije i tradiciji razlikuju, te bi vrijedilo spomenuti neke za naše kandidate dostupnije.

Jazz-seminar i radionica za jazz i improviziranu glazbu osmi će se put od 18. do 24. srpnja održati u Salzburgu. Docenti su za ovu godinu: George Garzone za saksofon, Nguyen Le za gitaru, Theo Blackman za vokal, Peter Herbert za kontrabas, Skuli Sverisson za el. bas, Jim Black za bubnjeve, te međunarodno afirmirana Ingrid Jensen za trubu. U sklopu glazbenoga festivala u Mannheimu, od 19. do 22. lipnja, Big band jazz-radionicu vodit će aranžer i dirigent Jo rg Achim, a spomenuta trubačica Ingrid Jensen nastavlja je od 20. do 22. lipnja specijalnim seminarom za jazz-trubu.

U Luzernu je znani švicarski saksofonist Urs Leimgruber od 20. do 22. svibnja održao radionicu posebnoga stilskog usmjerenja pod naslovom Instant composing. Odavde već zaključujemo da je riječ o projektu predviđenu za free jazz i slično usmjerene glazbenike. U poljskom Chodziezu održat će se od 24. srpnja do 5. kolovoza International jazz-workshop široka raspona, od malog sastava do big banda, te u stilskom dijapazonu od be-bopa i funka do bluesa. Docenti će biti vodeći poljski džezisti raznih generacija na čelu s istaknutim internacionalcem, saksofonistom Leszekom Zadlom. Jazz-radionica specijalizirana samo za vokaliste bit će 25-26. lipnja u Glazbenoj školi u Plechingenu pod vodstvom američke pjevačice Melve Houston. Poznati njemački jazz-edukator i dugogodišnji umjetnički direktor glasovitoga međunarodnog festivala jazza u Burghausenu, saksofonist Joe Viera, priprema od 16. do 18. rujna u Einstiegu međunarodni seminar za mlade saksofoniste, a sredinom istoga mjeseca u njemačkom će se Bacharachu održati specijalizirani seminar za rock-pop i jazz zborsko pjevanje. U austrijskom Imstu, u Tirolu, bit će specijalizirani seminar za jazz-violiniste pod vodstvom J¸rga Widmosera, dok će putujući seminar za jazz-gitariste po nekim njemačkim gradovima voditi Ulrich Hoffmeier, i tako bi se moglo nabrajati i dalje, budući da talijansko-francuske aktivnosti na tom polju u ovom tekstu nisu bile spomenute.

Uz jasno primarnu edukativnu dimenziju u spomenutu nizu imponiraju tematske raznolikosti i mnogobrojnost takvih akcija, koje daju širok izbor, ali ne moraju uvijek jamčiti i vrhunsku kakvoću.

Vijenac 293

293 - 25. svibnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak