Preminuo Kenneth Schermerhorn
Nashville Kenneth Schermerhorn, pomoćni dirigent Leonarda Bernsteina u Njujorškoj filharmoniji te više od dvadeset godina voditelj Simfonijskog orkestra iz Nashvillea, preminuo je 18. travnja u sedamdeset i petoj godini. Školovao se na Glazbenom konzervatoriju u New Englandu te svirao trubu u Bostonskom simfonijskom orkestru i Filharmoniji iz Kansas Cityja. Studirao je na Glazbenom institutu Berkshire u Tanglewoodu, gdje je primio i dirigentsku nagradu Serge Koussevisky. Napunivši samo dvadeset osam godina, imenovan je ravnateljem American Ballet Theatre. Osim navedenoga, dvanaest je godina bio ravnatelj simfonijskih orkestara iz Milwaukeeja i New Jerseyja te se okušao i u skladateljskim vodama napisavši pedesetak vokalnih, orkestralnih i komornih djela. Najveći prinos kao dirigent dao je nešvilskom orkestru, na čelo kojega je postavljen 1983. kao ravnatelj i dirigent. S navedenim je orkestrom 2000. ostvario uspješnu turneju po istočnoj obali SAD, koja je kulminirala koncertom u Carnegie Hallu. Također je interpretirao i snimio Klavirski koncert Amy Beach, kojega je snimka nominirana za nagradu Grammy 2003. godine. U spomen na umjetnika koji mu je podario dvadeset godina uspješna djelovanja, grad Nashville
odlučio je Kennethu Schermerhornu posvetiti novu koncertnu dvoranu, koja bi trebala biti dovršena u idućoj godini.
Ponude Ricardu Mutiju
Rim Nakon odlaska iz milanske Scale, Muti je objavio novinarima da razmišlja o dvjema ponudama na mjesta šefa dirigenta, a riječ je o Čikaškom simfonijskom orkestru i Njujorškoj filharmoniji. Za sada se namjerava usredotočiti na turneju s Bečkom filharmonijom i postavljanje Mozartove Čarobne frule u Salzburgu. O drugim će odlukama dodatno podrobno razmisliti.
Praizvedbe
Novo Glassovo djelo
Costa Mesa Tijekom proslave otvaranja Koncertne dvorane Segerstrom u Centru izvedbenih umjetnosti u Costa Mesi u Kaliforniji početkom listopada 2006. bit će premijera Wagnerova Prstena Nibelunga u produkciji Marijinskog teatra. Plácido Domingo tumačit će ulogu Siegmunda u Walkürama. Na koncertu otvaranja 15. rujna pjevat će ciklus pjesama Williama Bolcoma, dok će iduće večeri Pacifički simfonijski orkestar i zbor praizvesti The Passion of Ramakrishna
Philipa Glassa.
Knjige
Nova američka povijest glazbe
Dugo očekivana knjiga Classical Music in America: A History of Its Rise and Fall kritičara i povjesničara Josepha Horowitza objavljena je u ožujku ove godine u nakladi izdavačke kuće Norton. Horowitz ne želi samo zabilježiti činjeničnu prošlost, nego ovom knjigom nastoji pokazati što se to zapravo dogodilo s glazbom u Americi. Uspon on pronalazi u 19. stoljeću s razvojem velikih američkih gradova te dolaskom brojnih europskih imigranata tijekom 20. stoljeća, koji su američkoj kulturi pružili osebujan pečat raznovrsnosti koji je, prema Horowi-tzu, mogao značiti samo obogaćivanje i napredak višenacionalne američke kulture. Posebno se osvrće na po njemu negativnu pojavu Toscaninija, kojega su mediji i marketing uzdigli na poziciju vrhunskoga maestra-uzora, kakvim ga on nikako ne smatra. Prototip junaka vidi u dvjema ličnostima, Leopoldu Stokowskom kao vrhunskom interpretu i zagovorniku suvremene glazbe te Antonínu Dvořáku, koji je pokazao Amerikancima kako crpsti nadahnuće iz vlastite glazbene i kulturne tradicije. Horowitz smatra da više ne može postojati pojam klasične glazbe u Americi, nego glazbe koja cvjeta na sve moguće načine crpući iz cjelokupne svjetske kulture i integrirajući različite discipline.
Borko Špoljarić
Klikni za povratak