Vijenac 290

Ples

PLESNI INFO

Protokol izvođenja

Plesni info

Protokol izvođenja


Koreografkinja i plesačica Nikolina Bujas-Pristaš, dio autorskoga tima BADco., boravila je proteklog mjeseca u Ghentu (Belgija), gdje je u okviru produkcijske platforme za izvedbene umjetnosti Victoria započela istraživanje naslova Memories are made of this. Bio je to početak rada koji će se u sljedećoj godini nastaviti s BADco.. Victoria surađuje s umjetnicima svih naraštaja u široku krugu disciplina i mjesto je na kojemu različiti umjetnici, bilo regularno ili u prolazu, kreiraju manje ili veće umjetničke produkcije. Nikolina Bujas-Pristaš među pet je umjetnika koji su za ovu godinu dobili financijsku potporu Alexis-Dalličre Funda za boravak u Victoriji. Problemi kojima sam se bavila, kazala je Bujas-Pristaš, jesu sjećanja, pamćenje i prekidi vezani uz prethodna dva, nazovimo, procesa. Moj glavni fokus bio je uspostaviti neke protokole koji mogu dovesti do nekompozicijskog oblikovanja koreografije. Igra pamćenja otplesanog materijala uzeta je kao protokol izvođenja.

Po povratku iz Belgije Nikolina Bujas-Pristaš najavljuje rad na još jednom projektu BADco., Projektu ...2005... zamišljenome kao jednogodišnje kolaborativno istraživanje šireg aspekta umjetničke produkcije, prijenosa znanja i mogućih odnosa umjetničke i znanstvene invencije te netržišnih oblika umjetničke prezentacije. Riječ je o nizu praktičnih i teorijskih istraživanja koja će se odvijati slijedeće sezone, uključujući većinu dosadašnjih suradnika BADco., ali i brojne druge aktere zagrebačke nezavisne scene (EkS-scena, Platforma 9,81 i dr.). Projektnom linijom nazvanom Korpozicije autorica će se zajedno sa suradnicima koreografima baviti pitanjima koreografskoga rada i mišljenja tijela kao mjesta neprotočnosti, mnogostrukosti označavanja i nesporazuma da bi sve rezultiralo sudaranjem plesnih sola s različitim medijima i situacijma. Nadalje, Korpozicije bi se trebale povezati i s drugim linijama Projekta ...2005... i na taj način oblikovati niz mutirajućih umjetničkih formi. Osim toga, interes je problematizacija metoda koreografiranja i, još važnije, jasnoća govora plesnih umjetnika/-ica uključenih u projekt o polju vlastitoga djelovanja i namjera te iniciranje niza javnih razgovora sa širom umjetničkom i neumjetničkom zajednicom.


Nagrađena Jasna Vinovrški

slika


Hrvatska koreografkinja i plesačica Jasna Vinovrški koja djeluje u Njemačkoj osvojila je drugu nagradu za koreografiju na 9. međunarodnom natjecanju plesnih sola u Stuttgartu. Naslov koreografije je Which Club?, a izvodi ju Unita Gay Galiluyo, koja je dobila i prvu nagradu za ples i interpretaciju. Which Club? jedno je od pitanja na koje je Unita Gay Galiluyo trebala odgovoriti prigodom prijave za englesku vizu u Veleposlanstvu Velike Britanije, nakon što je kao svoje zanimanje navela suvremeni ples.


Hrvatski partneri na Plesnoj platformi Balkana


Plesna platforma Balkana, koja će se, podsjećamo, održati od 3. do 6. studenog 2005. u Skopju u organizaciji Lokomotive (Centra za nove inicijative u umjetnosti i kulturi), započela je suradnju s dvjema hrvatskim plesnim organizacijama, Plesnim centrom TALA i EkS-scenom. Njihova je uloga partnerska i reprezentacijska, jer svaka zemlja iz regije na Platformi ima predstavnike. Glavni je fokus treće po redu Platforme prezentiranje i promoviranje svježih koncepata, novih umjetničkih ideja i inicijativa u suvremenom plesu na prostoru Balkana. Ponavljamo, rok za prijavu je 15. travnja, a prijavnicu i više informacija možete naći na www.lokomotiva.org.mk <http://www.lokomotiva.org.mk>. Jelena Mihelčić

Vijenac 290

290 - 14. travnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak