Vijenac 290

Glazba, Kolumne

Mladen Mazur: JAZZ AD LIBITUM

ZAPAŽENI NASTUP

RANDY BRECKER I JAZZ ORKESTAR HGM U TVORNICI

ZAPAŽENI NASTUP

RANDY BRECKER I JAZZ ORKESTAR HGM U TVORNICI

U zagrebačkoj je Tvornici u nedjelju 3. travnja održan peti koncert Jazz orkestra Hrvatske glazbene mladeži iz serije nazvane Sunday Nights. Ovaj se put kao strani gost uz taj big band, koji pod ravnanjem austrijskoga tenor-saksofonista i dirigenta Sigija Feigla djeluje od ožujka 2002, predstavio ugledni američki trubač i skladatelj Randy Brecker. Rođen 1945. u Philadelphiji, Brecker je u početku karijere sudjelovao u brojnim velikim jazz-orkestrima, a međunarodnu će reputaciju steći uspjehom na međunarodnom natječaju za mlade glazbenike jazza Friedricha Gulde u Beču 1966, nakon čega je nastupio na međunarodnom jazz-festivalu na Bledu, potom kao član grupe Blood, Sweat And Tears, te s uspješnim suradnjama s bratom, istaknutim tenor-saksofonistom Mikeom u zajedničkim sastavima, Dreams i poznatijim Brecker Brothers, s kojima je nastupio i u Zagrebu.

MODERNI JAZZ IZRIČAJ

Uspješan je nastup u zagrebačkoj Tvornici Randy Brecker ostvario i sada uz Jazz orkestar Hrvatske glazbene mladeži, u ovom trenutku već respektabilan, i zahvaljujući vođi Sigiju Feiglu izbrušen korpus, sekcije kojega vrlo dobro funkcioniraju, a kadri su odsvirati i vrlo složene aranžmane. Dokazao je to već i prije surađujući i s nekim drugim poznatim stranim solistima i dirigentima.

S Randyjem Breckerom taj je big band uvježbao posve nov, gostujućem gostu potpuno prilagođen repertoar, predstavivši se na samu početku programa sam, u skladbi i aranžmanu teme Boba Mintzera New Rochelle. S dolaskom poznatog američkog trubača i skladatelja pred orkestar, započeo je niz izvedbi Breckerovih izvornika u aranžmanima raznih autora. Prve dvije s naslovima Hurdy Gurdy i Moontide odredile su odmah profil i stilsku pripadnost gosta, inače trubače neupitne tehnike instrumenta i pripadnosti modernom jazz-izričaju vezanu uz postignuća jazz-rocka i brazilskim impresijama. Spomenute uvodne skladbe odisale su natruhama sinteze jazza i rocka, dok su impresije s plaže Rio de Janeira bile ritmički i melodijski uočljive u izvedbi teme Tijuca. Jedini je nažalost jazz-standard u programu bila Robinova melodija My Ideal u izvrsnu aranžmanu Marije Schneider, također naše nedavne gošće, dok se efektne teme Above And Bellow sjećamo iz prvih diskografskih ostvarenja skupine Brecker Brothers.

Na početku se drugoga dijela koncerta Randy Brecker s tenor-saksofonistom Sigijem Feiglom, obojica s obaveznim kapicama na glavi, predstavio u malom jazz-sastavu s mladim članovima big banda, pijanistom Davorom Dedićem, gitaristom Elvisom Penavom, elektrobasistom Goranom Rukavinom i sve boljim bubnjarem Brunom Domiterom. Izveli su dvije skladbe, Shang High Randyja Breckera i Corco Mio saksofonistice i autorove družice Ade Rovatti. U brzoj sambi Buds kao i u originalu Guaruja Brecker je ponovno zaokupljen utjecajima Brazila. U dobro koncipiranu programu koji je kako treba rastao prema kraju koncerta čuli smo najbolji dio, i to najprije u izvedbi Breckerove Horaceom Silverom očito nadahnute teme The Sleaye Factor, ne bi trebalo smetnuti s uma da je autor neko vrijeme svirao sa Silverom, pa bismo za tu izvedbu mogli uporabiti paradigmu hard-bop spoken here. U toj je izvedbi Brecker pokazao svu svoju tehniku i invenciju te umijeće brzih trubačkih pasaža u solima. Istaknuo se tu i naš alt-saksofonist Zdenko Ivanušić.

EFEKTAN ZAVRŠETAK

Na kraju dobro posjećena koncerta, umjesto dodatka, kombinacija je Randy Brecker, truba, i Jazza orkestar HGM-a u vrlo brzu tempu odsvirala skladbu Some Skunk Funk, poznatu s prve ploče sastava Brecker Brothers, efektno završivši dobar nastup.

Iako je u programu bilo i originalnih tema za jednokratno slušanje, u sjećanju će nam svakako ostati interpretacija skladbi My Ideal, Above And Bellow, Some Skunk Funk, te napose The Sleaye Factor, široka lepeza aranžera, te sviranje našega međunarodnog big banda mladih, koji nije imao nikakvih kompleksa pred uglednim gostom. Valja zbog toga zahvaliti Hrvatskoj glazbenoj mladeži koja skrbi za egzistenciju tog korpusa, organiziravši ovaj put primjerenu tiskovnu konferenciju i zapažen jazz-koncert.

Mladen Mazur

Vijenac 290

290 - 14. travnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak